Мета: дати знання про населення Південної Америки, його расовий склад та розміщення; походження та формування сучасного населення материка; познайомити з особливостями політичної карти материка та історією її формування; визначити основні (найбільші) держави на материку; показати місце української діаспори в країнах Південної Америки; розвивати вміння працювати з джерелами географічних знань, навички аналізувати та узагальнювати навчальну інформацію щодо головних особливостей населення материка та закономірностей його розміщення на континенті. Обладнання: політична карта Південної Америки, карта населення світу, географічні атласи, ілюстрації щодо теми уроку. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Опорні та базові поняття: населення, народність, нація, етнічний склад населення, аборигени, господарство, метиси, мулати, самбо, діаспора. Географічна номенклатура: країни: Бразілія, Аргентина, Перу, Колумбія, Венесуела, Чілі; столиці країн: Бразіліа, Буенос-Айрес, Ліма, Санта-фе-де-Боґота, Каракас, Сантьяґо. Зміст уроку I. Організаційний момент Гра «Вірю – не вірю» • Материк Південна Америка – найвологіший материк на Землі. • Крайньою східною точкою материка є мис Кабу-Бранку. • Південну Америку омивають води Індійського океану. • Крайньою південною точкою материка є мис Горн. • Першими європейцями, які з’явилися в Південній Америці були іспанці. • Материк названий ім’ям людини, яка його відкрила. • Крайньою північною точкою материка є мис Ґальїнас. • Материк розташований у Східній та переважно в Південній півкулях. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «Географічна розминка». Учні по черзі виходять до дошки та показують об’єкти географічної номенклатури материка. Прийом «Знайди пару». Учитель називає столиці країн, розташованих на материках, а учні вибирають зі списку, що міститься на дошці, назву відповідної країни та показує її на карті (в роботі учні використовують політичну карту атласу).
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Естафета» Учні передають з парти на парту картки із завданнями:
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя. Історія заселення материка. 2. Прийом «Географічна лабораторія». Учні працюють в групах, парах над завданнями: І група. Проведіть дослідження політичної карти Південної Америки. Назвіть країни, що розташовані на материку. II група. Чому склад населення має надзвичайну складність? IIІ група. Порівняйте чисельність населення на материку Південна Америка з чисельністю населення інших материків. Зробіть висновки. IV група. Охарактеризуйте етап колонізації материка європейцями. V група. За допомогою карт визначте види господарської діяльності насалення на материку. Учитель обмежує час роботи. Після її виконання учні самостійно роблять висновки та узагальнення. 3. Прийом «Географічний практикум». Нанесення кордонів країн материка на контурну карту. Підписування назв країн та їх столиць. 4. Прийом «Прес-конференція». Учні в класі розподіляються на представників країн Південної Америки (Бразілія, Аргентина, Чілі, Венесуела) та іноземних туристів. Туристи задають запитання представникам щодо природи та господарства країн материка, ті у свою чергу відповідають на них. V. Закріплення нового матеріалу Географічний диктант
VI. Підсумок уроку Учні роблять висновки відповідно до мети і завдань уроку. VII. Домашнє завдання • Опрацювати текст підручника. • Підготувати повідомлення щодо особливостей природи Північної Америки. • Скласти «Лист двієчника» з описом природи Південної Америки
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |