З’єднання провідників

Мета: ознайомити учнів з паралельним та послідовним з’єднанням провідників; їх закономірностями, які існують у колах з цими з’єднаннями; удосконалювати навички учнів у складанні електричних кіл та користуванні вимірювальними приладами; показати практичну значущість отриманих знань.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання та наочність: елементи електричного кола, амперметри, вольтметри.

Демонстрації: закономірності послідовного та паралельного з’єднання провідників.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь

Запитання для фронтального опитування

  • Як обчислити заряд, який пройшов по провіднику?
  • Як обчислити напругу на ділянці кола?
  • Як формулюється закон Ома для ділянки електричного кола?
  • Як залежить опір провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та речовини провідника?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нової теми

  • Закони послідовного з’єднання провідників.
  • Потенціометр.
  • Закони паралельного з’єднання провідників.

Опорний конспект

 

ІV. Закріплення нових знань та умінь

  • Намалюйте коло з послідовним з’єднанням провідників.
  • Сформулюйте закони послідовного з’єднання провідників.
  • Накресліть електричне коло та поясніть, як з допомогою потенціометра регулювати напругу.
  • Намалюйте коло з паралельним з’єднанням провідників.
  • Сформулюйте закони паралельного з’єднання провідників.
  • Розв’язання задач

ƒƒ Загальний опір послідовно з’єднаних двох ламп та резистора дорівнює 45 Ом. Визначте опір резистора, якщо опір кожної лампи становить 10 Ом.

ƒƒ Розрахуйте загальний опір ділянки кола, якщо R1 = R3 = 10 Ом, R2 = R4 = 20 Ом.

 

V. Підбиття підсумків уроку

 

VII. Домашнє завдання

Завдання за підручником. Вивчити § 13–14.

Завдання за задачником. Розв’язати № 7.4, 7.13, 8.13, 8.18.

Додаткове завдання. Експериментально ознайомтесь з властивостями потенціометра.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: