Цілі уроку: повторити хімічні поняття, що були розглянуті під час вивчення хімії в 7 класі («речовина», «атом», «молекула», «йон», «хімічний елемент», «відносна атомна й молекулярна маси», «прості та складні речовини», «хімічна формула», «фізичні й хімічні явища», «хімічні рівняння»). Тип уроку: узагальнення й систематизація знань. Форми роботи: фронтальна бесіда, групова робота. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, опорні схеми.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань У 7 класі ми познайомилися з основними хімічними поняттями й термінами, якими користуються в хімії. Фронтальна бесіда — Назвіть, перелічіть ці поняття. Учні з допомогою вчителя називають основні хімічні поняття. (Речовина, чисті речовини й суміші, прості та складні речовини, атом, молекула, хімічний елемент, хімічна формула, фізичні й хімічні явища, хімічні реакції, рівняння хімічних реакцій та ін.)
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань Хімія — наука про ____________, їх властивості, перетворення та явища, що супроводжують ці перетворення. Речовини — це те, із чого складаються _______________________. Речовини, що існують у природі, постійно зазнають різних змін. Явища — різні ______________, що відбуваються з речовинами.
Робота в парах з опорною схемою Опорна схема «Основні поняття хімії»
Фізичні явища — це явища, що не супроводжуються перетвореннями одних речовин на інші (зазвичай змінюється агрегатний стан речовин або їхня форма). _____________ явища — це явища, у результаті яких з певних речовин утворюються інші. Хімічні явища називають ___________________________. Кожна речовина має суворо визначені властивості. Речовина — _____________________________________________. Властивості речовин — це ознаки, що дозволяють відрізнити одні речовини від інших або встановити подібність між ними.
Наведіть приклади:
Усі речовини, що існують у природі, являють собою сукупність частинок (атомів, молекул, йонів).
Кожна речовина залежно від умов (температури, тиску) може перебувати в певному агрегатному стані.
________________ — дрібна електронейтральна хімічно неподільна частинка речовини, що складається з позитивно зарядженого ядра й негативно зарядженої електронної оболонки. Електрон — одна з елементарних частинок ___________________ зарядом. Атомне ядро — центральна, позитивно заряджена частина атома, що складається з нуклонів, зв’язаних між собою ядерними силами.
_________________________ — вид атомів з певним зарядом ядра. Молекула — найменша частинка _____________________, що характеризується його хімічними властивостями.
Склад речовин молекулярної будови прийнято виражати з допомогою хімічних формул. Хімічна формула — умовний запис ___________________ з допомогою хімічних символів та індексів. Хімічне рівняння — _______________________ хімічної реакції з допомогою_____________.
IV. Підбиття підсумків уроку Учні разом з учителем перевіряють правильність заповнення схем, виправляють помилки. Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює, заохочує найбільш активних учнів.
V. Домашнє завдання Повторити основні хімічні поняття.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |