Цілі уроку: ознайомити учнів з гігієною шкіри, а також із причинами й ознаками захворювань та пошкоджень шкіри. Обладнання й матеріали:таблиці «Будова шкіри», «Перша допомога в разі опіків, обмороження, ураження електричним струмом». Базові поняття й терміни: шкіра, грибкові захворювання шкіри, бактеріальні захорювання шкіри, тепловий удар, сонячний удар, опіки шкіри, обмороження, бешихове запалення, стригучий лишай, педикульоз, гігієнічні вимоги, гігієнічна, лікувальна й декоративна косметика. Концепція уроку Розглянути основні захворювання та різні типи пошкоджень шкіри; роз’яснити кожному учневі важливість гігієни шкіри. Хід уроку І. Організаційний етап ІI. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Розкажіть про будову шкіри. 2. Розкажіть, як працює механізм терморегуляції. 3. Що таке загартування? III. Вивчення нового матеріалу Повідомлення учнів Захворювання шкіри та їх профілактика. Тепловий і сонячний удари. Хімічні й термічні опіки. Обмороження. Обговорення повідомлень учнів із заповненням таблиці Захворювання та пошкодження шкіри
Повідомлення учнів Гігієнічна, лікувальна й декоративна косметика. Гігієнічні вимоги до одягу Одяг має: -мати порівняно невелику масу (до 8–10 % маси тіла людини); - забезпечувати оптимальний підодяговий мікроклімат і сприяти установленню теплового комфорту людини; - не утруднювати дихання, кровообіг і рухи людини, не зміщувати й не стискувати внутрішні органи та частини опорнорухового апарата; -бути достатньо міцним, легко чиститися від зовнішніх і внутрішніх забруднень; - не містити токсичних домішок, що виділяються в навколишнє середовище, не мати фізичних і хімічних властивостей, які несприятливо впливають на шкіру й людський організм у цілому. Гігієнічні вимоги до взуття Взуття має: - мати малу теплопровідність, забезпечувати оптимальний мікроклімат взуттєвого простору та його добру вентиляцію; - бути зручним у користуванні, не порушувати кровопостачання, ріст і формування кістково-м'язових елементів ступні, не утруднювати рухів під час ходьби, занять фізичною культурою й під час виконання трудових операцій; - забезпечувати захист ступні від несприятливих фізичних, хімічних і біологічних впливів; - не виділяти у внутрішньовзуттєвий простір хімічних речовин у концентраціях, здатних у реальних умовах експлуатації мати несприятливий вплив (шкіроподразливий, алергічний тощо) на шкіру ступні й організм у цілому; - відповідати віковим, статевим та іншим фізіологічним особливостям організму; - легко чиститися й висушуватися, тривалий час зберігати вихідну форму та гігієнічні властивості. IV. Виконання практичної роботи Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в різних його ділянках Мета: навчитися вимірювати температуру тіла в різних його ділянках. Обладнання й матеріали: термометр, зошит, підручник, інструктивні картки для виконання роботи. Хід роботи 1. Ознайомтесь із правилами користування термометром (за підручником або інструктивною карткою до роботи). 2. Визначте температуру тіла під пахвою, на долонях і в ротовій порожнині. Результати запишіть у зошит. 3. Зробіть висновок, в якому вкажіть, чому температура різних ділянок тіла є різною. V. Домашнє завдання
| |||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |