Цілі уроку: ознайомити учнів з будовою зубів, встановити їх роль у травленні, розповісти про заходи профілактики хвороб зубів. Обладнання й матеріали:таблиця «Органи травлення», набір «Зуби», модель будови зуба. Базові поняття й терміни: ротова порожнина, зуби, різці, ікла й корінні зуби, коронка, шийка й корінь зуба, емаль, дентин, цемент, пульпа, молочні й постійні зуби, зуби мудрості, карієс. Концепція уроку Ознайомити учнів з будовою зубів, їх основними типами; показати, що різці, ікла й корінні зуби виконують різні функції під час обробки їжі; звернути увагу на речовини, з яких складаються зуби, особливо на їх міцність і зносостійкість; розповісти про розвиток зубів; зазначити, що необхідність зміни молочних зубів на постійні зумовлена ростом кісток черепа, що призводить до збільшення відстані між молочними зубами; звернути увагу на захворювання зубів і, особливо, на заходи їх профілактики. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Назвіть основні частини травного каналу. 2. Назвіть оболонки травного каналу. 3. Які методи дослідження травлення запропонував І. П. Павлов? III. Вивчення нового матеріалуРозповідь учителя У людини послідовно розвиваються два типи зубів — молочні (20 зубів) і постійні (32 зуби). Типи зубів людини: 1) різці (мають один корінь, ними відкушують їжу); 2) ікла (мають один корінь, ними відкушують їжу); 3) малі кутні (мають декілька коренів, ними роздрібнюють їжу); 4) великі кутні (мають декілька коренів, ними роздрібнюють їжу). Молочні зуби представлені тільки різцями, іклами й малими кутніми зубамиЗовнішня будова зуба: коронка, шийка, корінь. Основні частини зуба: - емаль (покриває зверху коронку зуба); - дентин (розташований під емаллю, утворює велику частину коронки, шийки й кореня); - цемент (покриває шийку й корінь зуба); - пульпа (заповнює порожнину зуба). Повідомлення учнів Карієс — найбільш поширене захворювання зубів. Заходи профілактики карієсу: 1) полощіть ротову порожнину після їжі теплою водою; 2) не вживайте різні види їжі з контрастними температурами один за одним; 3) не розкушуйте дуже тверду їжу (горіхи, кістки тощо); 4) двічі на день (уранці й увечері) чистіть зуби; 5) щорічно проходьте обстеження у стоматолога; 6) своєчасно лікуйте хворі зуби. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів 1. Які типи зубів є у людини? 2. Скільки молочних зубів розвивається у людини? 3. Скільки постійних зубів розвивається у людини? 4. Які функції виконують різці, ікла й кутні зуби? Самостійна робота учнів 1. Чому в людини спочатку розвиваються молочні зуби, а потім постійні? (До моменту утворення молочних зубів щелепи ще недостатньо великі для розміщення постійних зубів) 2. Навіщо людині потрібні різні типи зубів? (Кожний тип зубів пристосований для виконання певної функції, наприклад, кутні зуби — для жування) V. Домашнє завдання
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |