Ознаки здоров'я

Мета: формувати в учнів уявлення про здоров'я, основні принципи його збереження та ведення здорового способу життя; розвивати вміння щодо поведінки та вчинків, які впливають на стан здоров'я людини.

Хід уроку

І.  Організаційний  момент.

З фізкультурою ми дружим, Ростем сильні ми і дужі. І здоров'я берегти Будем завжди я і ти.

— Що означає бути здоровим?

— Чому здоров'я треба берегти?

— Що таке біологічне «я»?

II.  Актуалізація  пізнавальної діяльності.

Хвилинка-руханка.

Давайте виконаємо кілька вправ.

1, 2 — всі піднялись,

З, 4 — засміялись,

5, 6 — нагнулись,          

Випрямились, потягнулись,

7, 8 — повернулись, Знов нахилились,

9, 10 — всі вдихнули, видихнули,

Підморгнули.

 Можем за парти сідати            

 І роботу починати.

— Стомились? (Ні).

— Бадьорі? .(Так).

— До роботи готові? (Так).

III.   Вивчення  нового  матеріалу.

Коли ви бадьорі і веселі, вам під силу будь-яка справа, на уроках ви уважні і старанні — всі радіють, бо ви — здорові діти.

В народі кажуть: «Хто здоровий — той багатий», «Здоров'я — всьому голова», «У здоровому тілі — здоровий дух».

Розгляд таблиці «Ознаки здоров'я».

Людина здорова, коли у неї:

відсутній біль; 

гарний настрій;              

нормальна температура;

добрий апетит;

відповідний фізичний розвиток (ріст, вага);

правильна постава;

охайний вигляд;

загартований організм.

Робота з підручником.

Розглянемо малюнки. (Діти розглядають малюнки і називають ознаки здоров'я).

Дитина родиться здоровою, а потім у неї виникають певні проблеми, як ви думаєте чому? (Вона не дотримується певних правил по відношенню до свого організму, до себе).

Розібратися нам у цьому допоможуть уроки «Лісової школи».

Вчитель зачитує.

Найбільше першокласники лісової школи раділи, коли до них приходили гості. Ось і сьогодні у них гість — поважний лікар — дядечко Дятел. Він в білому халаті, білій шапочці з червоним хрестиком.

Вчителька Сова розповідала, що дядечко Дятел лікує дерева, без нього ліс би загинув від комах-шкідників.

Дятел поважно відкриває свою сумку, теж з червоним хрестиком, і починає навчати малечу, що здоров'я — це основне багатство, його треба берегти завжди.

Тепер  зайчики  щоранку без  нагадування  будуть  мити личка й лапки, чистити зуби, їжачок буде дружити з гребінцем і чистити непокірну шевелюру, хоч не любить це робити. ' А маленька мишка залюбки робитиме зарядку.

А ще в сумці Дятла — мило, рушник, зубна паста, щітка, гребінець, ножиці, хустинка. Лікар розповідає, що це речі особистої гігієни, з якими всі повинні дружити. А ще треба дружити з сонечком і водою. Бо живуть на світі злі потвори — мікроби, які викликають різні захворювання. І тоді малятам доводиться довго лежати в ліжках з високою температурою, болем у горлі чи животі, пити гіркі пігулки та мікстури, терпіти гірчичники та уколи.

Щоб не хворіти, треба добре харчуватися, дружити з сонечком і водою, робити зарядку та слідкувати за собою.

На завершення розповіді Дятел розгорнув великий плакат і прочитав:

Чисти зуби й умивайся              

 І зарядкою займайся,                                                

 І хворобам супроти                     

Виростеш здоровим ти.

Цей віршик так сподобався звірятам, що вони вивчили його напам'ять і пообіцяли Дятлу виконувати всі поради. — Які поради дядечка Дятла ви запам'ятали?

Групова робота

Складаємо разом правила здоров'я і пояснюємо їх.

Щоб бути здоровим, треба:

1)   вмиватись, чистити зуби і купатись;

2)    дотримуватись режиму дня;         

3)   добре харчуватись;

4)   займатися спортом і робити зарядку;

5)    вміти відпочивати.

  Фізкультхвилипка.

Ось і нам прийшов час відпочити.

Діти декламують вірш з рухами.

Сонечко дає нам ласку             

І розказує всім казку,

Вітерець ледь повіває,               .                     

Сили дітям добавляє.

А водичка умиває        

 І здоров'я зберігає.

Вправи робим залюбки,

Ми —- здорові малюки.               

IV.   Закріплення  здобутих   навиків.    

    Гра «Вибери правильну відповідь».

Учні вибирають з малюнків на дошці лише, ті, які сприяють

збереженню здоров'я (вовк чистить зуби, заєць їсть моркву )

та обґрунтовують свою відповідь.

— Для чого треба чистити зуби?

— Чому треба робити зарядку?

— Чому ми вмиваємося?         

— Для чого треба їсти фрукти і овочі?

Гра «Що б ти зробив?»

Учитель пропонує малюнок бруднулі-дівчинки і учні по черзі говорять, як привести її в належний вигляд.

  Робота в парах.

Гра «Вгадай, що я роблю, щоб бути здоровилі?»

Один учень показує, а інший вгадує: миє личко, чистить зуби,

робить зарядку, займається спортом.

  Робота в зошитах.

Намалюйте речі своєї особистої гігієни.

Учні малюють мило, рушник, зубну пасту і щітку, гребінець, носову хустинку. Далі розповідають для чого служать ці речі.

V.   Підсумок  уроку.

1.  Про що йшла мова на уроці?

2. Повторіть правила здоров'я.

3.  Намалюйте відповідно до кожного правила малюнок для лісових звірят (учні працюють групами на аркушах і пояснюють малюнки).

VI.  Домашнє  завдання.

1.  Підібрати вправи для ранкової зарядки.

2. Знайти та записати в зошит прислів'я і приказки про здоров'я.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: