Прості речовини кисень і залізо

Цілі уроку: повторити вивчені відомості про прості речовини — метали й неметали на прикладі кисню й заліза, їх фізичні та хімічні властивості; удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Форми роботи: групова, індивідуальна.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Опитування по ланцюжку: учні відповідають на запитання з теми «Основні поняття хімії» та ставлять своє питання наступному учневі.

 

ІІІ. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

  • На які групи можна поділити всі речовини? (На прості й складні)
  • А на які групи можна поділити прості речовини? (На метали й неметали)
  • За якою ознакою? (За фізичними й хімічними властивостями)
  • Які прості речовини вивчили в 7 класі? (Кисень і залізо)

 

Групова робота

Учні об’єднуються в групи, одержують завдання, заповнюють опорну схему.

 

Група 1

Оксиген

Хімічний символ — __________

Відносна атомна маса Ar (О)_______________

Будова атома: +))

Число протонів _________ р          Число електронів ________ e

Число нейтронів ________ n          Валентність _________

Група 2

Кисень

Тип речовини ____________

Має ____________________ будову.

Хімічна формула _________________

Відносна молекулярна маса Mr (O)_______________

Фізичні властивості

Розчинність у воді _______________________________

Агрегатний стан ____________     Колір ____________________

Запах _____________________      Смак ____________________

 

Група 3

Способи одержання кисню

1. Лабораторні способи.

Розкладання оксигеновмісних речовин:

KMnO4 →K2MnO4+ ____+____

H2O→____+____

KNO3→KNO2 +____

KClO3 →____+____

H2O →____+____

2. Промисловий спосіб:___________________

Поширення в природі:___________________

 

Група 4

Хімічні властивості кисню

Взаємодія з неМе

C+O2

S +O2

P +O2

N2+O2

Взаємодія з Ме

Mg +O2 →

Li +O2 →

Al +O2 →

Cu +O2 →

Окиснення — це реакція взаємодії ___________________

Горіння — це реакція _______________, що супроводжується виділенням_______ і_______.

Оксиди — складні речовини, що складаються з ___________ елементів, один з яких ______.

 

Група 5

Ферум

Хімічний символ — _____________________

Відносна атомна маса Ar (Fe)_________________

Будова атома: +))))

Число протонів ___________ р      Число електронів ________ e

Число нейтронів __________ n      Валентність ______________

Група 6

Залізо

Тип речовини _____________________

Має ___________________ будову.

Хімічна формула _____________

Фізичні властивості

Розчинність у воді _____________________

Агрегатний стан _________           Колір ____________________

Запах __________________            Смак ____________________

Специфічні властивості _______________________________

 

Група 7

Способи одержання заліза

1. Доменне виробництво чавуну

2. Відновлення заліза зі сполук

Fe2O3+ H2

Fe3O4+CO→

Fe2O3+Al→

Fe2O3+C→

Поширення в природі: _____________________

 

Група 8

Хімічні властивості заліза

1. Взаємодія з неметалами

Fe+O2

Fe+S→

Fe+Cl2

2. Взаємодія з кислотами

Fe+HCl→

Корозія — це __________________.

Способи захисту від корозії: ________________________.

Учні складають звіт про виконане завдання, по черзі коментують допущені помилки.

Учитель узагальнює відповіді, звертаючи особливу увагу на способи одержання й хімічні властивості простих речовин.

 

IV. Підбиття підсумків уроку

Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів.

 

V. Домашнє завдання

Повторити матеріал про прості речовини — кисень і залізо.

Творче завдання. Навести свої приклади хімічних властивостей кисню й заліза (по два-три рівняння реакцій).


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: