Мета: повторите й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення відмін іменників, їх виділення та розрізнення у реченнях і текстах; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використовувати іменники у власних висловлюваннях; виховувати бережливе ставлення, любов і повагу до тваринного світу. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Настановчо-мотиваційний етап ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку ІV. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок школярів Колективна робота з текстом
КІТ-ЗЛОДІЙ Ми прийшли у відчай. Ми не знали, як спіймати цього рудого кота. Він обкрадав нас кожної ночі. Він так спритно ховався, що ніхто з нас до пуття його не бачив. Тільки через тиждень пощастило нарешті встановити, що в кота розірване вухо й відрубаний кусок хвоста. Це був кіт, який утратив усяку совість, кіт — бродяга й бандит. Поза очі звали його Злодієм. Він крав усе: рибу, м’ясо, сметану й хліб. Одного разу він навіть розкрив у комірчині жерстяну банку із черв’яками. Їх він не з’їв, але до розкритої банки прибігли курки й поклювали весь наш запас черв’яків. Курки, які об’їлися черв’яками, лежали на сонці й стогнали. Ми ходили біля них і лаялися, але рибна ловля все одно була зірвана. Майже місяць ми згаяли, щоб вислідити рудого кота... (К. Паустовський).
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу Відтворення теоретичних відомостей
1. За якою ознакою іменники поділяють на відміни? 2. До яких відмін належать іменники жіночого і середнього роду? 3. Чому при поділі іменників на відміни враховують рід слова і його закінчення? 4. Яку властивість мають іменники ІV відміни?
VІ. Усвідомлення здобутих знань, удосконалення загальнопізнавальних умінь з теми Виконання творчого завдання
1. Гуси проти вітру ходять. 2. Гусь свині не товариш. 3. Індик хоч не співає, та багато думає. 4. Два ведмеді в одному барлозі не живуть. 5. Аби вовкситий, і баран цілий. 6. Лисяча хитрість, заяче серце. 7. Бачить кіт сало, та сили мало. 8. Пес бреше — вітер розносить. 9. Для миші й кішка звір (Нар. творчість).
Дослідження-аналіз
Верстат, слово, хвилювання, циліндр, циркуль, міліметр, юнак, конструктор, день, цех, комар, якір, олень, вівчар, питання, документ, батько, промінь, гай, кущ, меч, буквар, ніж, вальс, мур, плече, завдання, м’яч, дефіс, явище.
Схід, сміх, кінець, південь, ворог, відкриття, світло, приїзд, рух, ввіз, багач, холод, герой, прогрес, вечір, ненависть, старість.
VІІ. Підсумок уроку VІІІ. Домашнє завдання 1. Виписати з художнього твору по два іменники кожної відміни. Визначити їх відмінок і групу. 2. Скласти зв’язну розповідь у науковому стилі про типи відмін іменників.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |