Мета уроку: навчитися вимірювати швидкість тіла при рівномірному русі. Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань. Обладнання: металева кулька, жолоб, секундомір, лінійка, простий олівець, гумка, метроном, відрегульована на проміжок часу 1 с між послідовними ударами. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕНЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ 1. Установіть жолоб під малим кутом до горизонту, підклавши під один з його кінців тонку книгу або зошит. 2. Покладіть металеву кульку на більш високий кінець жолоба й у момент удару метронома злегка штовхніть кульку. 3. Відзначте олівцем на жолобі положення кульки через 1, 2 й 3 секунди після початку руху. Виміряйте лінійкою шляхи, пройдені за кожну секунду, й обчисліть середню швидкість за кожний із цих проміжків часу, заповніть таблицю.
4. Якщо знайдені значення середньої швидкості приблизно однакові (з точністю до 10 %), то рух кульки приблизно можна вважати рівномірним. Якщо ж ці значення істотно відрізняються, змініть (зробивши кілька спроб) нахил жолоба так, щоб домогтися приблизно рівномірного руху кульки. Ще раз заповніть таблицю.
5. Зробіть висновок, як рухалася кулька в проведених вами дослідах. Домашнє завдання-1 1. У-1: § 2. 2. Сб-1: рів1 — № 2.8, 2.13; 2.14. рів2 — № 2.21, 2.24, 2.27. рів3 — № 2.34, 2.35, 2.37. Домашнє завдання-2 1. У-2: §§ 2, 4. 2. Сб-2: рів1 — № 2.8, 2.9, 3.6, 4.2, 4.6. рів2 — № 3.8, 3.14, 4.9, 4.12, 4.14. рів3 — № 4.20, 4.24, 4.26, 4.28, 4.30. 3. Д: Підготуватися до самостійної роботи № 2 «Прямолінійний рівномірний рух».
Завдання із самостійної роботи № 2 «Прямолінійний рівномірний рух» Початковий рівень 1. Виберіть правильну відповідь. Пасажирський поїзд, рухаючись рівномірно, за 20 хв пройшов шлях 30 км. Яка швидкість поїзда? А 10 м/с Б 15 м/с В 25 м/с 2. Виберіть правильну відповідь. На рисунку представлений графік залежності швидкості рівномірного руху від часу. Який шлях пройшло тіло через 3 с?
А 4 м Б 18 м В 36 м
Середній рівень 1. Людина йде, роблячи 2 кроки в секунду. Довжина кроку 75 см. Виразіть швидкість людини в метрах за секунду й у кілометрах за годину. 2. Яку відстань долає літак за 1,5 хв, якщо він летить зі швидкістю 800 км/год? Достатній рівень 1. Автомобіль їхав 0,5 год зі швидкістю 90 км/год. З якою швидкістю повинен їхати велосипедист, щоб проїхати ту саму ділянку шляху за 1 год 30 хв? 2. Один велосипедист протягом 12 с рухався зі швидкістю 6 м/с, а другий проїхав цю саму ділянку шляху за 9 с. Яка швидкість другого велосипедиста на цій ділянці шляху? Високий рівень 1. Поїзд проходить повз спостерігача протягом 10 с, а по мосту довжиною 400 м — протягом 30 с. Визначити довжину й швидкість поїзда. 2. На рисунку зображений графік, що характеризує рух зайця. З якою швидкістю рухався заєць до зупинки? Протягом якого часу заєць відпочивав? Який шлях пройшов заєць за 30 с? Побудуйте графік залежності швидкості від часу.
| |||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |