Продукти перегонки нафти, їх застосування. Детонаційна стійкість бензину
Мета уроку: розглянути основні наукові принципи й технологічні процеси вторинної переробки нафтопродуктів і риформінг; показати сфери використання нафтопродуктів, цінність нафти як вуглеводневої сировини, значення продуктів перегонки нафти в економіці країни.
Очікувані результати: учні повинні описувати процес переробки нафти, характеризувати одержувані з нафти продукти і їхнє широке застосування.
Обладнання: зразки продуктів переробки нафти, схеми нафтопереробних установок.
Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.
n 1. Організаційний етап
1.1. Привітання.
1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,
кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
n 2. Етап перевірки домашнього завдання
2.1. Робота біля дошки (перевірка домашнього письмового завдання.
2.2. Фронтальне опитування за запитаннями підручника.
n 3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу
3.1. Повідомлення теми нового матеріалу.
3.2. Формулювання разом з учнями мети і задач вивчення нового матеріалу.
Запитання до учнів:
— Як збільшити вихід найбільш необхідних висококиплячих фракцій нафти?
У процесі пошуку відповіді формулюються цілі й завдання уроку.
3.3. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя
Процес переробки нафти — це багатоступінчастий процес фізичної й хімічної обробки сирої нафти, результатом якого є одержання цілого спектра нафтопродуктів. Нафтопереробна промисловість виробляє понад 500 найменувань газоподібних, рідких і твердих нафтопродуктів, без яких неможливе сучасне життя.
n 4. Актуалізація опорних знань
4.1. Бесіда.
1. Чи можна використовувати неперероблену, сиру нафту?
2. Як ви вважаєте, що вигідніше: переробляти й продавати продукти переробки нафти чи торгувати сирою нафтою?
3. Які продукти можна одержати при первинній переробці нафти?
4.2. Повідомлення учнів про нафту (індивідуальне домашнє завдання).
n 5. Етап засвоєння нових знань
План пояснення нового матеріалу
1. Методи вторинної переробки нафти: крекінг термічний і каталітичний. (Складання схеми, пояснення вчителя.)
2. Продукти переробки нафти, їхнє застосування. (Розповідь учителя з елементами бесіди.)