Мета: проаналізувати взаємозв`язок між основними формами рельєфу і тектонічними структурами, визначити розташування в межах України основних орографічних одиниць України: низовин, височин, гірських пасм, головних річкових долин, найвищих точок рівнинної частини, Українських Карпат і Кримських гір, перевалів; визначити особливості поширення основних типів і форм рельєфу. Тип уроку: комбінований. Обладнання: фізична карта України, шаблони території України, фотографії різних форм рельєфу (за умови наявності мультимедійного обладнання — презентація з краєвидами України, що ілюструють різні форми рельєфу), контурні карти, атласи, підручники. Опорні та базові поняття: рельєф, низовина, височина, абсолютна висота, відносна висота, геоморфологія. Географічна номенклатура: Могила-Мечетна, Камула, Берда, Бельмак-Могила, Говерла, Роман-Кош, Поліська, Придніпровська, Полтавська, Причорноморська, Північнокримська, Закарпатська низовини, Придніпровська, Приазовська, Волинська, Подільська, Хотинська, Передкарпатська, Донецька, Середньоросійська височини, Мізоцький кряж. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «Лови помилку картографа» Учитель показує на карті географічні об’єкти — форми рельєфу, тектонічні структури території України, навмисно припускаючись помилок. Учні повинні виправити ці помилки. IIІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності Прийом «Мікрофон» Як ви вважаєте, чи існують закономірності поширення основних форм рельєфу і типів рельєфу в межах території України? IV. Вивчення нового матеріалу 1. Прийом «Мозковий штурм» Учні виконують самостійне завдання працюючи в групах, користуючись базовими знаннями, підручником та картами атласу, заповнюють таблицю:
Підсумки виконання завдання кожна група висловлює по одній з форм рельєфу, що записана в таблиці. 2. Прийом «Роблю висновок» Учні разом з учителем роблять висновок про закономірності розташування форм рельєфу. V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Прийом «Експрес-тест» 1. Виберіть правильне твердження: а) Україна знаходиться в межах давньої Західноєвропейської платформи та молодого Альпійсько-Гімалайського складчастого поясу; б) Україна знаходиться в межах молодої Східноєвропейської платформи та молодого Альпійсько-Гімалайського складчастого поясу; в) Україна знаходиться в межах давньої докембрійської Східноєвропейської платформи та молодого Альпійсько-Гімалайського складчастого поясу; г) Україна знаходиться в межах давньої Східноєвропейської платформи та давнього Альпійсько-Гімалайського складчастого поясу. 2. Виберіть правильне твердження: а) територія України перебуває під постійним впливом повітряних мас, що формуються над Середньою і Малою Азією; б) територія України перебуває під постійним впливом вологих і теплих атлантичних повітряних мас; в) через Україну проходить вісь високого атмосферного тиску материка Євразія, її територія перебуває під впливом західних повітряних мас, що приносять циклони, а також тих, що пов’язані з впливом Азорської та Азіатської областей високого тиску; г) через Україну проходить вісь високого атмосферного тиску материка Євразія, її територія перебуває під постійним впливом холодних арктичних повітряних мас. 3. Виберіть правильне твердження: а) на рівнинній території України поширені лісостепові, степові та сухостепові ландшафти помірного поясу; б) на рівнинній території України поширені мішані і хвойні лісові ландшафти помірного поясу; в) на рівнинній території України поширені степові та сухостепові ландшафти помірного поясу; г) на рівнинній території України поширені широколисті і мішані лісові, лісостепові, степові та сухостепові ландшафти помірного поясу. 4. Виберіть числові показники, які показують співвідношення між рівнинною і гірською частинами території України: а) 50 % рівнини і 50 % гори; б) 90 % рівнини і 10 % гори; в) 95 % рівнини і 5 % гори; г) 55 % рівнини і 45 % гори. 2. Прийом «Дерево рішень» Необхідно підготувати матеріали у вигляді табличок із надписами назв форм рельєфу, корисних копалин, географічних назв, на дошці для більшої зручності та наочності можна намалювати крону дерева. Учні, працюючи над запитаннями вчителя, називають складові частини «дерева» та магнітами прикріплюють таблички у відповідній частині «крони» дерева. VI. Підсумки уроку Учитель виставляє оцінки, робить узагальнюючі висновки. VII. Домашнє завдання Опрацювати текст підручника.
| |||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |