Мета: повторити й узагальнити навчальний матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою їх корекції; розвивати навички усного та писемного мовлення, творчі здібності учнів, пам’ять; виховувати почуття справедливості, поваги до людей добрих та працьовитих. Обладнання: тести й тестові завдання. Теорія літератури: літературна казка, герой художнього твору (образ, персонаж). Хід уроку I. Оголошення теми й мети уроку II. Мотивація навчальної діяльності школярів III. Основний зміст роботи 1. Інструктаж до написання тестів і виконання тестових завдань 2. Написання контрольної роботи (виконуються всі завдання) Варіант I Початковий та середній рівні (Кожна правильна відповідь — 1 бал.) 1. У вступі до поеми «Руслан і Людмила» О. Пушкін: а) уславив народну казку; б) уславив свою няню, яка розповідала йому казкові історії; в) розповів про історію створення поеми «Руслан і Людмила». 2. Визначте, про кого це сказано в казці Ш. Перро «Попелюшка»: була «такою чванливою та гордовитою, якої, світ світом, ніхто й не бачив»: а) старшу сестру Попелюшки; б) чарівницю; в) мачуху. 3. Завершіть речення. Збірка казок Шарля Перро називається… . Достатній рівень (Кожна правильна відповідь — 2 бали.) 1. Поясніть такі рядки зі вступу до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила»: «Там руський дух…» 2. Охарактеризуйте образ Попелюшки з однойменної казки Ш. Перро. Високий рівень (Змістовна, правильна відповідь — 5 балів.) Виконайте одне із завдань. а) Доведіть або спростуйте твердження: «У сучасному світі не може бути Попелюшок». б) Напишіть твір «Що для мене значить казка». Варіант II Початковий та середній рівні (Кожна правильна відповідь — 1 бал.) 1. Лісовик, русалка, вовк, Яга, Кощей — це герої твору: а) О. Пушкіна; б) Ш. Перро; в) братів Грімм. 2. Визначте, про кого сказано в казці Ш. Перро «Попелюшка»: «…дала сестрам мудрі поради і навіть запропонувала зачесати їх»: а) чарівницю; б) Попелюшку; в) мачуху. 3. Завершіть речення. У збірці Ш. Перро було _____ казок, наприклад, _____. Достатній рівень (Кожна правильна відповідь — 2 бали.) 1. Поясніть вираз зі вступу до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила»: «Там Руссю пахне!» 2. Стисло охарактеризуйте зведених сестер Попелюшки, її мачуху та батька. Високий рівень (Змістовна, правильна відповідь — 5 балів.) Виконайте одне із завдань. а) Доведіть або спростуйте твердження: «У сучасному світі немає місця для казки». б) Напишіть твір «Якби я була Попелюшкою» (для дівчаток), «Якби я був другом Попелюшки» (для хлопчиків). IV. Підбиття підсумків уроку
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |