Цілі уроку: узагальнити знання учнів з теми, визначити індивідуальний рівень засвоєння матеріалу теми для кожного з учнів. Обладнання і матеріали: індивідуальні листки з варіантами тематичного оцінювання, таблиці «Членистоногі», «Молюски». Базові поняття і терміни уроку: членистоногі, молюски, сегменти, відділи тіла, черепашки, хітин, ротовий апарат, вторинна порожнина тіла, змішана порожнина тіла. Концепція уроку У процесі бесіди узагальнити знання учнів з теми, звернути їхню увагу на переваги, пов’язані зі спеціалізацією окремих сегментів тіла, які організми отримали під час ускладнення своєї організації. Використовуючи індивідуальні завдання, визначити рівень за- своєння матеріалу теми для кожного з учнів. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Бесіда з учнями Проблемне питання для обговорення в ході бесіди: Які переваги і недоліки має поділ тіла на сегменти? II. Тематичне оцінювання з теми «Членистоногі. Молюски» Варіант І Виберіть правильну відповідь. 1. Ходильних ніг у мурахи: а) шість; б) вісім; в) десять. 2. Павукоподібним є: а) тарантул; б) оса; в) мокриця. 3. Головоногим молюском є: а) каракатиця; б) мідія; в) каракурт. 4. Дайте відповідь на запитання. Чому членистоногі линяють? 5. Дайте відповідь на запитання. Порівняйте класи Черевоногі молюски та Двостулкові молюски. Варіант ІІ Виберіть правильну відповідь. 1. Ходильних ніг у павука: а) шість; б) вісім; в) десять. 2. Черевоногим молюском є: а) каракатиця; б) мідія; в) виноградний слимак. 3. Дафнії належать до ряду: а) Гіллястовусі; б) Десятиногі; в) Рівноногі. 4. Дайте відповідь на запитання. Чому слизунів відносять до типу Молюски? 5. Дайте відповідь на запитання. Як літають комахи? Варіант ІІІ Виберіть правильну відповідь. 1. Ходильних ніг у річкового рака: а) шість; б) вісім; в) десять. 2. Двостулковим молюском є: а) каракатиця; б) мідія; в) виноградний слимак. 3. Мокриці належать до ряду: а) Гіллястовусі; б) Десятиногі; в) Рівноногі. 4. Дайте відповідь на запитання. Як дихають комахи? 5. Дайте відповідь на запитання. Порівняйте органи чуттів у двостулкових і черевоногих молюсків. Варіант IV Виберіть правильну відповідь. 1. Ставковики дихають з допомогою: а) зябер; б) легенів; в) трахей. 2. Паразитичним ракоподібним є: а) саккуліна; б) воша; в) коростяний свербун. 3. Бджоли належать до ряду: а) Прямокрилі; б) Двокрилі; в) Перетинчастокрилі. 4. Дайте відповідь на запитання. Укажіть головні ознаки типу Молюски. 5. Дайте відповідь на запитання. Порівняйте ряди Кліщі та Павуки. Варіант V Виберіть правильну відповідь. 1. Вусиків на голові у каракурта: а) одна пара; б) дві пари; в) немає. 2. Молюском не є: а) виноградний слимак; б) мідія; в) каракурт. 3. Цвіркуни належать до ряду: а) Прямокрилі; б) Двокрилі; в) Перетинчастокрилі. 4. Дайте відповідь на запитання. Чому кліщі можуть бути небезпечними для здоров’я людини? 5. Дайте відповідь на запитання. Як молюски-фільтратори пристосовані до свого способу життя? Варіант VI Виберіть правильну відповідь. 1. Вусиків на голові у коника: а) одна пара; б) дві пари; в) немає. 2. Паразитичною комахою є: а) саккуліна; б) воша; в) коростяний свербун. 3. Головоногим молюском є: а) устриця; б) кальмар; в) великий ставковик. 4. Дайте відповідь на запитання. Що треба робити, щоб не захворіти на коросту? 5. Дайте відповідь на запитання. Порівняйте класи Головоногі молюски та Черевоногі молюски. Варіант VIІ Виберіть правильну відповідь. 1. Ходильних ніг у мурахи: а) шість; б) вісім; в) десять. 2. Молюском не є: а) кальмар; б) устриця; в) тарантул. 3. Краби належать до ряду: а) Гіллястовусі; б) Десятиногі; в) Рівноногі. 4. Дайте відповідь на запитання. Навіщо молюскам потрібна черепашка? 5. Дайте відповідь на запитання. Порівняйте ряди Бабки та Лускокрилі. Варіант VIІІ Виберіть правильну відповідь. 1. Ходильних ніг у павука: а) шість; б) вісім; в) десять. 2. Двостулковим молюском є: а) кальмар; б) устриця; в) великий ставковик. 3. Дафнії належать до ряду: а) Гіллястовусі; б) Десятиногі; в) Рівноногі. 4. Дайте відповідь на запитання. Чому павуків відносять до типу Членистоногі? 5. Дайте відповідь на запитання. Яке значення для людини мають молюски? Варіант ІХ Виберіть правильну відповідь. 1. Слизуни дихають з допомогою: а) легенів; б) зябер; в) трахей. 2. Ракоподібним є: а) тарантул; б) оса; в) мокриця. 3. Мокриці належать до ряду: а) Гіллястовусі; б) Десятиногі; в) Рівноногі. 4. Дайте відповідь на запитання. Як дихають молюски? 5. Дайте відповідь на запитання. Порівняйте органи чуттів у комах і павуків. Варіант Х Виберіть правильну відповідь. 1. Вусиків на голові у річкового рака: а) одна пара; б) дві пари; в) немає. 2. Черевоногим молюском є: а) кальмар; б) устриця; в) великий ставковик. 3. Бджоли належать до ряду: а) Прямокрилі; б) Двокрилі; в) Перетинчастокрилі. 4. Дайте відповідь на запитання. Укажіть головні ознаки класу Головоногі молюски. 5. Дайте відповідь на запитання. Яке значення для людини мають кліщі? Варіант ХІ Виберіть правильну відповідь. 1. Вусиків на голові у каракурта: а) одна пара; б) дві пари; в) немає. 2. Паразитичним павукоподібним є: а) саккуліна; б) воша; в) коростяний свербун. 3. Головоногим молюском є: а) восьминіг; б) тридакна; в) великий ставковик. 4. Дайте відповідь на запитання. Чому деякі черевоногі молюски можуть бути небезпечними для здоров’я людини? 5. Дайте відповідь на запитання. Як паразитичні комахи пристосовані до свого способу життя? Варіант ХІI Виберіть правильну відповідь. 1. Вусиків на голові у коника: а) одна пара; б) дві пари; в) немає. 2. Паразитичною комахою є: а) саккуліна; б) воша; в) коростяний свербун. 3. Двостулковим молюском є: а) восьминіг; б) тридакна; в) великий ставковик. 4. Дайте відповідь на запитання. Що треба робити, щоб не захворіти на коросту? 5. Дайте відповідь на запитання. Яке значення для людини мають двостулкові молюски? ІІІ. Домашнє завдання Вибрати теми доповідей і повідомлень для уроків наступної теми.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |