Мета уроку: розглянути чинники здоров’я, їх позитивний та негативний вплив на здоров’я людини; розвивати уявлення учнів про вплив клімату на здоров’я; формувати практичні вміння та навички добору одягу та взуття за сезоном і погодою. Очікувані результати: учні повинні називати природні чинники здоров’я; учні повинні наводити приклади впливу природних чинників на здоров’я; учні повинні розуміти важливість добору одягу та взуття за погодою; учні повинні пояснювати дію природних чинників на здоров’я, необхідність урахувати особливості клімату цього регіону для організації щоденного розпорядку; учні повинні дотримуватися правил добору одягу за сезоном і погодою. Обладнання: Тип уроку: засвоєння нових знань. Як підмурок кріпкий, то й будинок міцний. (Народна мудрість) n 1. Організаційний етап 1.1. Привітання, фізкультхвилинка. 1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці _________, відсутніх ___________. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку. 1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку. n 2. Актуалізація опорних знань 2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. 2.2. Творче завдання. Учні визначають характерні ознаки природних умов (клімату) своєї місцевості в різні пори року. 2.3. «Конкурс ерудитів». 2.4. Диспут «Хто господар на планеті?». n 3. Мотивація навчальної діяльності 3.1. Повідомлення теми уроку. 3.2. Формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу. 3.3. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу. Слово вчителя: Чинники довкілля можуть як позитивно, так і негативно впливати на життя людини. Знаючи це, можна навчитися захищати своє здоров’я від їх шкідливого впливу. А ось вибір способу життя залежить лише від самої людини. Усвідомивши це, ви зрозумієте відповідальність за власне здоров’я. 3.4. Проблемне запитання. — Чи залежить здоров’я людини від природи? n 4. Етап засвоєння нових знань План пояснення нового матеріалу 1. Природні чинники здоров’я (пояснення вчителя з елементами бесіди або складання таблиці на дошці). Вплив природних чинників на здоров’я людини
2. Здоровий спосіб життя (повторення вивченого). Складання схеми біля дошки або «ланцюжок». Запитання до учнів: — Назвіть складові здорового способу життя. n 5. Узагальнення та закріплення знань 5.1. Практична робота «Добір одягу за сезоном і погодою». 5.2. Фізкультхвилинка. 5.3. Робота з підручником. Бесіда за малюнками. 5.4. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 3, роздавальний матеріал). Відповіді: 1 в; 2 в; 3 а, б; 4 а, б, в; 5 а, в, г; 6 б, в, г. 5.5. Розгадування кросворда. 5.6. Загадки про природні явища. Невидимий дух скинув капелюх. (Вітер) Сам стоїть, а всіх бігти заставляє. (Мороз) А припекло — то й сліду не зосталося. (Сніг) Очей не має, а сльози є. (Роса) Біле, а не цукор, Лежав, поки лежалося, Без пилки, без сокири міцні мости будує. (Мороз) Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? (Блискавка) 5.5. Обговорення епіграфа до уроку. 5.6. Відповідь на проблемне запитання. n 6. Підбиття підсумків уроку «Вільний мікрофон» — Як може людина впливати на своє власне здоров’я? n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник: Робочий зошит: 7.2. Індивідуальні завдання. 1. Чи була в тебе шкідлива звичка та як ти її позбувся? 2. Намалюй різні види одягу для холодної пори року. 3. Намалюй різні види одягу для теплої пори року.
ДОДАТКИ
n 2. Актуалізація опорних знань 2.3. «Конкурс ерудитів» Загадки про природу На дворі горою, а в хаті водою. (Сніг) Що сходить без насіння? (Сонце) Горя не знає, а гірко плаче. (Хмара) Як нема — усі чекають, як прийде — усі тікають. (Дощ) Хто співає, свище, плаче, та його ніхто не бачив. (Вітер)
Ú Запитання до учнів: — Що поєднує всі відповіді на загадки? — Як їх можна назвати?
n 4. Етап засвоєння нових знан Клімат — постійний багаторічний ритм погоди. Погода — стан атмосфери в певній місцевості в певний час.
Ú Природні прикмети Ознаки гарної погоди: • роєм літають комарі; • жуки літають з голосним дзижчанням. Ознаки негоди: • сонце на світанку має багряний колір; • птахи купаються в пилюці; • жаби виповзають на берег; • вночі зірки мерехтять синім кольором; • бджоли перед дощем не вилітають з вуликів; • павуки нерухомо сидять на павутинні; • ластівки низько літають над землею;
ÚЦікава інформація • із 4–5 годин ранку до 9–10 годин у людини підвищується загальна працездатність; • із 8 до 12 години ранку та з 17 до 19 години в людини поліпшується розумова діяльність; • вміст гемоглобіну та кількість еритроцитів у людини взимку на 21 % більший ніж літом; • холод підвищує артеріальний тиск на 16 %; • восени організм людини потребує більше жирів, а навесні — більше вуглеводів; • при новому Місяці з’являється слабкість, знижується фізична, творча, інтелектуальна діяльність людини; • при повному Місяці підвищується працездатність, збудливість нервової системи, роздратованість; • на повний Місяць або за добу до нього частота інфарктів збільшується на 12 %; • загострення хвороб серця, нервової системи часто повторюються через 28 діб.
2. Здоровий спосіб життя
Ú Запитання до учнів: — Назвіть складові здорового способу життя.
Складові здорового способу життя: • збалансоване харчування; • раціональний добовий режим; • загартовування; • позитивний психологічний мікроклімат у родині та колективі; • відсутність шкідливих звичок; • сформовані гігієнічні навички; • оптимальний руховий режим; • духовність.
5.6. Загадки про природні явища Бігли білі їжачки, (Іній) Зірка сніжно-біла (Сніжинка) Біла морква взимку росте. (Бурулька) Біле, а не цукор, (Сніг) Я падаю на ваші хати, (Сніг) Сам не біжить, (Мороз) Скатертина біла (Сніг) Біле, як сорочка. (Сніг) На шибках без олівця (Мороз) Я припадаю вам до ніг (Сніг) Біла баба між осель (Завірюха) В небі хмара пролітала, (Сніг) Росте вона додолу головою, (Бурулька)
| |||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |