Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із живописом як видом образотворчого мистецтва; надавати початкові знання про види живопису; продовжувати ознайомлювати з технікою вітража; закріплювати навички створення вітражної композиції, роботи у техніці імітації вітража; формувати вміння передавати настрій за допомогою ліній; продовжувати навчати дітей роботи із ножицями; активізовувати спостережливість, фантазію, сенсорні вміння та навички; розвивати охайність; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяву; виховувати любов до тварин. Обладнання: навчальні плакати; репродукції вітражів відомих архітектурних споруд (вітраж у соборі Труа та ін.); фотографії; навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи. Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, кольоровий цигарковий папір, клей ПВА або клейовий олівець, ножиці, пензлі для клею, серветки для витирання рук і пензлів. Основні поняття: «вітраж», «монументальне мистецтво». Тип: комбінований урок. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь Бесіда за питаннями Давайте пригадаємо, якими бувають кольори та для чого художники використовують співвідношення кольорів. IIІ. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя Розрізняють такі види живопису: монументально-декоративний (стінні розписи, плафони, панно), станковий (картини), декораційний (декорації для театру та кіно), декоративний (розпис предметів побуту). Живописом уважають також іконопис, мініатюру (ілюстрування рукописів, портрет), діораму та панораму. Залежно від того, які матеріали використовує художник, говорять про олійний живопис; живопис водяними фарбами по штукатурці — сирий (фреска) та сухій («а секко»); темперний, клейовий, восковий живопис; емаль; живопис керамічними, силікатними, синтетичними фарбами; мозаїку; вітражі; акварелі; гуаші. Пастель і туш також часто слугують для виконання живописних робіт. (Учитель демонструє учням репродукції творів, що їх виконано у різних видах живопису. Окрему увагу під час демонстрації репродукцій потрібно приділити вітражу.) Унікальні ефекти вітража пояснюються прозорістю його основи — кольорового скла; чорна фарба, що її використовували для промальовування контурів, була непрозорою. Середньовічні художники, які працювали у галузі монументального і станкового живопису, навпаки, накладали фарби на непрозору основу, а світло передавали за допомогою золотих і освітлених білою фарбою тонів. (Учитель розповідає про історію вітража.) Вітраж (від франц. vitraqe — скло) — орнаментальна або сюжетна декоративна композиція (у вікні, дверях або у вигляді самостійного панно) зі скла або іншого матеріалу, що пропускає проміні світла. Шматочки прозорого кольорового скла з’єднуються між собою за малюнком за допомогою паяння зі свинцю. Кольорові вітражі у вікнах (наприклад у готичних соборах) створюють гру кольорового світла в інтер’єрі.Монументальне мистецтво — різновид образотворчого мистецтва, твори якого створюють для певного архітектурного середовища. Твори монументального мистецтва відрізняються значущістю змісту, узагальненням форм, великим масштабом. До монументального мистецтва належать пам’ятники; монументи; скульптурні, живописні, мозаїчні композиції для будівель; міська та паркова скульптура; фонтани тощо. IV. Закріплення вивченого матеріалу Розповідь учителя Учитель розповідає про технологію створення вітража. Творче завдання Слово вчителя Виріжте з чорного паперу букет весняних квітів за зразком або згідно з власним задумом. Зображення натюрморту (вази, квітів та листя) виконайте з натури. Пояснення до творчого завдання Спочатку зробіть ескіз. Перевірте, чи все вас улаштовує в композиції, а потім спростіть та декоративно обробіть форму предметів таким чином, щоб їх було зручно вирізати. Усі лінії мають бути чіткими й виразними. Отвори заклейте кольоровим цигарковим папером. (Учитель нагадує правила роботи та техніку безпеки.) V. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських вітражів. Під керівництвом учителя учні аналізують виконані роботи анонімно. Щодо кожної роботи слід зазначити, що зроблено правильно, а в чому припущено помилок. Після цього за стилем роботи клас намагається визначити їх автора. Коментар Наприкінці уроку учні мають розуміти основні технологічні положення імітації вітража; уміти створювати спрощене зображення квітів; демонструвати навички роботи з ножицями. VІ. Домашнє завдання Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |