Географічний КВК для 7–9 класів: Мандрівка по материках і океанах

Мета: узагальнити й систематизувати знання із шкільного курсу «Географія материків і океанів»; розвивати кмітливість, логічне мислення, творчий підхід у вирішенні поставлених завдань; виховувати колективізм, приязність, доброзичливість.

Обладнання: фізична карта півкуль, політична карта світу, заготовки порізаних на частини контурних карт материків, таблиці з зоології із зображенням тварин, 2 маркери і 2 ватмани.

Перебіг заходу

І. Організаційний етап

ІІ. Проведення гри

 1  Конкурс «Привітання»

Команди проголошують девіз і співають командну пісню.

Команда ШМП

Девіз

У нас назва проста, та злилися в ній

Шукання, Пригоди і Моря прибій.

Романтика юних зове у світи,

І треба сміливо на поклик іти.

Шторми не страшні нам і шквали,

Бої КВНські нам всі до душі, 
                          на них вже давно ми чекали.

Пісня (на мотив пісні із мультфільму «Бременські музиканти»)

Із корветів та фрегатів

Ми зійшли сюди до вас.

Славні рицарі завзяті

Кожен з них пізнає нас.

Приспів:

Ух-ха-ха! Ой-ля-ля!

Не заманить нас земля,

Ух-ха-ха! Ой-ля-ля!

Тут ніхто нам не рівня.

Наша мудрість і відвага

Нам серця заполоня,

Чорний прапор, гостра шпага —

Наші друзі та рідня.

Приспів.

Честь і доблесть зберігаєм,

Віра наша не зника!

Перемога нас чекає

В чесних битвах КВК.

Приспів.

Суперник, поступись, з дороги,

Ніщо не спинить нас тепер,

Бо на шляху до перемоги

Не відступає мільярдер.

Команда «Воля»

Девіз

«І ви нас в сім’ї великій, 
в сім’ї вольній, новій не забудьте

спом’янути незлим, тихим словом.»

Пісня П. Зіброва «Воля».

Хто скаже нам, що свого нічого в нас нема,

Що ми свою дорогу шукаємо дарма.

Мені це чути сором, хіба ми не орли?

Я хочу, щоб ви хором мені відповіли.

Чи є в нас воля, чи є в нас доля,

Чи є земля в нас і небеса,

Чи є в нас мова своя чудова,

Чи є в нас гордість і є краса.

Приспів:

Є, є, є в нас воля, є, є, є в нас доля,

Є, є земля в нас і небеса,

Є, є в нас мова своя чудова,

Є, є в нас гордість і є краса.

Хто скаже, що наш човен блукає у пітьмі,

Що в нас не рідна мати і ми усі німі,

Мені це чути сором, скажіть мені, невже

У нас не рідна мова і все навкруг чуже.

Приспів.

 2 Конкурс «знавців»

Завдання. За текстом визначити, про кого йде мова.

1. «Сухарі, якими ми живились, перетворились на порох, який був змішаний з черв’яками, забруднений щурами, тому від нього йшов нестерпний сморід. Ми пили гнилу воду, яка також відгонила смородом. Ми їли шкіру, якою вкривали реї. Ці шкіри так затверділи, що їх доводилось розмочувати в морській воді 4–5 діб, потім пекли на вугіллі і їли. Часто ми харчувалися тирсою і навіть щури, такі огидні людині, стали такою витонченою стравою, що за них платили по пів дуката золотом за штуку.» (Про експедицію Ф. Маґеллана).

2. Третього серпня 1492 року в море вийшло три невеликих кораблі — каравели «Нінья», «Пінта» і «Санта-Марія». Екіпаж кораблів складався із засуджених злочинців. Разом на трьох суднах було 90 матросів. У експедиції була невдача — сів на мілину корабель «Санта-Марія». 39 матросів залишилось на острові, а решта на кораблях «Нінья» і «Пінта» повернулись в Іспанію, привізши з собою зразки рослин, пір’я птахів і навіть корінного жителя островів. Після цього плавання ще тричі експедиція поверталася до берегів відкритих островів у 1493, 1498, 1502 роках. До останніх днів життя керівник даної експедиції був переконаний у тому, що відкрив західний шлях до країни прянощів. (Про експедицію X. Колумба)

 3 Конкурс «капітанів»

Капітани команд один одному ставлять по 5 запитань. Наприклад:

1) Назвіть країну — «сестру» української співачки. (Чілі)

2) Річка Західного Сибіру, в назві якої можна помити ноги. (Таз)

3) Якщо в назві країни Європи замінити букву «Е» на букву «А», вийде характеристика фігури жінки. (Греція — грація)

4) Столиця європейської держави, яка носить ім’я жінки. (Софія)

5) Місто Росії, яке складається з назви річки і опадів. (Волґоград)

6) Як називається річка, в яку, за легендою, впало скло з бінокля Петра І? (Ворскла)

7) Якщо в назві озера замінити букву «Л» на букву «Р», вийде людина, що пише байки. (Байкал — байкар).

8) Держава Америки, що носить назву головного убору. (Панама)

9) Де на земній кулі знаходиться «мішок з льодом»? (Гудзонова затока)

10) Де на земній кулі знаходиться «Вікторія»? (Озеро, водоспад — Африка, пустеля — Австралія)

 4 Конкурс «картографів»

Із використаних неповною мірою контурних карт вирізано контури материків і розрізано на чотири частини.

Завдання: із розрізаних частин скласти контур материка і надписати назви географічних об’єктів, які попередньо позначено «?».

Виграє та команда, яка швидше й вірніше виконає завдання.

 5 Конкурс «мандрівників»

Завдання.

1.  Здійснити уявну подорож з Антарктиди до острова Шпіцберґен по 20° сх. д.

2.  Здійснити уявну подорож з Антарктиди до моря Лаптєвих по 120° сх. д.

Після здійснення уявної подорожі, на яку дається 10 хвилин, команди складають звіт про те, якими видами транспорту подорожували, які перешкоди їм доводилось долати, які частини світу команди відвідали, які ландшафти перед ними простягались, які унікальні рослини і тварини бачили мандрівники. Як зустрічали команди жителі у різних куточках і які вони на зовнішній вигляд? Що вдалось командам привезти із далеких подорожей?

 6 Конкурс «міжнародників»

Правила гри

1) Учасник робить крок і називає країну.

2) З кожним кроком учасник називає назву іншої країни.

3) Називаються країни тільки з одного мате­рика.

4) Перемагає той, хто пройде 10 кроків, назве 10 країн і не зіб’ється.

Завдання команді 1. Назвати країни Африки.

Завдання команді 2. Назвати країни Латинської Америки.

 7 Конкурс «Математичний»

Завдання команді 1. Визначити, на яку відстань простягнулися гори Анди і Кордільєри з півночі на південь у градусах і кілометрах, якщо відомо, що довжина 1 градуса меридіана дорівнює 111 км.

Завдання команді 2. Як зміниться атмосферний тиск в Андах на висоті 5974 м, якщо біля підніжжя він дорівнює 760 мм ртутного стовпчика? Якою буде температура повітря в Карпатах на висоті 2061 м, якщо відомо, що біля підніжжя вона становить +4°?

 8 Конкурс «Розминка»

Команди протягом однієї хвилини повинні подумати над запитанням і дати відповідь.

1.  У старовинній козацькій пісні співається: «Ой ти наш батюшка, Тихий Дон…». Чому Дон називають тихим?

2.  Слово «сіль» в перекладі з латинської означає «сонце». Чому ця назва дана нашому продукту харчування?

3.  Хто автор слів українського гімну?

4.  Чи скрізь на земній кулі буває так: чим далі на південь, тим тепліше?

5.  У якому морі ловлять рибу жителі трьох частин світу?

6.  Що називають «акумулятором бадьорості» або «стимулятором почуття»? Де він росте?

7.  Який півострів називають «півостровом вулканів»?

8.  Мімікою і жестами відобразіть процес виверження вулкану.

9.  Тихий океан найбурхливіший, чому ж за ним закріпилась така назва?

10. На конкретному прикладі доведіть, що сьогодні не лише людина залежить від природи, а й природа від людини.

 9 Конкурс «біологів»

Завдання. За картинками із зображенням тварин:

ü  назвати тварину, до якого класу і роду належить;

ü  вказати, на якому материку водиться, в якій природній зоні;

ü  чим живиться.

 10 Конкурс «музикантів»

Завдання. По черзі заспівати по одному куплету пісні, в якій згадується річка. Перемагає та команда, яка більше пісень заспіває.

 11 Конкурс «художників» 

Завдання. Маркером на ватмані намалювати ділянку місцевості, якою здійснювали подорож у конкурсі «мандрівників».

 12 Конкурс «істориків»

Завдання. Венеціанський купець збирається на ярмарок у Шампань, а купець із Любека готується до поїздки в Лондон. Визначте, яким шляхом вони поїдуть і які товари повезуть? (Венеціанському купцеві краще поїхати сухопутним шляхом, і повезе він на продаж зерно, маслини, цитрусові. З Любека краще їхати морським шляхом через Балтійське море, і купець із Любека повезе сіль, хутро, вовну, ліс.)

 13 Конкурс «Танці народів світу»

Одна із команд під ламбаду танцює танець папуасів. Усі одягнені у спіднички, виготовлені із смужок поліетиленових пакетів. Учасники команди розфарбовані різними кольорами, на головах пов’язки з індичим пір’ям, на руках і ногах прикраси з листя і ягід. У хлопців за плечима луки зі стрілами.

Друга команда під музику пісні «Мы поедем, мы помчимся на оленях утром ранним…» танцює танець ескімосів. Учасники команди взуті у биті валянки, одягнені в теплі куртки з капюшонами. У хлопців за плечима дерев’яні макети мисливських рушниць.

ІІІ. Підсумок гри

Кожен конкурс оцінює незалежне журі, у складі якого учителі та учні старших класів, що входять до шкільного парламенту (міністр культури, міністр внутрішніх справ та міністр освіти). Поки журі підбиває загальну кількість набраних балів, учасники обох команд співають «Гімн географів».

Я не знаю, где встретится 
                        нам придется с тобою,

Глобус крутится, вертится, словно шар голубой.

И мелькают города и страны, 
                        параллели и меридианы,

Но таких еще пунктиров нету, 
                        по которым нам бродить по свету.

Знаю, есть неизвестная широта из широт,

Где нас дружба чудесная непременно сведет.

И узнаем мы тогда, что смело

Каждый брался за большое дело,

И места, в которых мы бывали,

Люди в картах мира отмечали.

Журі оголошує результат КВК.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 1
1 Prelmwele  
0
<a href=http://acialis.buzz>daily cialis online</a> Thus, female ROP Os mice represent a model of progressive GS that specifically resembles those women who develop chronic kidney disease CKD in midlife with rapidly deteriorating kidney function after the onset of menopause

Ім`я *:
Email *:
Код *: