Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Україна в ХІХ –ХХ ст.»; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, згадати основні події, поняття теми; закріпити набуті вміння: працювати в групах, складати хронологічні задачі, переповідати адаптований історичний текст, давати повну відповідь на запитання; виховувати в учнів зацікавленість історією власної держави. |
Мета: з’ясувати, коли і як остаточно сформувалась територія У країни; дати уявлення про умови життя населення у роки повоєнної відбудови, про те, хто такі шістдесятники; сприяти усвідомленню учнями, що аварія на Чорнобильській АЕС стала однією з найбільших трагедій У країни мирного часу; розвивати вміння порівнювати, свідомо читати, сприймати, переказувати адаптований історичний текст, формувати навички роботи з фотодокументом, висловлювати власне ставлення до тих або інших подій. |
Мета: познайомити учнів з боротьбою українського народу в тилу ворога; показати значення й роль боротьби партизанських загонів проти загарбників; дати уявлення про діяльність воїнів УПА ; охарактеризувати етапи визволення У країни; розвивати вміння складати розповідь, встановлювати хронологічну послідовність, робити висновки; виховувати в учнів повагу до подвигу нашого народу у боротьбі за визволення української землі. |
Мета: познайомити учнів з трагічними сторінками історії Великої Вітчизняної війни; дати уявлення про життя населення на окупованих територіях; розвивати вміння працювати з історичними джерелами, наводити приклади участі родичів у Великій Вітчизняній війні; виховувати почуття поваги до захисників Вітчизни, до власної історії. |
Мета: познайомити учнів з подіями в Україні в 20–30-х рр. ХХ ст.; пояснити причини перемоги більшовиків і входження України до складу СРСР , дати уявлення про життя українців у 20–30-х роках, голодомор 1932–1933 рр.; продовжувати розвивати вміння зі складання хронології подій, переповідати адаптований історичний текст; давати стислу оцінку події. |
Мета: познайомити учнів з подіями в У країні під час П ершої світової війни 1914–1918 рр., показати героїзм Українських січових стрільців; дати уявлення про перебіг подій в Україні протягом 1917–1920 рр., пояснити причини виникнення Центральної Р ади; розвивати вміння встановлювати хронологічну послідовність історичних подій, виділяти головне, ставити запитання до тексту. |
Мета: на прикладах діяльності Володимира Антоновича, Івана Франка та Лесі Українки ознайомити учнів з піднесенням українського національного руху; показати значення діяльності українських меценатів; розвивати вміння складати розповідь, працювати в групах, виділяти головне; виховувати почуття зацікавленості історією власної держави. |
Мета: дати загальне уявлення про події в Україні в ХІХ ст.; розкрити тяжке становище українців у складі Австрійської та Російської імперій; на прикладі діяльності І . Котляревського та Т . Шевченка показати прагнення українського народу до визволення, охарактеризувати стан освіти на українських землях в першій половині ХІХ ст.; розвивати вміння працювати з картою, встановлювати хронологічну послідовність історичних подій, складати план розповіді про подію. |
Мета: узагальнити та систематизувати знання за темою «Козацька Україна», встановити рівень навчальних досягнень учнів; розвивати вміння визначати головне й другорядне, систематизувати матеріал, складати розповідь. |
Мета: дати короткий огляд розвитку культури України у XVIII ст., сформувати уявлення учнів про стан культури на прикладах діяльності її видатних діячів Григорія Сковороди і Самійла Величка; учні мають наводити приклади видатних культурних пам’яток; визначати належність зображених на ілюстраціях історичних пам’яток козацькій добі; виховувати в учнів естетичні смаки. |