Лабораторна робота № 7 «Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників»
Мета: сформувати експериментальні навички учнів, виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.
Тип уроку: урок формування практичних навичок.
Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит з друкованою основою для виконання лабораторних робіт.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Виконання лабораторної роботи
Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:
Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
Не починайте роботу без дозволу вчителя.
При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.
Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.
Пропонується перевірити закони паралельного з’єднання провідників.
Порядок дій учня:
Зберіть електричне коло за схемою:
Виміряйте силу струму в колі та напругу на ділянці кола, яка містить два паралельні резистори. Обчисліть опір ділянки за формулою .
Накресліть коло для вимірювання сили струму та напруги на першому резисторі. Проведіть вимірювання та обчислення опору першого резистора за формулою .
Накресліть коло для вимірювання сили струму та напруги на другому резисторі. Проведіть вимірювання та обчислення опору другого резистора за формулою .
Результати вимірювань та обчислень занесіть у таблицю:
Перевірте виконання законів паралельного з’єднання провідників:
Додаткове завдання. Кожний амперметр розрахований на вимірювання сили струму, яка не перевищує певної межі. Але, якщо паралельно амперметру приєднати резистор, який називається шунтом, то межа вимірювання амперметра розшириться. Знайдіть в літературі формули для обчислення, у скільки разів змінюється межа вимірювання амперметра та зростає його ціна поділки. По можливості, проведіть експериментальні дослідження.