Мета: показати боротьбу Польщі, Угорщини та Литви за Галицько-Волинські землі, сформулювати уявлення про відмінності, які існували на українських землях, що перебували під владою Польщі та Литви, ознайомити з причинами, умовами та наслідками Кревської унії; розвивати вміння аналізувати, порівнювати й узагальнювати події; виховувати толерантне ставлення до політичних діячів, почуття патріотизму, готовність боронити свою землю від нападників. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: карта, атласи. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Хто правив Галицько-Волинською державою після смерті Андрія і Лева? 2. За яких обставин помер Юрій ІІ Болеслав? 3. До яких наслідків призвів занепад Галицько-Волинської держави? Учитель. Галицько-Волинська держава припинила існування, а з нею скінчився княжий період історії України, який тривав майже п’ять століть. В той самий час, коли Галицько-Волинська держава руйнувалась, її сусіди - Литва, Польща, Московська держава - зміцнилися й приступили до загарбання нових територій, у т. ч. на українських землях. II. Повідомлення теми, мети і завдань уроку План 1. Боротьба Польщі, Угорщини та Литви за землі Галицько-Волинської держави. Польська експансія на українській землі. 2. Входження Волині, Київщини, Чернігово-Сіверщини, Поділля до складу Литовської держави. 3. Кревська унія. Остаточне захоплення Польщею Галичини. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу Логічне завдання уроку - Чим ви можете пояснити те, що Литва, яка за словами автора «Слова про загибель Руської землі» (ХІІІ ст.), «з болота на світ показувалася», стала не тільки серйозним суперником українських земель, а й володарем їх значної частини? Свою думку обґрунтуйте методом «Прес». Литовські племена напередодні об’єднання (робота з картою). Польща теж прагнула захопити українські землі. Перший похід Казимира III на Галичину (робота з картою). Правління в Галичині боярської верхівки на чолі з Д. Детьком. Евристична бесіда Чому бояри мали таку силу? ІV. Інтерактивна вправа Робота в малих групах із метою набуття навичок спілкування та співпраці. Групи по 4-6 чол. (сформувати 5 груп). Розподіляються ролі в групі. • Спікер (керівник) • Секретар веде роботу групи. • Посередник стежить за часом. • Доповідач. Робота з текстом підручника Завдання групи № 1. Яким чином і коли було розв’язано суперечку між Польщею та Угорщиною за Галицьку землю? Завдання групи № 2. Як змінилося становище українських земель під владою Польщі. Завдання групи № 3. Підтвердити або заперечити слова історика М. Антоновича: «Епоха Гедиміновичів була для України продовженням і дальшим розвитком князівського роду...» Завдання групи № 4. Які Українські землі увійшли до складу Литви наприкінці 70-х р. XIV ст.? Завдання групи № 5. Назвіть причини, зміст і наслідки Кревської унії. Опрацьовані питання учні висвітлюють перед іншими групами. Учні вчаться виділяти головне, занотовують ключові моменти. Ставлять одне одному перехресні запитання. Кожна група в кінці робить висновок. Розв’язуємо методом «Прес» логічне завдання, поставлене на початку уроку: Я вважаю, що ... Тому, що ... Наприклад ... Отже, (тому), я вважаю... V. Підсумки уроку, повідомлення домашнього завдання 1. Опрацювати відповідний матеріал підручника. 2. Підготувати повідомлення про князя Вітовта. 3. Виконати завдання на контурній карті.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |