Мета: дати уявлення про договори, види цивільно-правових договорів; розвивати вміння пояснювати, що таке договір, називати види цивільно-правових договорів; аналізувати зразок типового договору щодо його предмета, сторін та змісту; формувати свідоме ставлення щодо необхідності дотримання умов цивільно-правових договорів. Тип уроку: комбінований. Форма проведення: захист проектів, рольова гра. Обладнання: таблиці з попереднього уроку. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація знань 1. Фронтальне опитування щодо опанування понять. 2. Захист проектів за темами: 1) Ти і цивільно-правові відносини: а) право власності; б) цивільно правові договори; в) захист майнових та особистих немайнових прав; г) права споживачів; д) як успадкувати майно. 2. Закони в житті твоєї сім’ї: а) сім’я та шлюб; б) особисті майнові та немайнові права членів сім’ї; в) захист прав дитини в сім’ї. 3. Твої права у трудових відносинах: а) реалізація права на працю; б) трудовий договір; в) особливості праці неповнолітніх. ІІІ. Вивичення нового матеріалу Інтерактивна лекція У ч и т е л ь. Цивільно-правові відносини — це врегульовані нормами цивільного права майнові та особисті немайнові відносини. У відношеннях, які регулюються адміністративним або кримінальним правом, учасники перебувають у нерівному становищі. Одні мають повноваження, інші їм підкоряються. У цивільних правовідносинах всі учасники рівні. Рівність учасників — це головна відмінність цього виду правовідносин. Підписано договір, і закон вимагає, щоб обидві сторони виконали його умови. Всі ці відносини регулюються Конституцією та законами України, Цивільним кодексом. Їх основою є цивільноправовий договір. Договір — це угода двох або більше сторін, що базується на рівності сторін. Завдання 1. Як на ваш розсуд, що таке цивільно-правовий договір? 2. Чим відрізняються договори такого типу: а) людина придбала товар у магазині; б) позичила гроші; в) бабуся подарувала онуку будинок; г) ви позичили однокласнику певну суму грошей? У ч и т е л ь. Згідно з Цивільним Кодексом існують такі види цивільно-правових договорів: • купівлі-продажу; • майнового найму (оренди); • займу; • дарування. Робота в парах • Наведіть приклади цивільно-правових договорів з вашого життя. Рольова гра «Як укласти договір?» Учні розподіляються на групи, кожна з яких отримує текст цивільно-правового договору, Цивільний кодекс, моделює і демонструє ситуацію укладення договору. Після перегляду ситуацій класс визначає: а) сторони договору; б) предмет договору; в) зміст договору. Групи пропонують зразки цивільно-правових договорів. Запитання • Якими майновими правами наділені неповнолітні власники? Робота з поняттями і термінами Фізична особа — людина, учасник цивільно-правових відносин. Цивільно-правова угода — погодження на базі взаємних інтересів та рівності. Договір є одним з різновидів угоди. У ч и т е л ь. Згідно зі ст. 3. Цивільного кодексу особа, яка не досягла чотирнадцяти років (малолітня особа), має часткову цивільну дієздатність. Вона може: 1) самостійно здійснювати дрібні побутові угоди. Угода вважається дрібною побутовою, якщо вона служить задоволенню побутових потреб особи, відповідає її фізичному, духовному або соціальному розвитку та стосується речі, що має невелику вартість; 2) здійснювати особисті немайнові права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються законом. За ст. 32 Цивільного Кодексу неповна цивільна дієздатність фізичної особи у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років передбачає: Окрім угод, встановлених ст. 3 даного Кодексу, фізична особа у віці з чотирнадцяти до вісімнадцяти років (неповнолітня особа) має право: 1) самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншими доходами; 2) самостійно здійснювати права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняється законом; 3) самостійно укладати договір банківського вкладу (рахунка) і розпоряджатися внеском, внесеним на своє ім’я (грошовими коштами на рахунку). Неповнолітня особа здійснює інші угоди за згодою батьків. Завдання Поміркуйте. 1. Чи може 5-річний Андрій: а) придбати фотоапарат на зароблені ним гроші; б) позичити зароблені влітку гроші приятелю в) покласти зароблені влітку гроші на депозит? 2. Чи може 6-річна Марія самостійно: а) позичити однокласниці п’ять гривень; б) придбати потрібний для навчання відеодиск; в) придбати квартиру? 3. Чи може 3-річний Сергій: а) дати другові відеодиск для перегляду; б) відкрити рахунок у банку; в) подарувати подрузі коштовну прикрасу? ІV. Підсумки уроку Бесіда 1. Які відносини регулює цивільне право? 2. Що таке цивільно-правовий договір? 3. Назвіть та наведіть приклади основних цивільно-правових договорів. V. Домашнє завдання Опрацювати відповідний текст підручника.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |