Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: • характеризувати духовне життя країн Європи та Америки у ХVІІІ — наприкінці ХІХ ст., розвиток науки і техніки, суспільних наук, розвиток філософської, економічної, соціальної й політичної думки, літературу і мистецтво, культуру народів Азії й Африки; • застосовувати та пояснювати терміни та поняття: «генетика», «мікробіологія», «психологія», «крекінг», «елементарна частинка», «рентген», «радіоактивність», «романтизм», «реалізм», «Барбізонська школа», «класицизм», «критичний реалізм», «натуралізм», «символізм», «акмеїзм», «імпресіонізм», «модернізм», «неоромантизм», «аванґардизм», «кубізм», «супрематизм», «абстракціонізм». Основні події: • 1807 р. — поява першого пароплава; • 1814 р. — поява першого паровоза; • 1831 р. — відкриття явища електромагнітної індукції; • 1883 р. — винахід станкового кулемета; • 1897 р. — відкриття першої елементарної частинки. Обладнання: підручник, історичний атлас, додатковий матеріал. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційна частина уроку ІІ . Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь. XVIII–XIX ст. були часом формування засад сучасної науки, що спирається на природничонаукові принципи пізнання навколишнього світу. ІІІ . Вивчення нового матеріалу Варіант 1 Дослідницька проектна діяльність учнів
Варіант 2 Розвиток науки Робота з картою історичного атласа Учитель пропонує учням розглянути сторінку історичного атласа «Винаходи та відкриття XIX — поч. XX ст.» і відповісти на питання: 1. Назвіть держави, в яких були зроблені найважливіші відкриття. 2. Назвіть відкриття, які були зроблені в медицині. 3. Назвіть відкриття, які були зроблені в електромеханіці. 4. Назвіть відкриття, які були зроблені у військовій галузі. У ч и т е л ь. У XVIII ст. склалися основні принципи наукових досліджень. Спочатку наука вирішувала задачі накопичення знань про живу і неживу природу, розробляла системи класифікації мінералів, кристалів, рослин і тварин. Поступово вона почала зближуватися з практикою. Важливою особливістю науки XVIII–XIX ст. став її інтернаціональний характер. Налагодження зв’язків дозволяло забезпечувати поступальність і спадкоємність у розвитку наукових знань. Групова робота Учитель пропонує учням утворити групи і представити галузі науки, які розвивалися у XIX ст.: • фізика; • біологія; • хімія; • медицина. Після презентації відповідей результати роботи учні оформляють у таблицю.
Світова література, образотворче мистецтво Учитель пропонує учням відповісти на питання: 1. Які історичні події могли вплинути на розвиток художньої культури цього періоду? 2. Що, на вашу думку, належало до духовних цінностей суспільства XIX ст.? Теми учнівських проектів
ІV. Закріплення вивченого матеріалу 1. Приведіть у відповідність.
Відповідь: 1 — Б, В, Е; 2 — А, Г, Е. 2. Приведіть у відповідність літературні напрямки, їх визначення та представників.
Відповідь: А 1 — Б 3 — В 4; А 2 — Б 4 — В 1; А 3 — Б 1 — В 2. 3. Приведіть у відповідність мистецькі течії, їх визначення та представників.
Відповідь: А 1 — Б 2 — В 1; А 2 — Б 1 — В 3; А 3 — Б 4 — В 2. V. Домашнє завдання 1. Прочитати відповідний параграф підручника. 2. Підготуватися до роботи «Портретна галерея». 3. Почати підготовку до тематичного оцінювання.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |