Мета: формувати вміння розпізнавати пряму мову та слова автора, які її супроводжують; правильно інтонувати речення з прямою мовою, розставляти розділові знаки в реченнях із прямою мовою, обrрунтовуючи їх уживання за допомогою відповідних правил пунктуації; удосконалювати навички роботи з таблицею та з підручником, розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне мислення, емоції, пам’ять.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, таблиця.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Робота над помилками допущеними в к. р.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
*Робота з підручником.
Опрацювання теоретичного матеріалу за підручником (с. 116-117).
*Ф. хв.
V. Виконання вправ на закріплення.
* Робота біля дошки. Записати речення, накреслити схему кожного. Пояснити вживання розділових знаків. Прочитати речення, правильно їх інтонуючи.
Дуже хвастав Дід Мороз: «Я страшніший бур і гроз!» А Весна стоїть, сміється: «Хай Мороз не задається!» Якось я спитала у Весни: «Ти чому приходиш, поясни!» Зеленому колоскові співа жайвір колискову: «Тебе вітер колихає, тебе дощик поливає». «І чого ти зажуривсь?» - цокотять синички.
*Робота з підручником. Виконання вправи 210.
VІ. Підсумок уроку.
*Яка мова називається прямою ?
*Що таке слова автора ?
*Які розділові знаки ставлять при прямій мові ?
Рефлексія. Продовжити речення.
На сьогоднішньому уроці я навчився…, зрозумів…