Цілі уроку: ознайомити учнів зі значенням видільної системи в життєдіяльності людини, дати загальну характеристику органів виділення. Обладнання й матеріали: таблиця «Видільна система», таблиці з малюнками систем виділення різних систематичних груп тварин, вологі препарати нирок ссавців, модель нирки. Базові поняття й терміни: виділення, нирки, коркова речовина, мозкова речовина, ниркова миска, сечовід, нефрон, сечовий міхур, сечівник. Концепція уроку Обговорити з учнями значення органів виділення в життєдіяльності людини, звернути увагу на те, що процеси виділення є невід’ємною частиною обміну речовин; розглянути особливості будови й функціонування основних органів виділення людини: нирок, шкіри, легень і печінки; у ході роботи заповнити відповідну таблицю. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Які основні процеси здійснюються в ході обміну речовин? 2. Які речовини й чому виводяться з організму людини? 3. Порівняйте видільні системи комах і ссавців. III. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя із заповненням таблиці Органи виділення людини
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів 1. Які органи виконують видільні функції? 2. Які речовини й чому виводяться з організму людини? Самостійна робота учнів 1. Порівняйте видільні системи риб, амфібій, рептилій, птахів і ссавців. 2. Яке значення має подвійна капілярна мережа в нирках? (Така будова капілярної мережі нирок сприяє швидкому видаленню з організму не потрібних йому речовин) V. Домашнє завдання
| |||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |