Гідросфера. Узагальнення

Мета: повторення, узагальнення та систематизація знань з теми «Гідросфера»; вдосконалення навичок і вмінь використовувати набуті знання на практиці, у нестандартних ситуаціях; розвиток пізнавального інтересу, комунікабельності, колективізму.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, урок-КВК.

Обладнання: настінна карта півкуль, фізична карта України, аркуші паперу формату А3, маркери, кросворди, емблеми команд.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Початок гри

1. Представлення команд і журі.

2. Вітання команд, розшифрування емблеми команди.

IIІ. Хід гри

1. Розминка

Питання ставить учитель (ведучий-учень), працює вся команда. Картою користуватися не можна. Час на обмірковування відповіді — 5 с. Ціна правильної відповіді — 1 бал.

Запитання команді «Айсберг»

1. Материк, що омивається водами лише Індійського і Тихого океанів.

2. Океан, який не омиває Антарктиду.

3. Найбільший материк.

4. Океан, що омиває Австралію із заходу.

5. Материк, що омивається всіма океанами Землі.

6. Материк, що був відкритий останнім.

7. Океан, який омиває всі материки, крім Африки.

8. Найбільший острів на Землі.

9. Океан, який зовсім не виправдовує своєї назви.

10. Протока між Південною Америкою та Антарктидою.

Запитання команді «Гейзер»

1. Третій за величиною материк Землі.

2. Океан, що омиває Північну Америку зі сходу.

3. Найменший материк Землі.

4. Океан, назва якого пов’язана з назвою країни, береги якої він омиває.

5. Материк, який екватор перетинає у північній частині.

6. Материк, який майже цілком розташований за полярним колом.

7. Другий за величиною океан.

8. Найбільший півострів на Землі.

9. Океан, що омиває Австралію зі сходу.

10. Протока між Африкою та Європою.

2. «Домашнє завдання»

а) Конкурс «Чомучка»

Команди ставлять одна одній по три запитання. Час на обмірковування відповіді — 1 хв. Ціна правильної відповіді — 2 бали.

б) Конкурс «Загадка»

Уболівальники ставлять командам загадки з теми «Гідросфера». Час на обмірковування відповіді — 30 с. Ціна правильної відповіді — 1 бал.

в) Конкурс «Кросворд»

Команди обмінюються кросвордами та розгадують їх. Ціна кожної правильної відповіді — 1 бал. Час на виконання — 5 хв. Команді, що розв’язала кросворд першою, не припустившись при цьому помилок, додається 2 призові бали.

Поки команди розв’язують кросворди, проводиться конкурс уболівальників.

3. Конкурс уболівальників

Правильна відповідь — 1 бал. Якщо команда уболівальників не може відповісти, то відповідають уболівальники суперників, заробляю-чи додаткові бали.

Питання уболівальникам команди «Айсберг»

1) Як називається море без берегів? (Сарґасове)

2) Найбільше за площею прісноводне озеро. (Верхнє)

3) Початок річки. (Витік, верхів’я)

4) Яке море найбільш солоне? (Червоне)

5) Причина утворення цунамі. (Землетруси в Океані)

Питання уболівальникам команди «Гейзер»

1) Як називається річка, що витікає з озера Байкал? (Анґара)

2) Озеро, що складається з двох частин, в одній з яких — вода прісна, а у другій — солона. (Балхаш)

3) Вихід підземних вод на поверхню. (Джерело)

4) В якому морі не можна потонути? (У Мертвому)

5) Основна причина утворення океанічних течій. (Постійні вітри)

4. Конкурс капітанів

Запитання капітанам пропонуються в закритих конвертах, які вони вибирають самі. Правильна відповідь — 3 бали.

• Під час просування до Північного полюса багато хто з мандрівників прагнув «взяти лід у союзники». Як ви розумієте цей вислів?

• Відомий учений-кліматолог А. І. Воєйков назвав течії Світового океану «опалювальною системою планети». Поясніть зміст цього висловлювання.

5. Конкурс «Хто більше?»

Завдання командам: за 2 хв на аркуші паперу (можна на дошці) сформулювати якнайбільше проблем, що виникають унаслідок господарського використання вод людиною, та можливих шляхів їх розв’язання.

Кожна пара відповіді (проблема — шлях розв’язання) — 2 бали.

IV. Підбиття підсумків

Поки журі підбиває підсумки, командам пропонується заповнити аркуш самооцінювання. Зразок аркуша самооцінювання: урок 8 с. 40.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: