Мета: повторити й узагальнити вивчене за рік; розвивати пам’ять, образне та логічне мислення, навички самостійної творчої роботи, аналізу та синтезу матеріалу, уміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного; виховувати найкращі людські якості, уміння працювати в колективі, реалізовувати свій творчий потенціал. Обладнання: елементи костюмів героїв та декорації до інсценівок, стіннівки та відеогазети, призи; книжкова виставка, учнівські ілюстрації до вивчених творів; карта світу, глобус. Теорія літератури: роди, жанри літератури, герої художніх творів, художні засоби та прийоми. Хід уроку I. Виступ учителя — керівника проекту з підбиттям підсумків останньої контрольної роботи та роботи учнів за рік ІІ. Презентація проекту «Літературний бал» 1. Група «сценаристів» представляє своє інсценування «Літературний бал» Сценарій Ведучі — Том Сойєр і Пеппі Довгапанчоха у відповідному одязі (Том — як ковбой, Пеппі — за описом у книзі). К о р о л і в с ь к и й г л а ш а т а й. Увага! Увага! Увага! Оголошуємо великий королівський бал літературних героїв! Чудові і незрівнянні, веселі і смішні, кмітливі й сміливі — усі на бал! Усі на бал! П е п п і. Друзі, ви мене впізнали? (Підтягує панчоху, яка весь час сповзає донизу.) Так, це я, Пеппі Довгапанчоха! Найвигадливіша, найдобріша і найсильніша дівчинка на світі! Зараз я влаштую вам іспит. Шикуйтесь! Кожен із вас повинен себе назвати і щось про себе розповісти. К а р л с о н. Дир-дир-дир! (Імітує політ і «влітає» до класу або зістрибує зі стільця або з підвіконня.) А допомагатиму проводити іспит я, Карлсон, найкрасивіший і найчемніший чоловік у світі! По черзі виходять переодягнені учні: Пані Метелиця (бабуся з великими зубами), пасербиця (дівчинка в німецькому національному костюмі), Снігова королева (у короні зі сніжинок), Кай, Герда, Розбійниця; Попелюшка, мачуха з пихатими дочками, Мауглі (у вінку з квітів і пов’язкою на стегнах); Багіра (у масці пантери), Балу (у масці ведмедя), Мацуо Басьо (у костюмі подорожнього), Гекльберрі Фінн, Беккі, Гаррі Поттер та інші. Після короткої розповіді акторів Карлсон нагороджує учнів за костюми та розповіді пиріжками чи печивом. Т о м. А мене ви впізнали? Це я, Том Сойєр, любитель мандрів та всіляких пригод! А ну, хто найцікавіше розповість про країну, де жили письменники, твори яких ми вивчали протягом року? А на карті (чи глобусі) швидко зможете показати? Конкурс «географів», Карлсон нагороджує переможців. К о р о л е в а (з «Дванадцяти місяців» С. Маршака). Послухайте всі! Ось тут мені надіслали якийсь дивний текст «Пуськи Б’ятеняцькі». Хто найкраще перекладе його звичайною мовою, придумає найцікавішу історію, одержить велику нагороду. «Літератори» роблять переклад, потім зачитують, Карлсон визначає переможців і нагороджує. П е п п і. А мені цікаво, хто ж із вас найсильніший? (Жартівливі «спортивні змагання» з надування кульок, проведення «футболу» кульками з вати тощо.) М а ц у о Б а с ь о. Мій конкурс пов’язаний з Японією. Складіть ікебану із запропонованих матеріалів, напишіть хоку. М а у г л і. Мій конкурс — для любителів біології. Хто розповість найкраще про звички тварин (свійських або диких), які б свідчили про їхні незвичайні здібності? Т о м. Пропоную конкурс на спостережливість. (Викласти кілька дрібних речей, один учасник дивитися на них кілька секунд, потім відвертається, одна річ прибирається, а учасник називає, якої речі бракує; або викладаються речі з «Чарівної скриньки», наприклад, підручник з анатомії, починок, чарівна паличка, щітка для фарбування, підсніжники, дуб, сніжинка, і учасник називає, з яким твором кожна з них пов’язана.) П е п п і. Ось і закінчується наш літературний бал. Попереду — веселі канікули. Ура! Пропоную всім виконати «танець радості». Том, Мауглі, починайте! К а р л с о н. Ви все так добре розповідали, грали, танцювали, тому я вирішив подарувати вам банку свого улюбленого варення. Пригощайтесь, я не жадібний! Можна влаштувати чаювання. 2. Група «експертів з естетики» представляє стіннівки, ілюстрації, відеоматеріали 3. Релаксація «Мікрофон по колу» Я вдячний (вдячна)… . Я бажаю… . Додаток ПУСЬКИ Б’ЯТЕНЯЦЬ КІ Проштуванила Калуша наліском і завачулила бутенявку. І вайлапує: — Калушенята, калушенята! Бутенявка! Калушенята припроштуванили і бутенявку пожуванькали. І подуденячилися. А Калуша вайлапує: — Оге-е, ого-о! Бутенявка ж бо некузькувата! Калушенята бутенявку приндючнули. Бутенявка стрепендулилася, напакундилася і упроштуванила з наліску. А Калуша вайлапує: — Бутенявок не жуванькають. Бутенявки гождрюваті і дюжо-дюжо некузькуваті. Від бутенявок дуденячаться. А бутенявка вайлапує за наліском: — Калушенята подуденячилися! Калушенята подуденячилися! Дюжо некузькуваті! Пуськи б’ятеняцькі! (Л. Петрушевська, переклад О. Чертенка)
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |