Мета: завершити ознайомлювати учнів із законами перспективного передавання глибини простору; ознайомити з поняттям «фронтальна перспектива», її законами та використанням; поглиблювати знання про поняття «сценічний образ», «вигородка»; надавати відомості про роботу художника-декоратора; продовжувати закріплювати навички передавання простору за допомогою лінійної перспективи; формувати в дітей образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, уважність, спостережливість, окомір; навчати міркувати; стимулювати розвиток допитливості. Обладнання: приклади зображення фронтальної перспективи; репродукції ескізів декорацій, що зображують фронтальну перспективу (В. Васнєцов «Палати царя Бєрєндєя» та ін.) і навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення. Матеріали та інструменти: цупкий картон; простий олівець; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; клаптики тканини; ножиці; клей ПВА; пензель для клею; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Основні поняття: «фронтальна перспектива». Тип: комбінований урок. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь Бесіда Учитель пропонує пригадати вже знайомі учням закони та правила побудови лінійної перспективи у різних положеннях об’єкта зображення щодо лінії горизонту. ІII. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя Художники поділяють усі випадки побудови лінійної перспективи на кутовуі фронтальну. За кутової перспективи об’єкти, що зображуються, розгорнені кутом до глядача. Це положення ми часто використовуємо для постановки натюрморту, оскільки воно дозволяє краще виявити всі нюанси форми, що зображується.У фронтальній перспективі площини, що найближче розташовані до глядача, паралельні картинній площині, а лінії, що перетинаються на лінії горизонту, паралельні одна одній. Лише у фронтальній перспективіможливий варіант, коли точка сходу збігається із точкою зору. За фронтального типу перспективи точка сходу завжди одна. Вона розташована на рівні очей глядача; усі паралельні горизонтальні лінії, що йдуть у глибину, сходяться на лінії горизонту в єдиній точці сходу. Усі вертикальні лінії паралельні одна одній. Розміри предмета під часйого віддалення від глядача зменшуються. У міру збільшення відстані отвори стають вужчими, а деталі форми зменшуються. (Учитель пропонує учням розглянути декілька предметів, розташованих один за одним у ряд, однакових за розміром і формою (наприклад чашок), які знаходяться у фронтальній позиції, але на різній відстані від спостерігача.) Під час формування будь-якої перспективи украй важливо правильно розмістити кожен видимий предмет щодо лінії горизонту. Предмет може розміщуватися таким чином, що нижній і верхній його контури виглядатимуть як прямі паралельні лінії. У такому разі говорять, що лінія горизонту розташована на середині висоти предмета. Якщо предмет перебуває значно нижче за лінію горизонту, можна побачити його верхню частину. Чим більшою є висота, з якої ми дивимося на предмет, тим більшою нам уважається його верхня площина. Нижню частину предмета можна побачити за зниженої точки зору. За такого положення верхньої площини зовсім не видно. А у фігур обертання лінія, що передає контур їх верхньої частини, стає округлішою. Чим вище ми підніматимемо предмет, тим округлішою буде ця лінія контуру. Найчастіше фронтальну перспективу використовують театральні художники, створюючи декорації до вистав. Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями Учитель демонструє учням репродукції ескізів декорацій, що виконані різними художниками з використанням фронтальної перспекти- ви, пропонує проаналізувати їх. Пояснення вчителя Декорації, бутафорія, меблі, костюми, грим і освітлення складають художнє оформлення вистави. У художнього оформлення вистави два завдання: створення певного зорового, соціального, історичного, побутового і психологічного середовища вистави та організація сценічного простору. IV. Закріплення вивченого матеріалу Слово вчителя Як правило, шкільна сцена має невеликі розміри, тому не потрібно заповнювати її значною кількістю декорацій. Потрібно зробити так, щоб акторам було де рухатися. Актор повинен почуватися на сцені вільно, а не спотикатися чи чіплятися костюмами за декорації. Творче завдання Слово вчителя Виконайте декорацію до Новорічної шкільної вистави, використовуючи правила фронтальної перспективи. (У оформленні ескізів учні можуть за бажанням використовувати техніку колажу.) Пояснення до творчого завдання Для зображення дії, що відбувається в лісі, зовсім не обов’язково малювати величезну декорацію або на кожному кроці розставляти дерева. Краще зобразити одне або два дерева, зробивши їх із картону. Індивідуальна робота за творчим завданням V. Підбиття підсумків Коментар Під час уроку учні мають продемонструвати знання про основні закони лінійної перспективи та насамперед фронтальної перспективи, свідомо обрати певний вид композиції для втілення свого творчого задуму. Із завершених робіт створюють виставку «Декорації до шкільної вистави». VI. Домашнє завдання
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |