Цілі уроку: розглянути вікові особливості опорнорухової системи, показати умови, що сприятливо й несприятливо впливають на опорно-рухову систему, ознайомити учнів з правилами гігієни опорно-рухової системи. Обладнання й матеріали: таблиці «Скелет людини», «Мікроскопічна будова кісткової та хрящової тканин», «М’язи тіла людини», «Попередження викривлень хребта», «Попередження плоскостопості». Базові поняття й терміни: вікові особливості, гіподинамія, дистрофія, лордоз, кіфоз, сколіоз, плоскостопість, постава. Концепція уроку Розглянути зміни, що відбуваються зі скелетом і м’язами під впливом часу; показати, що в різні вікові періоди змінюється характер росту й розвитку скелета і м’язів; пояснити, яким чином стан опорно-рухової системи залежить від рухової активності, живлення й діяльності залоз внутрішньої секреції; дати визначення гіподинамії і показати її вплив на різні системи й органи організму. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Перелічіть фізичні властивості м’язів. 2. Як визначити роботу м’язів? 3. Порівняйте статичну й динамічну роботу м’язів. 4. Що таке надвідновлення? III. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя Вікові особливості опорно-рухової системи Ріст кісток Ріст і скостеніння кісток відбуваються в дитячому й підлітковому віці. Найбільший приріст у довжину — у перші два роки життя. Наступні підвищення інтенсивності приросту — 7–8 років і в період статевого дозрівання (у дівчат — у 12–13 років, у хлопчиків — у 13–14 років). Ріст кісток у довжину припиняється у 22–24 роки. Ріст м’язів Відбувається більш-менш рівномірно, за винятком періоду 14–16 років, коли інтенсивність росту найбільша. Нормальний розвиток опорно-рухової системи можливий лише за наявності нормальної рухової активності, повноцінного живлення й нормальної діяльності залоз внутрішньої секреції. Гіподинамія — знижена рухова активність. Наслідки гіподинамії: - дистрофія скелетних м’язів; - послаблення сили скорочень серця й тонусу судин; - зниження інтенсивності обміну речовин і енергії; - порушення кровообігу й атеросклероз; - погіршення перетравлення й засвоєння їжі; - послаблення імунітету; - емоційна нестійкість. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів 1. Які вікові зміни відбуваються зі скелетом? 2. Які вікові зміни відбуваються з м’язами? 3. Як гіподинамія впливає на серцево-судинну систему? 4. Як гіподинамія впливає на обмін речовин? 5. Як гіподинамія впливає на внутрішні органи? Самостійна робота учнів Підготувати повідомлення про правильну й неправильну поставу. V. Домашнє завдання
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |