Мета уроку: ознайомити учнів з різними видами травм опорно-рухової системи й заходами першої допомоги в разі таких травм. Обладнання й матеріали: скелет людини або таблиця з його зображенням, таблиця «Пошкодження кісток і перша допомога», рентгенограми вивихів і переломів, шини, бинти, дошки, палиці, лінійки, косинки, джгут. Базові поняття й терміни: розтягнення, удар, вивих, закриті й відкриті переломи, пов’язки, шини. Концепція уроку Розглянути пошкодження опорно-рухової системи, що виникають після розтягнення; розповісти про надання першої допомоги в цьому випадку; розглянути пошкодження опорно-рухової системи, що виникають у разі ударів; розповісти про надання першої допомоги в цьому випадку; розглянути пошкодження опорно-рухової системи, що виникають у разі вивихів; розповісти про надання першої допомоги в цьому випадку; розглянути пошкодження опорно-рухової системи, що виникають у разі переломів; розповісти про надання першої допомоги в цьому випадку. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди Розкажіть про властивості кісткової тканини. Розкажіть про властивості м’язової тканини. III. Вивчення нового матеріалу Робота з таблицею Пошкодження опорно-рухової системи
IV. Виконання практичної роботи Практична робота № 1. Будова суглобів, допомога в разі ушкоджень опорно-рухової системи Мета: повторити особливості будови суглобів, навчитися надавати першу допомогу в разі ударів, розтягнень зв’язок, вивихів і переломів кісток. Обладнання й матеріали: скелет людини або таблиця з його зображенням, моделі або схеми будови суглобів, таблиця «Пошкодження кісток і перша допомога», рентгенограми вивихів і переломів, шини, бинти, дошки, палиці, лінійки, косинки, джгут, зошит, підручник. Хід роботи На першому етапі роботи учні малюють у зошиті схему будови суглоба й позначають його частини. Подальша робота виконується групами по чотири-шість учнів з імітацією пошкоджень. Конкретне завдання кожній групі вказується в інструктивній картці. Інструктивна картка № 1 Діагноз: закритий перелом обох кісток лівого передпліччя, розтягнення зв’язок правої стопи. Порядок дій 1. Підготуйте шину або підручний матеріал для знерухомлювання руки, підкладіть під неї м’яку підстилку. 2. Знерухомте ліву руку, зафіксувавши ліктьовий і променезап’ястковий суглоби з допомогою шини або підручних матеріалів. У разі їх відсутності прибинтуйте руку до тулуба. 3. На час обробки перелому до зв’язок правої стопи прикладіть пляшечку з льодом або рушник, змочений холодною водою. 4. Після закінчення надання першої допомоги в разі перелому накладіть тугу пов’язку на праву стопу, знерухомивши гомілковостопний суглоб. Інструктивна картка № 2 Діагноз: відкритий перелом обох кісток правої гомілки, удар лівого плеча. Порядок дій 1. Обробіть рану дезінфекційними засобами й закрийте чистою пов’язкою. 2. Підготуйте шину або підручний матеріал для знерухомлювання ноги, підкладіть під неї м’яку підстилку. 3. Знерухомте праву ногу, зафіксувавши колінний і гомілковостопний суглоби з допомогою шини або підручних матеріалів. У разі їх відсутності прибинтуйте ногу до другої ноги. 4. На час обробки перелому до лівого плеча прикладіть пляшечку з льодом або рушник, змочений холодною водою. Інструктивна картка № 3 Діагноз: травма черепа, вивих лівої руки в ліктьовому суглобі. Порядок дій 1. Покладіть потерпілого на спину, підведіть його голову й покладіть під неї що-небудь м’яке. 2. До лівого ліктьового суглоба прикладіть пляшечку з льодом або рушник, змочений холодною водою. 3. Знерухомте ліву руку, зафіксувавши ліктьовий і променезап’ястковий суглоби з допомогою шини або підручних матеріалів. У разі їх відсутності треба підвісити руку на хустці або бинті. V. Домашнє завдання
| |||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |