Мета: охарактеризувати героїв п’єси; поміркувати надтаємницею вічних образів, різними поглядами на кохання; розвивати акторські здібності; виховувати чуйність, шанобливість до чужих почуттів, гуманізм. Обладнання: тексти трагедії; елементи костюмів. Нет повести печальнее на свете, Чем повесть о Ромео и Джульетте. В. Шекспір
ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань — П’єса «Ромео і Джульєтта» — одна з найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання у світовій літературі. Головні герої трагедії, так, як і Дон Кіхот та Гамлет, стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання. Тому в наш час юних закоханих так і називають — Ромео та Джульєтта. 1. Виявлення читацьких вражень учнів — Які враження виникли у вас під час читання п’єси, над чим ви замислилися? Які епізоди привернули вашу особливу увагу? Чому? 2. Перевірка знання тексту трагедії Тест 1) У чому полягала причина туги Ромео? а) У коханні до Джульєтти; б) у коханні до Розаліни; в) у ворожнечі двох сімей. 2) За кого батьки хотять видати заміж Джульєтту? а) За Тібальта; б) за Бенволіо; в) за Паріса. 3) Як познайомилися Ромео і Джульєтта? а) На балу у Капулетті; б) на святі у Монтеккі; в) на площі у Вероні. 4) У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений: а) Ромео; б) Меркуціо; в) Тібальт. 5) Чому загинув Тібальт? а) Був заколотий Ромео; б) помер від чуми; в) був убитий Бенволіо. 6) Як Ромео був покараний князем? а) Посаджений під домашній арешт; б) посаджений до в’язниці; в) висланий із міста. 7) Що радить Ромео брат Лоренцо? а) Розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою; б) перечекати у Мантуї; в) поїхати з міста. 8) Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом? а) Утекти з міста; б) випити «отруту»; в) кинутися з башти. 9) Чому Ромео отруївся? а) Дізнався про «смерть» Джульєтти; б) життя не мало сенсу для нього; в) був винен у смерті інших людей. 10) Що було причиною смерті Ромео та Джульєтти? а) Примхи долі; б) ворожнеча Монтеккі та Капулетті; в) сильне взаємне кохання. 11) Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей? а) Примиряються; б) ворогують ще сильніше; в) не звертають уваги один на одного. 12) Що стане пам’яткою про кохання Ромео та Джульєтти у Вероні? а) Трагедія про їхню любов; б) пам’ятники із золота; в) любов їхні батьків.
Взаємоперевірка тестових робіт ІІ. Узагальнення та систематизація знань 1. Інсценування уривка з трагедії (дія І, сцена 2) 2. Бесіда - Де і коли відбувається дія п’єси? (Італія, Верона і Мантуя, XVI ст.) - Розкажіть про головних героїв п’єси (вік, соціальний статус, риси характеру). - Які уявлення про любов та сім’ю існують у героїв трагедії? (Мамка, батьки Джульєтти, Ромео та Джульєтта) - Яка з цих думок є ближчою вам? Чому? 3. Робота з текстом Прочитайте ті рядки про кохання, які сподобалися вам найбільше. 4. Висновки - У чому причина трагічної гибелі Ромео та Джульєтти? - Що довели герої своєю смертю? - Чи є трагедія песимістичною? Чому? ІІІ. Підсумки уроку «Мікрофон» Чому трагедія «Ромео та Джульєтта» залишається актуальною і в наші дні? Чому вона викликає інтерес у наших сучасників? (Це зразок чистого, прекрасного, ідеального кохання) IV. Домашнє завдання Підготуватися до тематичної атестації № 6.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |