Мета уроку: ознайомити учнів з найбільш частими порушеннями в роботі кровоносної системи і причинами їх виникнення. Обладнання й матеріали: таблиці, що ілюструють будову кровоносної системи людини і правила її гігієни. Базові поняття й терміни: тиск крові, гіпертонія, гіпотонія, інфаркт, інсульт, аритмія. Концепція уроку Обговорити з учнями можливі причини ураження органів кровоносної системи; розглянути методи їх лікування і профілактичні заходи; у ході практичної роботи дати кожному учневі можливість отримати практичні навички визначення частоти серцевих скорочень у стані спокою й після фізичного навантаження. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Що таке пульс? 2. Як можна виміряти пульс? III. Вивчення нового матеріалу Повідомлення учнів 1. Інфаркт міокарда. 2. Хвороби кровоносних судин 3. Тиск крові, гіпертонія й гіпотонія. Обговорення доповідей із заповненням таблиці
IV. Виконання практичної роботи Практична робота № 3. Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження Мета: дослідити реакцію серцево-судинної системи на дозоване фізичне навантаження. Обладнання й матеріали: годинник із секундною стрілкою або секундомір, зошит, підручник. Хід роботи 1. Знайдіть у себе на тілі ділянки, де артерії розташовані близько до поверхні тіла, і намацайте пульс (найбільш зручні — променева, скронева й сонна артерії). 2. Засічіть час і протягом 30 секунд підрахуйте пульс. Дані помножте на 2 і занесіть до таблиці. 3. Виконайте 10 присідань і повторіть вимірювання пульсу. Дані помножте на 2 і занесіть до таблиці. 4. Повторіть вимірювання пульсу через 1 і 5 хв після навантаження. Дані помножте на 2 і занесіть до таблиці. 5. На основі отриманих даних зробіть такі висновки: а) як змінюється частота ваших серцевих скорочень відразу після навантаження й через 1 і 5 хв після нього; б) чому під час навантаження частота серцевих скорочень змінюється. Частота пульсу
V. Домашнє завдання
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |