Атмосфера. Урок тематичного оцінювання знань

Мета: повторення, узагальнення та перевірка знань, отриманих під час вивчення теми; вдосконалення практичних умінь та навичок використовувати набуті знання; виховання самостійності та відповідальності.

Тип уроку: перевірка та оцінювання знань і навичок.

Завдання для тематичного оцінювання навчальних досягнень

Варіант І

І рівень

1. Прилад для вимірювання температури повітря називається:

а) флюгером; б) термометром; в) опадоміром.

2. Одиниця вимірювання абсолютної вологості повітря:

а) г/м3; б) бал.

3. З висотою атмосферний тиск:

а) підвищується; б) знижується.

II рівень

4. Дайте визначення поняття.

Клімат — це _____________________________________________________________________

5. Знайдіть та виправте помилки в тексті (правильно напишіть зверху).

День літнього сонцестояння в Північній півкулі — 28 червня.

6. Підпишіть на наведеному рисунку Північний і Південний тропіки та жаркий тепловий пояс.

 

IIІ рівень

7. Дайте відповідь на запитання «Що таке бриз?» і на схемі утворення бризу стрілками позначте напрямки руху повітряних мас, а буквами «В» та «Н» — області високого та низького атмосферного тиску над суходолом і морем.

 

8. Використавши дані таблиці, побудуйте графік добового ходу температур. Розрахуйте середню добову температуру та добову амплітуду температур.

Час спостережень, год

8

12

16

20

24

Температура повітря, °С

+2

+4

+6

+2

0

 

 

9. Який вплив на клімат справляють океанічні течії? _____________________________________________________________________

IV рівень

10. Використавши дані спостережень, наведені в таблиці, побудуйте розу вітрів за місяць. Зробіть висновок про те, які вітри переважали в цей період.

 

Висновок: _____________________________________________________________________ 

11. Чому дорівнює відносна вологість повітря, якщо за температури +30 °С в 1 м3 повітря наявні 15 г водяної пари? (Наведіть розрахунки.)

__________________________________________________________________

12. Спираючись на дані вашого календаря погоди, охарактеризуйте клімат своєї місцевості.

 

Варіант ІІ

І рівень

1. Прилад для вимірювання атмосферного тиску називається:

а) барометром;

б) флюгером;

в) снігомірною рейкою.

2. Вітри, що змінюють свій напрямок двічі на рік, називаються:

а) бризами; б) мусонами.

3. З висотою температура повітря у тропосфері:

а) підвищується; б) знижується.

II рівень

Дайте визначення поняття.

Погода — це ____________________________________________________________________ 

5. Знайдіть та виправте помилки в тексті (правильно напишіть зверху).

День осіннього рівнодення в Північній півкулі — 23 листопада.

6. Напишіть на наведеному рисунку Північний та Південний полярні кола та холодні теплові пояси.

 

IIІ рівень

7. Дайте відповідь на питання «Що таке вітер?» та на схемі утворення вітру позначте буквами «В» та «Н» області високого та низького атмосферного тиску, укажіть стрілками напрямок руху вітру.

__________________________________________________________________ 

8. Використавши дані таблиці, побудуйте графік добового ходу температур. Розрахуйте середню добову температуру та добову амплітуду температур.

Час спостереження, год

8

12

16

20

24

Температура повітря, °С

–2

0

+2

+5

+6

 

9. Чим пояснюється зміна пір року на Землі? ___________________________________________________________________ 

IV рівень

10. Використавши дані спостережень, наведені в таблиці, побудуйте розу вітрів за місяць. Зробіть висновок про те, які вітри переважали в цей період.

Висновок: _____________________________________________________________________ 

11. Чому дорівнює відносна вологість повітря, якщо за температури 0 °С в 1 м3 повітря міститься 2 г водяної пари?

12. За яких умов можливо таке: Земля обертається навколо Сонця, але зміни пір року не відбувається?


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: