Греко-перські війни

Мета:

-         Визначити основні причини та розглянути основні битви греко-перських воєн.

-         Розвивати вміння учнів працювати з контурною картою, підручником, відеоджерелами. Формувати навички аналізу конкретно історичного матеріалу, характеризувати історичні постаті.

-         Виховувати культуру спілкування, толерантність та повагу до інших народів світу. Давати моральну оцінку війнам, як способу вирішення суперечностям між людьми

 

Тип уроку: комбінований;

Обладнання: підручник, атлас, контурна карта, презентація «Греко-перська війна» с елементами відео фрагментами з фільмів та малюнків схем битв й зображення полководців; ноутбук та проектор;

Основні поняття та терміни: марафонська дистанція, Перший афінський морський союз.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент.                                                1 хв.

ІІ. Актуалізація                                                                    6 хв.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу                                          30 хв.

1.     Причини греко-перських війн.

2.     Основні події греко-перських війн.

А) Марафонська битва;

Б) Битва при Фермопілах;

В) Сала мінська битва;

Г) Остаточна перемога греків та її значення;

3.     Перший Афінський морський союз.

IV. Закріплення нових знань      5 хв.

V. Підсумок уроку                        2 хв.

VI. Д/З                                           1 хв.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ

Фронтальне опитування.

  1. Назвіть основні заняття жителів міст-колоній Давній Греції.
  2. Визначте поняття метрополія, агора, акрополь.
  3. Як було організовано управління Афінами.
  4. Яка сутність законів Солона.

 

ІІІ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Питання розглядаються за допомогою використання ПК з демонстрацією презентації, матеріал фіксується в таблицю та позначається на контурній картою.

 

1.     Причини греко-перських війн.

1)    захоплення персами земель Малої Азії, порушені торговельні зв’язки  Греції;

2)    Бажання персів захопити усю Грецію;

Привід до війни: допомога Афін повсталими містами в області Іонія в Малої Азії проти персів (Мілет 500-496 р. до н.е. повстання)

 

2.     Основні події греко-перських війн.

491 до н.е. посольство перського царя Дарія до Греції – Спарта та Афіни відмовилися підкоритися й вбили послів.

 

Демонстрація презентації, в якій розглядаються основні битви війни.

А) Марафонська битва;

13 вересня 490 до н.е. Марафонська битва – 20000 персів та 11000 греків під керівництвом Мільтіада → перемога греків → марафонський біг 42 км. 195 м.

Б) Битва при Фермопілах;

481 створено військово-оборонний союз Спарти та Афін.

480 до н.е. битва при Фермопілах – 300 спартанців на чолі царя Леонід та союзного війська греків проти царя Персії = перемога персів →  захоплення Середньої Греції, розорення території та міст (Афін)

В) Саламінська битва;

28.09.480 до н.е. битва біля острова Саламін. - 380 трієр проти 800 галер. = перемога греків

Питання до відео презентації:

1)    Який вигляд і чим озброєні грецькі воїни?

2)    Який вигляд перських воїнів?

3)    Хто такий Мільтіад, Леонід та Фемістокл?

4)    Що Вам запам’яталось у Марафонській битві?

5)    Що Вам запам’яталось у Саломінській битві?

6)    Що позначає визначення марафонський біг?

7)    Чому греки перемогли в Марафонській та Саломінський битвах?

8)    Яке значення мала Фермопільска битва?

Розповідь вчителя

Г) Остаточна перемога греків та її значення;

479 до н.е. битва при Платеях – греків 80000 на чолі спартанець Павсатій, персів усього 170000 на чолі Мардоній = перемога греків

Дрібні суточки на протязі 30 років переважно на морі.

449 до н.е. Калліїв мир між Грецією та Персією = перси відмовились від гегемонії в Егейському морі, протоки Геллеспонт та Боспор вільні для греків

 

3.     Перший Афінський морський союз.

478-479 створення Афінського морського союзу – 30 полісів керівну роль грали Афіни, казна спочатку була на острові Делос, потів в Афінах.

Розповідь вчителя з демонстрацією карти.

 

IV ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Скласти узагальнюючу таблицю та позначити події на контурній карті.

Дата, командуючий

Місце битви

Наслідок та значення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V ПІДСУМОК УРОКУ

Вчитель перевіряє правильність заповнення таблиці, робить висновки.

 

VI Д/З

1.     підручник § 34;

  1. повідомлення на тему «Значення Греко-перських війн».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: