Діалог. Тренувальні вправи. Підготовка до контрольного диктанту

Мета: удосконалювати вміння учнів складати діалоги, вживати в них звертання, вставні слова, правильно ставити розділові знаки; вчити правильно інтонувати речення в діалогах; розвивати культуру усного та писемного мовлення; виховувати любов до рідної мови
Тип уроку: узагальнення ЗУН
Обладнання: підручник, картки
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
* Що таке діалог?
* У яких стилях мовлення його доречно використовувати?
* Які розділові знаки вживаються при діалозі?
*Що називається прямою мовою ?
*Які розділові знаки ставляться при прямій мові ?
ІV. Виконання вправ на систематизацію знань та умінь.
*Робота біля дошки
Записати речення. Накресліть схеми речень.
Лисиця скаржилась одна: «І що за світ?! Скрізь ворогів стіна!» Скрипіло колесо криве: «Усяк по-своєму живе!» «Хто там?» — як музика, звучить із хати. «Бач, як міцно заснув»,— дивуються мати. Ходить вітер і пита з болем: «Де поділо ти жита, поле?»
• Творче завдання.
Перебудуйте подані речення на речення з прямою мовою.
Хвалилась вівця, що в неї хвіст як у жеребця. Хвалилась калина, що з медом солодка. Казав хрін, що він добрий з м'ясом. А м'ясо каже, що воно й без хрону добре. Хвастала кобила, що з возом горшки побила.

• Робота біля дошки і в зошитах.
Зробіть повний синтаксичний розбір конструкцій з прямою мовою.
«За спання не придбаєш коня!» — примовляла й будила нас мати. Проводжає сина мати і шепоче: «Мужній будь».
• Самостійна робота.
Складіть речення з прямою мовою таким чином, щоб подані словосполучення і речення виступали в ролі слів автора.
Батько говорив; матуся радила; відповідав чемно; Оленка захоплено вигукнула; дідусь спитав; командир наказав.
*Диктант – усмішка.
Випрала мати сорочку, і каже малому Яшкові: « Неси, синку, повісь на сонці, хай сохне.» Вернувся Яшко в хату з сорочкою: « Чого ж ти не повісив?» - питає мати. « Не дістав до сонця», - відповів Яшко.
V. Підсумок уроку.
VІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
VІІ. Домашнє завдання. Повторити П. 17-19

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: