Плакат - Щоб планета була чистою

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із графікою та її видами; надавати відомості про плакат як різновид прикладної графіки; продовжувати ознайомлювати зі шрифтами та написами у графічних творах; розвивати у дітей комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів акуратність, увагу, вміння працювати в команді, розподіляти обов’язки.

Обладнання: навчальні плакати; репродукції плакатів різних тематик; навчальні роботи з методичного фонду; зразки плакатів різних типів.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; фломастери; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «художньо-виробнича графіка».

Тип: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за питаннями

Учитель проводить опитування з метою виявити знання учнів про графіку та її різновиди.

ІII. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Один із різновидів графіки — книжкова і газетно-журнальна графіка, що складає єдине ціле з літературним текстом і одночасно призначена для декоративного оформлення книг і журналів. Художньо-виробнича графіка — етикетки, поштові марки, грамоти...

І масовий агітаційно-пропагандистський вид графіки, що поширюється величезними тиражами,— плакат.

(Учитель ознайомлює учнів з історією плаката.) Для того щоб створити плакат, необхідна робота багатьох людей.

 Спочатку художник створює малюнок з урахуванням вимог поліграфічного виробництва. Суворо певні функції плаката диктують обирання образотворчих засобів, прийомів роботи, визначають особливу образотворчу мову плаката і його розміри. Плакати швидко змінюють один одний і впливають на глядача порівняно короткий час, тому для створення малюнка художники користуються чіткими і ясними образотворчими засобами. Плакат повинен привернути увагу глядача на значній відстані.

Глядачеві в гранично короткий термін повинно стати зрозуміло, до чого плакат закликає, якою є його мета. Саме такими завданнями продиктовані досить великі розміри плакатів.

Заради стислості, дохідливості та виразності в плакаті використовують такі умовно-декоративні прийоми, як узагальнення зображення, спрощення колірних відносин, відмову від другорядних деталей, символічні позначення. Текст повинен бути гранично коротким і зрозумілим із першогопогляду. Він не повинен механічно приставлятися до зображення,

а має бути частиною композиції. Характер шрифту повинен відповідати змісту плаката, добре читатися. Розрізняють політичний, інформаційно-рекламний і навчально-нструктивний плакат. Плакат — аркушевий виріб різних форматів. Зазвичай у вигляді

плаката виготовляють настінні календарі, афіші, рекламні фотографії нових товарів, корпоративну зовнішню рекламу (зокрема «стікер» — плакат на папері, що сам клеїться) та ін. Політичний плакат є однією з найдієвіших форм політичної агітації.

Політичні плакати можуть бути присвячені боротьбі за мир, агітувати за ту або іншу політичну партію тощо. Багато плакатів створюють на честь державних свят, міжнародних подій тощо.

Інформаційно-рекламний плакат розв’язує завдання інформації, сповіщення про різноманітні культурно-освітні заходи або завдання реклами — ознайомлення споживачів із товарами та послугами.

 Навчально-інструктивний плакат — пропагує наукові знання, методи праці, різні правила тощо.

На відміну від інших видів плаката, містить значну кількість тексту, цілу серію малюнків і призначається для тривалого використання.

Організація сприйняття творів мистецтва

Пояснення вчителя

Роздивіться репродукції різних за тематикою плакатів. (Акцент потрібно зробити на екологічний плакат.) Проаналізуйте композиційні рішення та використані засоби виразності, визначте, за допомогою яких прийомів художники досягли мети. (Учитель звертає увагу учнів на те, що сучасний плакат усе частіше не має одного автора, а створюється на замовлення великими рекламними агенціями.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Запитання

Політичний та рекламний плакати є найрозповсюдженішими, провідним, але все ж не єдиними.

• Якою ще може бути тематика плаката? (Екологічною)

• Чому питання екології для нас такі важливі?

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте екологічний плакат. Темою може бути захист тварин або лісів, заклик до боротьби за чисте повітря чи воду, проти засмічування нашої планети. Розмір малюнка повинен бути не меншим ніж половина аркуша ватману.

 Спочатку виконайте ескіз. (Учитель об’єднує клас у групи по четверо учнів. Кожна з груп має отримати власне творче завдання для створення плаката. Це може бути захист тварин або довкілля, боротьба за мир або чисте повітря.)

V. Підбиття підсумків

У процесі створення плаката учні мають демонструвати розуміння основних правил компонування, знання основ композиції; уміти користуватися шрифтом як засобом виразності. Із завершених плакатів створюють шкільну виставку.

VІ. Домашнє завдання

Обсяг завдання не дозволяє завершити його за один урок, учням пропонується зробити це в позаурочний час.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: