Мета уроку: розглянути принципи безпечної життєдіяльності; розвивати поняття учнів про необхідність виконання правил безпечної життєдіяльності. Очікувані результати: учні повинні називати основні принципи безпечної життєдіяльності; учні повинні пояснювати основні принципи безпечної життєдіяльності; учні повинні розуміти необхідність керуватися принципами безпечної життєдіяльності; учні повинні дотримуватися правил безпечної для життя поведінки. Обладнання: Тип уроку: засвоєння нових знань. Короткого життя ми не отримуємо, а робимо його таким. n 1. Організаційний етап n 2. Актуалізація опорних знань 2.1. «Відверта розмова». Обговорення індивідуальних домашніх завдань за принципом: обговорення ситуації, а не людини. 2.2. Тестове завдання (тест № 4, роздавальний матеріал). Відповіді: 1 в; 2 а; 3 г; 4 б, в, г; 5 б; 6 в; 7 а, б; 8 а, б, г; 9 в, г; 10 г; 11 а, в, г; 12 а, б, в. 2.3. Гра «Вірю — не вірю». Учні по черзі називають твердження щодо здорового способу життя, починаючи словами «корисно» або «шкідливо». Приклади тверджень: корисно споживати газовані напої; шкідливо споживати овочі; корисно робити ранкову гімнастику; шкідливо курити. Учні піднімають руки, якщо вважають твердження правильним. 2.4. Обговорення епіграфа до уроку.
n 3. Мотивація навчальної діяльності 3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети й завдань вивчення нового матеріалу. 3.2. Проблемні запитання. — Чи можливо попередити небезпечні ситуації? — Чи існує загальний алгоритм безпечної поведінки в різних ситуаціях? n 4. Етап засвоєння нових знань План пояснення нового матеріалу 1. Типи небезпек (пояснення з елементами бесіди). 2. Правила безпечної поведінки вдома та на вулиці (поясненя, складання пам’яток). 3. Принципи безпечної життєдіяльності (самостійна робота з підручником). n 5. Узагальнення та закріплення знань 5.1. Робота з підручником. Учні за матеріалом підручника складають таблицю. Учні можуть підкреслити ті навички, які в них вже є.
5.2. Робота з друкованим зошитом [5], с.12–15. 5.3. Робота з комплексним зошитом для контролю знань [6], с. 25–26. Відповіді. 5.4. Експрес-контроль знань [7], тест 1. Відповіді. 5.5. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 5, роздавальний матеріал). Відповіді: 1 в; 2 а, б, в, г; 3 в; 4 б, в; 5 в; 6 а, в; 7 б; 8 в; 9 а, б, в; 10 б; 11 а, б, в, г; 12 а, б, в. 5.6. Робота за картками (роздавальний матеріал). 5.7. «Клуб ерудитів». Поясніть народне прислів’я: Око бачить далеко, а розум — ще далі; Поки розумний думає, дурень вже робить. 5.8. «Пізнай себе». Учні самостійно відповідають на запитання психологічного тесту «Чи маєш ти здатність управляти подіями життя?» та визначають результат. 5.9. Відповіді на проблемні запитання. n 6. Підбиття підсумків уроку «Вільний мікрофон» Учні по черзі висловлюють своє ставлення до теми уроку. n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання 7.1. Завдання для всього класу. 7.2. Індивідуальні завдання. 1. Які НС природного кліматичного походження можливі у твоїй місцевості? Як можна знизити їхризики? 2. Які НС природного некліматичного погодження можливі у твоїй місцевості? Як можна знизитиїх ризики? 3. З якими техногенними небезпеками ти вже зустрічався? Напиши твої дії по забезпеченнюособистої безпеки. n 4. Етап засвоєння нових знань 4.1. Типи небезпек
Ú Запитання до учнів — Які природні НС залежать від клімату певної місцевості? — Які природні НС не залежать від клімату? — Які природні небезпеки можливі у вашій місцевості? — Чи можна попередити природні небезпеки? (Можна, наприклад, попередити зсуви ґрунту його механічним закріпленням на схилах або за допомогою рослин.) — Що відносять до техногенних небезпек? — Чим аварії відрізняються від катастроф? (При аварії відсутні людські жертви, вони в більшості випадків є локальними.) — Чи можна попередити техногенні небезпеки? (Більшість техногенних небезпек виникають унаслідок порушення людиною правил безпеки експлуатації техніки, професійної недбалості.) — Чи можна зменшити наслідки техногенних небезпек? (Можна, якщо знати і виконувати відповідні правила самозбереження.) — Що відносять до соціальних небезпек? — Чи можна змінити ризики соціальних небезпек? (Можна, якщо знати і виконувати відповідні правила.) 2. Правила безпечної поведінки
Пам’ятка безпечної поведінки на вулиці 1. Завжди кажи батькам, куди і з ким ти йдеш. 2. Вчасно приходь додому у визначений батьками час. 3. По можливості не затримуйся на вулиці сам у вечірній час. 4. Уникай погано освітлених вулиць, безлюдних місць, лісопаркових зон, будівельних майданчиків. 5. Не сідай у чужу машину, навіть для того щоб показати дорогу. 6. Не ходи з незнайомими та малознайомими людьми до кафе та інших місць. 7. Не бери нічого від незнайомих та малознайомих людей, навіть тимчасово потримати щось у руках — це можуть бути крадені речі або наркотики. 8. Розповідай батькам усе, що тебе збентежило, навіть якщо у цьому соромно зізнатися. 9. Якщо на тебе напав грабіжник і сили явно не на твою користь, краще віддай йому гаманець. 10. Не давай можливості злочинцям спровокувати себе. Уникай зневажливих висловів, залишайся виваженим, зберігай спокій.
Пам’ятка безпечної поведінки вдома 1. Не відчиняй двері незнайомцям за будь-яких обставин. 2. Якщо хтось намагається проникнути в квартиру, негайно зателефонуй батькам або в міліцію. 3. Ніколи не сідай у ліфт із незнайомцями. 4. При нападі на тебе в під’їзді приверни увагу сусідів криками «Пожежа». 5. Якщо ти загубив ключі або їх вкрали,— відразу повідом батьків. 6. Не розголошуй інформацію про себе, свою родину, сусідів незнайомим та малознайомим людям. 7. Повідомляй батьків про всі випадки, які тебе непокоять щодо твоєї особистої безпеки.
Дії при непередбачених обставинах у під’їзді: • будь-яке відключення світла в під’їзді в момент, коли заходиш у під’їзд, повинно насторожити, у цьому випадку краще дочекатися знайомих; • якщо до тебе підійшли незнайомі люди і чекають, коли ти відчинеш двері, не треба заходити у під’їзд. Негайно згадай яку-небудь «справу», почекай кілька хвилин.
Дії при непередбачених обставинах у підвалі: • якщо в підвалі ти почув незрозумілі звуки, які свідчать про чиюсь присутність,— не заходь і повідом про це дорослих; • якщо в підвалі ти зустрів чужих або незнайомих людей, пройди повз них, не вступаючи з ними в контакт.
Ú Додаткова інформація Соціальні чинники небезпек: кримінальні злочини 1. Крадіжки
Способи проникнення в житло: • двері; • вікна; • балкони.
Захист від квартирних крадіжок: 1. Дверну коробку закріпити металевими накладками. 2. Додаткові двері. 3. Установити на двері два замки на відстані 0,5 м. 4. Установити ланцюжок на двері. 5. Установити охоронну сигналізацію. 6. Застрахувати майно (фінансовий захист). Найкраща порада: Виходячи з дому, наглухо зачини двері, вікна, балкони.
Якщо грабіжник знаходиться у квартирі або двері квартири відчинити, слід: • покликати на площадку сусідів; • зателефонувати 102; • заблокувати вихід із квартири в будь-який спосіб, а самому сховатися; • за можливості привести собак; • будь-якими підручними засобами заблокувати вихід на горище і на вулицю.
2. Шантаж Шантаж — вимагання грошей шляхом залякування фізичною розправою або розголошуванням певних фактів. Поведінка під час шантажу: • не вступати в переговори; • не виконувати ніякі вимоги; • розповісти батькам; • звернутися до міліції.
3. Шахрайство
3. Принципи безпечної життєдіяльності
Приклад самостійної роботи учнів: — уникати небезпек; — запобігати виникненню небезпек; — уміти звертатися по допомогу; — виконувати накази та вимоги відповідних державних служб; — у разі небезпеки діяти обережно та швидко; — допомагати іншим.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |