Мета уроку: розглянути поняття гармонійного фізичного розвитку підлітків; розвивати уявлення учнів про взаємозв’язок фізичного розвитку та статі підлітка. Очікувані результати: учні повинні називати показники фізичного розвитку; учні повинні характеризувати ознаки власного фізичного розвитку; учні повинні пояснювати сутність вікових змін організму; учні повинні розуміти важливість занять фізичними вправами для розвитку організму; учні повинні спостерігати за власним фізичним розвитком. Обладнання: Тип уроку: засвоєння нових знань. Блаженство тіла у здоров’ї, блаженство розуму — у знанні. (Фалес Мілетський) n 1. Організаційний етап n 2. Актуалізація опорних знань 2.1. «Ательє мод» (перевірка індивідуальних домашніх завдань). Учні пропонують свої моделі одягу для різної пори року. 2.2. Рольова гра. Учні в ролі Клімату та Погоди мають дати поради учням 6 класу. Приклад: Погода: одягатися відповідно до моїх показників (температура, вологість, опади). Клімат: мої чинники зміцнять ваше здоров’я лише, якщо їх правильно використовувати. 2.3. «Країна Чихоз». У країні Чихоз полюбляють чхати, ліки ковтати, лежати в ліжку з температурою. Але не всі можуть потрапити до цієї країни. Як можна отримати пропуск до країни Чихоз? Приклад відповідей учнів: одягати взимку тоненький одяг, промочити ноги і не перевзуватися; пити холодні газовані напої, не носити капелюха в холодну пору року. 2.4. «Асоціативний кущ». Складання асоціативної схеми за відповідями учнів. — Які поняття у вас пов’язані з терміном «фізичний розвиток підлітка»? Приклади відповідей учнів: збільшення маси тіла, акселерація, гормони, збільшення зросту, харчування, формування статури відповідно до статі. n 3. Мотивація навчальної діяльності 3.1. Повідомлення теми уроку. 3.2. Формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу. 3.3. Проблемне запитання. — Навіщо потрібно визначати свій рівень фізичного розвитку? n 4. Етап засвоєння нових знань План пояснення нового матеріалу 1. Розвиток підлітка: а) фізичний розвиток (зміна фізичних параметрів тіла відповідно до віку та статі); б) психічний розвиток (адекватна поведінка, уміння налагоджувати стосунки в родині, з однолітками, з дорослими); в) соціальний розвиток (уміння визначати наслідки своїх вчинків, уміння розпізнавати ознаки небезпеки та вибирати дії для збереження життя та здоров’я); г) духовний розвиток підлітків: самопізнання, самовдосконалення, толерантність, милосердя, самопожертва. 2. Гармонійний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку. n 5. Узагальнення та закріплення знань 5.1. Практична робота «Визначення рівня фізичного розвитку». 5.2. Робота з паспортом здоров’я (роздавальний матеріал). 5.3. Робота з підручником. Відповіді на запитання, обговорення проблемних ситуацій. 5.4. Відповідь на проблемне запитання. 5.5. Фронтальна бесіда. Поясніть поняття: фізичний розвиток; соціальний розвиток; психічний розвиток; духовний розвиток; гармонійний розвиток. 5.6. «Пізнай себе». Учні самостійно відповідають на запитання психологічних тестів «Чи здоровий ти фізично?», «Яке в тебе самопочуття?».
n 6. Підбиття підсумків уроку «Особистий кошик» Учні самостійно визначають те, що вони хотіли б забрати з цього уроку в майбутнє життя. n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник: ____________________________________________ Робочий зошит: ________________________________________ 7.2. Індивідуальні завдання. 1. Чим фізичний розвиток хлопчиків відрізняється від фізичного розвитку дівчаток? 2. Як без вимірювання визначити зміни зросту? 3. Які види спорту прискорюють ріст підлітків? 4. Підготувати загадки та вірші про продукти харчування. n2. Актуалізація опорних знань 2.4. Складання асоціативної схеми «Фізичний розвиток підлітка»
Ú Цікава інформація Золоте правило Піфагора: відстань від тім’ячка до пояса відноситься до загальної довжини тіла як 1 : 3. Збільшення маси тіла на 3–10 % спричиняє це відкладання жиру на животі, більше 10 % — відкладання жиру в інших місцях. У середині XIX століття 96 % виробленої енергії на Землі припадало на м’язову силу людини і свійських тварин, а зараз — лише 4 %.
n4. Етап засвоєння нових знань 1. Розвиток підлітка Параметри фізичного розвитку учнів 6 класу
Масо-ростовий індекс або індекс Кетле визначається за формулою: Маса (кг) / Зріст (см) Базові показники індексу Кетле для учнів 6 класу: Хлопчики: 0,25–0,28 Дівчатка: 0,26–0,30 Якщо індекс Кетле менше (за умови, що зріст відповідає віку), то у дитини мала маса тіла, що в свою чергу негативно впливає на розвиток скелету. Якщо індекс Кетле більше (зріст відповідає віку), то у дитини зайва маса (за рахунок жирів). Якщо всі фізичні параметри підлітка більші відповідно до віку, то має місце явище акселерації. Акселерація — прискорений фізичний розвиток дитини без порушень функцій ендокринної системи.
2. Гармонійний розвиток підлітка Гармонійний розвиток — це фізичний, соціальний, психічний, інтелектуальний розвиток відповідно до віку.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |