Цілі уроку: повторити вивчені відомості про прості речовини — метали й неметали на прикладі кисню й заліза, їх фізичні та хімічні властивості; удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь. Тип уроку: узагальнення й систематизації знань. Форми роботи: групова, індивідуальна. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання Опитування по ланцюжку: учні відповідають на запитання з теми «Основні поняття хімії» та ставлять своє питання наступному учневі.
ІІІ. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу
Групова робота Учні об’єднуються в групи, одержують завдання, заповнюють опорну схему.
Група 1 Оксиген Хімічний символ — __________ Відносна атомна маса Ar (О)_______________ Будова атома: +)) Число протонів _________ р Число електронів ________ e− Число нейтронів ________ n Валентність _________ Група 2 Кисень Тип речовини ____________ Має ____________________ будову. Хімічна формула _________________ Відносна молекулярна маса Mr (O)_______________ Фізичні властивості Розчинність у воді _______________________________ Агрегатний стан ____________ Колір ____________________ Запах _____________________ Смак ____________________
Група 3 Способи одержання кисню 1. Лабораторні способи. Розкладання оксигеновмісних речовин: KMnO4 →K2MnO4+ ____+____ H2O2 →____+____ KNO3→KNO2 +____ KClO3 →____+____ H2O →____+____ 2. Промисловий спосіб:___________________ Поширення в природі:___________________
Група 4 Хімічні властивості кисню Взаємодія з неМе C+O2→ S +O2→ P +O2→ N2+O2→ Взаємодія з Ме Mg +O2 → Li +O2 → Al +O2 → Cu +O2 → Окиснення — це реакція взаємодії ___________________ Горіння — це реакція _______________, що супроводжується виділенням_______ і_______. Оксиди — складні речовини, що складаються з ___________ елементів, один з яких ______.
Група 5 Ферум Хімічний символ — _____________________ Відносна атомна маса Ar (Fe)_________________ Будова атома: +)))) Число протонів ___________ р Число електронів ________ e− Число нейтронів __________ n Валентність ______________ Група 6 Залізо Тип речовини _____________________ Має ___________________ будову. Хімічна формула _____________ Фізичні властивості Розчинність у воді _____________________ Агрегатний стан _________ Колір ____________________ Запах __________________ Смак ____________________ Специфічні властивості _______________________________
Група 7 Способи одержання заліза 1. Доменне виробництво чавуну 2. Відновлення заліза зі сполук Fe2O3+ H2→ Fe3O4+CO→ Fe2O3+Al→ Fe2O3+C→ Поширення в природі: _____________________
Група 8 Хімічні властивості заліза 1. Взаємодія з неметалами Fe+O2→ Fe+S→ Fe+Cl2→ 2. Взаємодія з кислотами Fe+HCl→ Корозія — це __________________. Способи захисту від корозії: ________________________. Учні складають звіт про виконане завдання, по черзі коментують допущені помилки. Учитель узагальнює відповіді, звертаючи особливу увагу на способи одержання й хімічні властивості простих речовин.
IV. Підбиття підсумків уроку Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів.
V. Домашнє завдання Повторити матеріал про прості речовини — кисень і залізо. Творче завдання. Навести свої приклади хімічних властивостей кисню й заліза (по два-три рівняння реакцій).
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |