Мета: Розвивати логiчне мислення, виховувати спостережливiсть, формувати уявлення про загальнолюдськi цiнностi. Перший джентльмен. Послухайте, панове, ви чули новину? Кажуть , що на Бейкер – стріт , 221 – Б оселився якийсь містер Холмс. Він, начебто , спокійний, порядний , вихований чоловік. Другий джентльмен. А ще містер Холмс любить грати на скрипці й непогано малює. Третій джентльмен. А я чув, що до нього ходить багато людей. І він їм усім допомагає . Причому не заради грошей. Перший джентльмен. Усе це досить дивно. Чи не так панове? Звідки ж узявся цей чоловік?
Основний зміст уроку. - У чому ж секрет оповiдань Конан Дойля? У своїх творах вiн показавлюдину виняткових розумових здiбностей, дуже спостережливу, здатну аналiзувати факти i знаходити вихiд iз найскладнiших ситуацiй. Сюжети побудованi так, що читач постiйно перебуває в напрузi. Вiн не знаєтаємницi до кiнця. Сьогоднi ми з вами спробуємо провести власне розслiдування, використовуючи метод дедукцiї Шерлока Холмса i вiднайти iстину. 3.Вивчення нового матерiалу Словникова робота Детектив - ( detekt - вiдкривати, знаходити;detektive - шукач) - лiтература про розкриття складної, заплутаної таємницiздебiльшого злочину, шляхом використання методу логiчного аналiзу. - Робота з текстом оповiдання « Пiстрява стрiчка » . Вправа « Ланцюжок подiй » - Завдання : встановити послiдовнiсть подiй в оповiданнi «Пiстрява стрiчка». 1. Відтворити монолог від 1- ї особи. 2. Якою людиною був Ройлотт? Дібрати цитати до характеристики Ройлотта. Чи були в Ройлотта причини вбивати сестер? 3. На що звернув увагу Холмс у маєтку Ройлотта? 4. Який вигляд мають меблі в будинку Ройлотта? Що незвичайного можна в них побачити? (Очима Холмса) 5. Розкажіть про особливості дедуктивного методу. На чому базується цей метод? Завдання: Встановiть складовi частини композицiї : експозицiя , зав’язка, розвиток дiї, кульмiнацiя, розв’язка твору. В оповiданнi «багато дрiбниць, деталей, деякi з них «пiдказали» Шерлоку Холмсу шлях до розгадки таємницi. Якi саме? Завдання: Побудуйте дiалог Холмса i Вотсона , використовуючи ключовi поняття i пояснюючи їх сутнiсть: блюдечко з молоком, батiжок, складений удвоє, турецькi капцi без задникiв, лiхтарик, ключ вiд сейфа.
4. Застосування вмiнь i навичок. Вправа « Мiкрофон» - Що можна сказати про Шерлока Холмса? Хто вiн такий? Правдолюб Людина, яка володіє мисленням Борець за справедливість
- Якi риси характеру Холмса вам сподобалися? (Умiння уважно вислухати i проаналiзувати почуте. Рiшучiсть у мiркуваннях та дiях. Вiн спiвчуває тим, хто потрапив у бiду, кого переслiдують). - Якi приказки до оповiдання « Пiстрява стрiчка» можна дiбрати, щоб розкрити основну думку цього твору? Поясніть. - « Хто яму копає, той сам у неї звалиться» - «Хто з мечем воює, той вiд меча загине». - «Добро i правда завжди поряд ходять, завжди перемагають». Вправа «Сенкан» Скласти сенкан « Шерлок Холмс». Наприклад : 1. Шерлок Холмс. 2. Рішучий, спостережливий. 3. Слухає, спостерігає, аналізує. 4. Людина, що володіє талантом мислення. 5. Детектив. 4. Пiдведення підсумків. 5. Д/з Написати власне оповiдання - детектив.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 1 | |
| |