Мета: проаналізувати прочитані уривки з поеми Овідія; простежити в них мотив перетворення, провести літературні паралелі; розвивати уміння учнів висловлювати свою думку; виховувати прагнення до самовираження, високі моральні якості. Обладнання: тексти уривків поеми Овідія. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань Перетворення у міфах Хто на кого перетворився? Дафна → ... (на лаврове дерево) Самозакоханий юнак → ... (на нарцис) Зевс → ... (на золотий дощ, бика) Арахна → ... (на павука) Іо → ... (на телицю) Молоко Гери → ... (на Молочний Шлях) Краплі молока Гери → ... (на білі лілеї) Астрея → ... (на сузір’я Діви) II. Узагальнення й систематизація вивченого 1. Уривок «Потоп» (І, в. 253–312) - Чому розпочався потоп? (Зевс хотів покарати людей.) - Хто бере участь у покаранні людей? (Зевс, Нот — південний вітер, Іріда, Посейдон) Зачитайте, що робив кожен із них. -Що вас найбільше вразило в картині потопу? Перекажіть цей епізод. - Художники подають на розгляд ілюстрації до уривка. - Порівняйте міфологічне уявлення про потоп давніх греків та біблійний переказ про Всесвітній потоп.
2. Уривок «Філемон і Бавкіда» - Хто завітали у гості до Філемона та Бавкіди? (Юпітер та Меркурій) - Чому інші селяни не впустили Юпітера та Меркурія? (Селяни не були гостинними.) - Зачитайте епізод, коли Філемон та Бавкіда піклуються про гостей. (Від слів «Тут Філемон їх запрошує поруч сідать на ослоні» до слів «Поки не вдавсь до гостей та й під ноги до них не забився») - Про які риси характеру старого подружжя свідчить цей вчинок? (Гостинність, працьовитість, щедрість, повага до людей, здатність до самопожертви) - Як боги довели свою вдячність стареньким? (Пожаліли їх і залишили їм життя, на відміну від інших селян.) - Яке бажання висловили Філемон і Бавкіда? («Хочемо бути жерцями і храму святого глядіти; Та як у згоді дійшли до кінця свого віку земного, Дайте і вмерти одразу обом, щоб мені не прийшлося Бачить дружини в огні, та і їй щоб мене не ховати».) - Яке перетворення відбулося з подружжям? (Вони перетворилися назелені дерева, які не розлучилися навіть після смерті.) - Яку ідею хоче донести до читача Овідія? («Люди, шануйте богів, то й вам тоді шана довіки») - Кого сьогодні називають Філемоном і Бавкідою? (Нерозлучне подружжя, що провело усе життя в мирі та злагоді.) III. Висновки 1) Що поєднує уривки «Потоп» та «Філемон і Бавкіда»? (Боги карають грішних людей та жаліють тих, хто їх шанує.) 2) Які перетворення вам знайомі за поемою Овдія? (Перетворення людей та всього на землі «Чотири покоління людей»; світу землі — на світ води — «Потоп»; праведного-подружжя — на прекрасні дерева — «Філемон і Бавкіда».) 3) Складіть сенкан на тему «Метаморфози» Наприклад: Метаморфози. Несподівані, дивні. Карають, рятують, допомагають. Пояснюють походження світу. Нове життя. 4) Підсумок уроку Запишіть на лінії часу імена давньоримських поетів. IV. Домашнє завдання Підготуватися до тематичної атестації № 3, написати відгук за поемою Овідія «Метаморфози». - Мета відгуку — передати свої враження від прочитаного, наголосити на впливі твору на почуття (які переживання, емоції викликав) та на інтелект (сприяв яким роздумам, над чим змусив замислитися). - Не замінюйте відгук переказом прочитаної книги. Головне — це те, що ви відкрили та над чим ви розмірковували під час читання книги або одразу після нього. - Пояснюйте свої почуття та ставлення до героїв, аргументуйте загальне враження від твору.
| |||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |