Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з основами композиції, закріплювати поняття про симетричну, динамічну та три частинну композицію; розвивати в дітей комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів акуратність, увагу. Обладнання: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників (У. Корнеліс «Дайстерські карнавальні клоуни» та ін.); фотографії; навчальні роботи з методичного фонду; схеми компонування; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи. Матеріали та інструменти: газетний папір; пластилін; повітряні кульки або гумові м’ячи; тасьма; блискітки; гелієві ручки — срібна або золота; бісер; клей ПВА; ножиці; простий олівець; пензель для клею; ємність для води; гуаш; пензлі № 4, 6; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Основні поняття: «карнавал». Тип: комбінований урок. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ . Перевірка домашнього завдання Учитель пропонує учням розповісти про новорічні свята та звичаї різних народів. ІII. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя У Київській Русі до свят ставилися, як до людей, які здатні приходити, лякати, карати. Уважалося, що кожне свято має свій характер, і в нього можна попросити поради й допомоги. До свят зверталися із замовляннями: «Свята річні, великі, малі, приступитеся, допоможіть... » Розрізняли свята чоловічі й жіночі, молоді й старі, багаті й бідні, ледачі й веселі. Свята були навіть поріднені одне з одним. Наприклад, Масниця вважалася Семицькою племінницею, а Варвара — Миколиною матір’ю. Очікування свята — ні з чим не зрівнянний стан душі, приємна й весела турбота. Що таке новорічні свята? Радісне коло друзів і рідних, гарний стіл, подарунки, ошатний одяг, весела музика, пісні, танці, карнавал. Європейські карнавали були продовженням римських сатурналій. Із 494 року до н. е. упродовж тижня у грудні римляни відпочивали від усілякої праці, раби отримували на цей час повну волю, а школярі звільнялися від занять. Відкривали свято жертвопринесенням Сатурну перед його храмом біля підніжжя Капітолія. (Учитель надає учням загальні відомості про новорічні свята та звичаї різних народів, обираючи матеріал та обсяг інформації на власний розсуд.) Організація сприйняття творів мистецтва Учитель демонструє учням репродукції картин відомих художників, на яких зображено карнавали та новорічні свята, пропонує розповісти, завдяки яким засобам художники створюють відчуття свята. IV. Закріплення вивченого матеріалу Слово вчителя У карнавалі все перевертається шкереберть, міняються місцями король та блазень, небо та земля, день та ніч. А який же карнавал без карнавальних масок? Творче завдання Слово вчителя Оберіть персонаж для свого карнавального костюма. Продумайте, якими засобами найкраще відтворити його характер, настрій, історичну епоху. Виконайте ескіз. Пояснення до творчого завдання Зробіть із пластиліну ніс та губи. Приліпіть їх до гумового м’яча або повітряної кульки. Щоб основа не рухалася, покладіть її в мисочку відповідного розміру. Газету розірвіть на невеликі шматочки. Розмочіть їх у воді, обкладіть ними ніс, губи та всю поверхню майбутньої маски. Поки газета не висохла, змастіть її клеєм. Нанесіть наступний шар паперу та знову змажте все клеєм. Повторіть 3—4 рази. Не можна приклеювати папір безпосередньо на основу, тому що маска не зніматиметься з неї. Коли заготовка висохне, зніміть її з м’яча (кульки). Акуратно вийміть пластилін. Олівцем намалюйте контури обличчя та очей. Виріжте їх ножицями. Краї маски та очей закріпіть газетою та клеєм. Розфарбуйте маску спочатку білою, а потім кольоровою фарбою відповідно до задуму. За бажанням маску можна прикрасити мереживом, блискітками, бісером, стрічками. Індивідуальна робота за творчим завданням V. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Після виконання роботи відбувається обговорення учнівських поробок. Наприкінці уроку учні мають давати визначення поняттям «свято», «карнавал»; уміти аналізувати, порівнювати, спрощувати, узагальнювати декорувати форму; демонструвати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу. VІ. Домашнє завдання Удома учні мають дібрати та вивчити вірші, що присвячені Новому року та Різдву; за бажанням прикрасити маску деталями, виконавши їх фломастерами, кольоровим клеєм, намистинками тощо.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |