Чинники здоров’я

Мета уроку: розглянути чинники здоров’я, їх позитивний та негативний вплив на здоров’я людини; розвивати уявлення учнів про вплив клімату на здоров’я; формувати практичні вміння та навички добору одягу та взуття за сезоном і погодою.

Очікувані результати: учні повинні називати природні чинники здоров’я; учні повинні наводити приклади впливу природних чинників на здоров’я; учні повинні розуміти важливість добору одягу та взуття за погодою; учні повинні пояснювати дію природних чинників на здоров’я, необхідність урахувати особливості клімату цього регіону для організації щоденного розпорядку; учні повинні дотримуватися правил добору одягу за сезоном і погодою.

Обладнання:                                                                                                                           

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Як підмурок кріпкий, то й будинок міцний. (Народна мудрість)

n    1. Організаційний етап

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці _________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n    2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Творче завдання.

Учні визначають характерні ознаки природних умов (клімату) своєї місцевості в різні пори року.

2.3. «Конкурс ерудитів».

2.4. Диспут «Хто господар на планеті?».

n    3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.

3.3. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя:

Чинники довкілля можуть як позитивно, так і негативно впливати на життя людини. Знаючи це, можна навчитися захищати своє здоров’я від їх шкідливого впливу. А ось вибір способу життя залежить лише від самої людини. Усвідомивши це, ви зрозумієте відповідальність за власне здоров’я.

3.4. Проблемне запитання.

— Чи залежить здоров’я людини від природи?

n    4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Природні чинники здоров’я (пояснення вчителя з елементами бесіди або складання таблиці на дошці).

Вплив природних чинників на здоров’я людини

Сонце

 

Вода

 

Повітря

 

Клімат

 

 

 

 

 

 

2. Здоровий спосіб життя (повторення вивченого).

Складання схеми біля дошки або «ланцюжок».

Запитання до учнів:

— Назвіть складові здорового способу життя.

n    5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Практична робота «Добір одягу за сезоном і погодою».

5.2. Фізкультхвилинка.

5.3. Робота з підручником.

Бесіда за малюнками.

5.4. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 3, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 в; 2 в; 3 а, б; 4 а, б, в; 5 а, в, г; 6 б, в, г.

5.5. Розгадування кросворда.

5.6. Загадки про природні явища.

Невидимий дух скинув капелюх. (Вітер)

Сам стоїть, а всіх бігти заставляє. (Мороз)

А припекло — то й сліду не зосталося. (Сніг)

Очей не має, а сльози є. (Роса)

Біле, а не цукор,
М’яке, а не вата,
Без ніг, а йде. (Сніг)

Лежав, поки лежалося,
А припекло — то й сліду не зосталося. (Сніг)

Без пилки, без сокири міцні мости будує. (Мороз)

Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? (Блискавка)

5.5. Обговорення епіграфа до уроку.

5.6. Відповідь на проблемне запитання.

n    6. Підбиття підсумків уроку

«Вільний мікрофон»

— Як може людина впливати на своє власне здоров’я?

n    7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: 

Робочий зошит: 

7.2. Індивідуальні завдання.

1.   Чи була в тебе шкідлива звичка та як ти її позбувся?

2.   Намалюй різні види одягу для холодної пори року.

3.   Намалюй різні види одягу для теплої пори року.

 

ДОДАТКИ

 

 

n 2. Актуалізація опорних знань

2.3. «Конкурс ерудитів»

Загадки про природу

На дворі горою, а в хаті водою.

(Сніг)

Що сходить без насіння?

(Сонце)

Горя не знає, а гірко плаче.

(Хмара)

Як нема — усі чекають, як прийде — усі тікають.

(Дощ)

Хто співає, свище, плаче, та його ніхто не бачив.

(Вітер)

 

Ú Запитання до учнів:

— Що поєднує всі відповіді на загадки?

— Як їх можна назвати?

 

n 4. Етап засвоєння нових знан

Клімат — постійний багаторічний ритм погоди.

Погода — стан атмосфери в певній місцевості в певний час.

 

Ú Природні прикмети

Ознаки гарної погоди:

•     роєм літають комарі;

•     жуки літають з голосним дзижчанням.

Ознаки негоди:

•     сонце на світанку має багряний колір;

•     птахи купаються в пилюці;

•     жаби виповзають на берег;

•     вночі зірки мерехтять синім кольором;

•     бджоли перед дощем не вилітають з вуликів;

•     павуки нерухомо сидять на павутинні;

•     ластівки низько літають над землею;

 

ÚЦікава інформація

•     із 4–5 годин ранку до 9–10 годин у людини підвищується загальна працездатність;

•     із 8 до 12 години ранку та з 17 до 19 години в людини поліпшується розумова діяльність;

•     вміст гемоглобіну та кількість еритроцитів у людини взимку на 21 % більший ніж літом;

•     холод підвищує артеріальний тиск на 16 %;

•     восени організм людини потребує більше жирів, а навесні — більше вуглеводів;

•     при новому Місяці з’являється слабкість, знижується фізична, творча, інтелектуальна діяльність людини;

•     при повному Місяці підвищується працездатність, збудливість нервової системи, роздратованість;

•     на повний Місяць або за добу до нього частота інфарктів збільшується на 12 %;

•     загострення хвороб серця, нервової системи часто повторюються через 28 діб.

 

 

2.  Здоровий спосіб життя

 

Ú Запитання до учнів:

— Назвіть складові здорового способу життя.

 

Складові здорового способу життя:

•     збалансоване харчування;

•     раціональний добовий режим;

•     загартовування;

•     позитивний психологічний мікроклімат у родині та колективі;

•     відсутність шкідливих звичок;

•     сформовані гігієнічні навички;

•     оптимальний руховий режим;

•     духовність.

 

 

5.6. Загадки про природні явища

Бігли білі їжачки,
Погубились в них голки.
І тепер усі голки
Почіплялись на гілки.

(Іній)

Зірка сніжно-біла
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди.
Стала краплею води.

(Сніжинка)

Біла морква взимку росте.

(Бурулька)

Біле, а не цукор,
М’яке, а не вата.
Без ніг, а іде.

(Сніг)

Я падаю на ваші хати,
Я білий-білий, волохатий.

(Сніг)

Сам не біжить,
А стояти не дозволяє.

(Мороз)

Скатертина біла
Світ увесь накрила.

(Сніг)

Біле, як сорочка.
Пухнасте, як квочка.
Крил не має,
Скрізь літає.
Що то за птиця,
Що сонця боїться?

(Сніг)

На шибках без олівця
Він малює без кінця.

(Мороз)

Я припадаю вам до ніг
І називаюсь просто...

(Сніг)

Біла баба між осель
Закрутила карусель.

(Завірюха)

В небі хмара пролітала,
Білий пух порозсипала.
Він на землю міцно ліг,
Називають його...

(Сніг)

Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє,
Вона заплаче й помирає.

(Бурулька)


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: