Підсумковий урок за темою «Література Відродження»

Мета: узагальнити та систематизувати знання за вивченою темою; перевірити отриманий рівень знань у формі літературної гри; вчити працювати в групі; виховувати інтерес до літератури.

Обладнання: картки із завданнями; папір; фломастери.

ХІД УРОКУ

I. Оголошення теми і мети уроку

Слово вчителя

— Від уроку до уроку ми відкривали для себе добу в історії людства під назвою Відродження. Яскрава і смілива, створена геніями світового рівня, епоха Відродження завжди буде приваблювати мислячих людей. Що ж ми знаємо про культуру цієї доби? Які літературні твори є яскравими зразками Відродження? Про це й піде мова сьогодні на уроці.

 

II. Літературна гра

Учні розподіляються на групи.

1. Вікторина

1) Доба Відродження називається так, тому що...

2) Хронологічні межі епохи Відродження — ...

3) Країна, в якій зародилося мистецтво Відродження,— ...

4) Інша назва Відродження — ...

5) У центрі уваги мистецтва Ренесансу перебуває...

6) Що стало поштовхом для виникнення культури Відродження?

7) Назвіть представників Ренесансу у різних країнах.

8) Назвіть відомі твори епохи Відродження.

2. «Впізнай героя за описом»

(Можна не лише вгадати героя, але й намалювати його.)

№ 1

Вона прекрасна, як янгол, її очі, як зорі, душа чиста і благородна, вона — взірець для усіх людей. Навіть після її смерті захоплення нею і преклоніння перед нею не зникає. (Лаура)

№ 2

Він простий, бідний селянин, у якого багато дітей і мало грошей. Він дуже практичний, в усьому вбачає насамперед вигоду. Далекий від романтичних переживань та ідейних вчинків. Боязкий та обережний, зовсім не створений для небезпечних пригод. Неграмотний, не вміє читати й писати. (Санчо Панса)

№ 3

Вона проста селянка, добра та не дуже щаслива. Здатна викликати до себе якщо не кохання, то принаймні бажання поклонятися їй. (Дульсінея Тобоська)

№ 4

Він — загадка для своїх сучасників. Дехто вважає його несповна розуму, інші поважають його за доброту та благородство вчинків. Сам він вбачає мету свого життя у захисті знедолених та скривджених, у «виправленні» кривди життя. (Дон Кіхот)

 

3. «Пригадай пропущене слово»

1) Обжорство, леность мысли, праздный дух

Погубят в людях доброе начало:

На свете добродетелей не стало,

И к голосу природы смертный… (глух).

2) Таков итог тщеславья и забот:

Раскаянье, да стыд, да разуменье,

Что все соблазны мира — ... (краткий сон).

3) Улыбки вашей видя свет благой,

Я не тоскую по иным усладам,

И жизнь уже не кажется мне адом,

Когда любуюсь… (вашей красотой).

4) Где ясное лицо, чей взгляд мне был приказом?

Я следовал за ним всему наперекор.

Где озаряющий мою дорогу взор,

Две путевых звезды, подобные… (алмазам)?

4. «Знайди четверте зайве» (поясніть чому)

1) Цирульник, священик, ключниця, Дон Кіхот. (Були проти рицарських романів.)

2) Каторжани, пастух, рицар, Дульсінея. (Цих героїв рятував Дон Кіхот.)

3) Росінант, Дон Кіхот, Дульсінея Тобоська, Хризостом. (У цих героїв — вигадані імена.)

5. Підготувати рекламний «ролик» до прочитаних творів: сонетів Петрарки, романа «Дон Кіхота» Сервантеса

Мета виступу — продемонструвати особливості книги, заохотити до її читання.

III. Підбиття підсумків гри. Оцінювання учнів

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичної атестації.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: