Мета уроку: виміряти обертову частоту колеса іграшкового автомобіля. Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань. Обладнання: два іграшкових автомобілі з колесами різного діаметра, секундомір, смужки самоклейного паперу.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩО ДО ПРОВЕДЕНЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ 1. Зробіть за допомогою смужки самоклейного паперу мітку на одне з коліс кожного автомобіля. 2. Розмістіть автомобіль із колесами більшого діаметра на столі так, щоб паперова мітка виявилася біля нижньої частини колеса. 3. Повільно і якомога більш рівномірно пересувайте автомобіль уздовж стола. При цьому колеса автомобіля здійснюватимуть обертовий рух у вертикальній площині. Порахуйте, скільки разів паперова мітка повернеться у своє початкове положення, тобто порахуйте кількість повних обертів N колеса автомобіля. 4. Снову повільно й рівномірно пересувайте автомобіль уздовж стола. За допомогою секундоміра виміряйте час руху t автомобіля. 5. Виміряйте час, за який колесо зробить 4 повних оберти за тієї ж самої швидкості автомобіля. 6. Повторіть досліди ще раз, збільшуючи швидкість руху автомобіля. 7. Повторіть досліди, описані в пунктах 1–5, для автомобіля з колесами меншого діаметра. 8. Обчисліть період і обертову частоту коліс кожного з автомобілів для всіх дослідів. 9. Заповніть таблиці в зошиті для лабораторних робіт.
10. Проаналізувавши результати експерименту, зробіть висновок, у якому відзначте, який вид руху ви сьогодні розглядали, яку величину визначали і який результат одержали. Порівняйте обертову частоту й період обертання коліс більшого й меншого діаметрів. 11. Запишіть висновки в зошит для лабораторних робіт.
Домашнє завдання-1 1. У-1: § 4. 2. Сб-1: рів1 — № 4.4, 4.6, 4.11, 4.12. рів2 — № 4.15, 4.16, 4.20, 4.22. рів3 — № 4.23; 4.26, 4.29, 4.32. Домашнє завдання-2 1. У-2: § 5. 2. Сб-2: рів1 — № 5.2, 5.4, 5.6. рів2 — № 5.18, 5.19. рів3 — № 5.20, 5.21.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |