Мета: ознайомити учнів із найдавнішими культами та культурою Давньої Індії; дати уявлення про особливості суспільного ладу Індії; показати внесок староіндійської культури в розвиток світової науки і культури; удосконалювати навички роботи з історичною картою та підручником; засвоїти поняття: «Брахма», «Вішну», «Крішна брахманізм», «Будда», «буддизм», «веди», «Рігведа», «індуїзм», «ступа»; виховувати пошану до історії та культури країн світу. Тип уроку: комбінований. Обладнання: історична карта, підручник, ілюстрації. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування 1. Чим відрізняються природні умови долин річок Інд і Ганг? 2. Коли існувала Індська цивілізація? Назвіть свідчення її високого рівня розвитку. 3. Хто такі арії? Як вони потрапили до Індії? 4. Як відбулося заселення долини Гангу? Завершуючи опитування, вчитель зазначає, що з приходом аріїв починається ведійський період історії Індії. Назва періоду походить від священних індійських текстів — Вед, які є головним джерелом наших знань цієї епохи. У текстах Вед зібрані численні гімни богам і заклинання, які дозволяють нам скласти уявлення про релігію, обряди, суспільне життя, побут і культуру Індії. ІІІ. Вивчення нового матеріалу Найдавніші культи Робота за підручником Прочитати текст параграфа і скласти план розділу параграфа. Оскільки це новий вид роботи для шестикласників, доцільно виконати його під керівництвом вчителя в ході коментованого читання. План (зразок) 1. Веди — «Книги Знань», які зберігалися в пам’яті народу. 2. Індуїзм — релігія Індії. 3. Священні книги індуїзму. 4. Трійця богів індуїзму. Опорний конспект Релігійні вірування Давньої Індії
Пізніше вірування — брахманізм. Поклоніння трьом головним богам:
Священні книги — «Брахмани». Варни і касти Прочитати в підручнику визначення понять «варни» і «касти». Розглянути схему. Коментуючи схему, слід звернути увагу на те, що розподіл на варни був віддзеркаленням не тільки суспільного, але й релігійного життя Давньої Індії. Уявлення про варни було тісно пов’язане з вірою у перевтілення: душа людини після її смерті переселяються в тіло іншої істоти. «Успіх» переселення душі й майбутнього втілення залежав від поведінки людини за життя. Буддизм Розповідь вчителя супроводжується роботою з ілюстраціями. Опорний конспект Буддизм — релігія, названа на честь її творця — Будди. Справжнє ім’я засновника релігії — Сідхартха Гаутама, або Шак’ямуні, який був принцем племені шак’їв. Головні принципи буддизму
Шлях до мети — досягнення прояснення (нірвана). Найважливіші правила поведінки не вбивати нічого живого не красти не брехати не вживати їжу надмірно любити весь навколишній світ вживати тільки рослинну їжу Культура Давньої Індії Самостійна робота за завданням Прочитати текст параграфа і дати відповідь на питання: які галузі культури були найбільш розвинені у Давній Індії? Опорний конспект Найважливіші досягнення давньоіндійської культури Література «Рігведи» найдавніша збірка ведичних гімнів й заклинань «Рамаяна» поетичне оповідання про пригоди принца Рами, що боровся за порятунок своєї дружини «Махабхарата» поема про боротьбу між родами Пандавів і Кауравів Наукові знання Винаходи десяткова система числення; цифри, які використовуються до сьогодні; цифра «нуль»; шахи Розвиток медицини, заснованої на використанні лікарських трав Архітектура і скульптура зведення монументальних споруд «Колони Ашоки» зі скульптурними зображеннями (4 леви) статуї Будди та інших богів кам’яні барельєфи храмові споруди Індійська культура помітно вплинула на культуру інших країн та народів. ІV. Закріплення нових знань Вчитель перевіряє виконання попереднього завдання. Відповідь на питання може бути записана у зошит. V. Підсумки уроку Заключне слово вчителя 1. Релігійне та культурне життя Індії відрізнялося багатством і своєрідністю. 2. Релігією аріїв був індуїзм; священними книгами були «Махабхарата», «Рамаяна» та «Бхагавадгита». 3. У III ст. до н. е. державною релігією Індії був проголошений буддизм. 4. Найважливішою традицією Індії, яка вплинула на суспільне, релігійне і культурне життя, був розподіл на варни і касти. 5. Найбільше розвинулися в Давній Індії література, архітектура, математика, астрономія. VІ. Домашнє завдання Опрацювати текст параграфа; письмово відповісти на питання, чому тільки в Давній Індії виникли варни і касти. Скласти кросворд на 20 слів за темою.
| |||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |