Мета: показати глобальний характер порушення природної рівноваги, узагальнити знання про природоохоронні території, показати роль міжнародного співробітництва і географічної науки в розв’язанні глобальних проблем людства; виховання відповідальності за наслідки впливу господарської діяльності людини на природу. Тип уроку: узагальнення та систематизації знань. Обладнання: карта «Природоохоронні території світу», атласи, підручники. Опорні та базові поняття: природні ресурси, природні комплекси, навколишнє середовище, прородоохоронні території, міжнародні організації. Географічна номенклатура: національні парки, заповідники, пам’ятки природи світу. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент Прийом «Аукціон» Учні називають та показують на карті природоохоронні території світу: 1. Національний парк Нґоронґоро. 2. Національний парк Серенґеті. 3. Національний парк Крюґера. 4. Національний парк Налларбор. 5. Національний парк Іґуасу. 6. Національний парк Єллоустон. 7. Національний парк Джаспер. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «Бліцопитування» • З якою метою створюються природоохоронні території? • Назвіть головні їх типи? • Що таке пам’ятка природи, заповідник, національний парк? • На яких територіях дозволяється туризм? IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Мікрофон» Учитель пропонує учням висловити власну думку щодо необхідності міжнародного співробітництва у вирішенні екологічних проблем. IV. Вивчення нового матеріалу Прийом «Домашня заготовка» Розповіді учнів: 1. Порушення природної рівноваги. 2. Природоохороні території. 3. Міжнародне співробітництво. 4. Роль географічної науки у вивченні та збереженні природи Землі. V. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Проблемне питання» Запитання. Якби ви були учасником засідання ООН з охорони навколишнього середовища, то які запитання запропонували б для першочергового розгляду? VІ. Підсумок уроку Учитель. Що нового ви дізналися на уроці, якими думками хотіли б поділитись? VІІ. Домашнє завдання • Опрацювати текст параграфа. • Підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |