Миколай іде, чемним діткам подарунки несе

Бінарний урок з  читання і трудового навчання

Тема: Миколай іде, чемним діткам подарунки несе. За Вірою Вовк «Святий Миколай». Виготовлення конверту для листівки бажань

Мета: розширити знання учнів про святого Миколая; вчити правильно, виразно, свідомо читати твори,шукати відповіді на запитання в підручнику, шукати описи героїв, збагачувати словниковий запас в умовах словесно-жестової двомовності; розвивати слухо-зорове сприймання, слухову пам'ять, увагу; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, слухове сприймання, коректувати вади звуковимови.,навчити виготовляти конверт для листівки. Сприяти розвитку мотивації до добрих вчинків. Виховувати віру в силу добра, любов до матері,слухняність.

Обладнання: смайлики,миколайчики,мовний матеріал, ілюстрації,презентація,листівки, ікона святого Миколая, свічка, вишитий рушник, чобіток, клей,ножиці, папір,інструкційна картка.

Хід уроку

І.Організація класу

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

(Показую малюнок дитячих личок: на одну радість, на іншому-

сум .)     

-Яке личко вам сподобалося найбільше? Я бажаю вам бути уважними, старанними і обов’язково усміхненими на сьогоднішньому уроці.

І пам’ятайте любі діти,

Щоб знання чудові мати

Треба гарно всім вам  працювати!

 

ІІ.Слухо-мовна хвилинка

 -Яка пора року?

-         Назвіть місяці зими

-         Який перший місяць зими?

-         Який другий місяць зими?

-         Який черговий звук?

-         Давайте всі разом повторимо ш-ш-ш 

Звук ш  і всі інші звуки говоріть правильно, дотримуйтесь словесного наголосу в словах, щоб наше мовлення було зрозумілим.

Скоромовка

Шило шубку Шурі шило,

шовком,шерстю шви обшило.

Вийшла шубка прехороша

нашій Шурі на порошу.

ІІІ. Перевірка д/з ( за кожен вид заохочення)

  • Діти, а що це в нас на дошці?
  • Чобіток
  • А як ви думаєте  що там є?
  • Я думаю…
  • Подарунки. Так, але ви їх зможете дістати тільки в кінці уроку, обмінявши на такі ось миколайчики, які ви будете отримувати  за виконання завдань. Тому уважно, гарно працюйте на уроці.
  1. Перевірка словника( за дошкою 1 учень, решта на листочках- потім перевірка колективна)

Миколай несе дарунки.

  1. Діти відшукайте і зачитайте кінець речення

Матері він не запам’ятав …

Побачить, бувало,що якась мати пестить і …

Засумував святий Миколай…

  1. Екранізація твору

А зараз ми побачимо зустріч Миколая і хлопчика, яку ви підготували на домашньому завданні

Молодці! Ви гарно справилися з завдянням. Ось отримуєте ще по Миколайчику.

IV.Повідомлення, теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 Діти сьогодні на уроці ми продовжимо читати оповідання «Святий Миколай», будемо працювати з текстом, відповідати на запитання ,поговоримо про те , хто найрідніший  для дитини. І не забувайте, що в кінці уроку хто буде гарно працювати отримає не тільки  подарунок з чобітка, а й збагатить свої знання про те «Хтож найрідніша людина для дитини?» . Отже, будьте уважні.

V. Робота над темою уроку

1. Робота з підручником

(  На слух -  Що ти робиш? –Я читаю)

 

1- Знайдіть і прочитайте кого побачив святий Миколай в одному селі?

2. Який вигляд мав хлопчик? –Про що це свідчить? ( Що хлопчик був бідним)

3. Діти, а як звали хлопчика?

4. Що робив хлопчик влітку? Знайдіть і прочитайте.

5.За чим любив спостерігати малий Тарас?

(Як мати пестить свою дитину)  ( ЗАОХОЧЕННЯ)

Фізкульхвилинка «Морозець»

(Діти танцюють і співають)

Індивідуальна робота за картками

 

1.    Знайдіть і прочитайте розмову святого Миколая і хлопчика?

2.    Знайдіть і прочитайте, що попросив Тарас у святого Миколая?

3.    Чому засумував Миколай? 

А зараз ми трішки пограємось, перевіримо якими ви були уважними.

Р.С.С.: мати,Тарасик,святий Миколай

Гра « Склади речення з розсипаних слів!»

Миколай. святий Іде  (Іде святий Миколай.)

 порозі сидить    На Тарасик. (На порозі сидить Тарасик)

матері.хотів любові Тарасик (Тарасик хотів любові матері.)

Давайте прочитаємо ці речення.

Молодці. Діти, а хто нагадає про що ми забули?

-         Так, про листівку з проханням, яку ви написали Миколаю.

А чи можна листівку відіслати ось так. ?

-         Ні. А що нам потрібно? Як ви думаєте?

-         Подивіться на дошку: Що це?

-         Так. Це поштовий ящик.

-         А чи можемо ми вкинути свою листівку просто так в поштовий ящик?

-         Ні. А що нам потрібно для листівки?

-         Конверт.

-         Так. Потрібний конверт, щоб відправити листівку.

Отже, ви зараз з Оленою Миколаївною виготовите конверт для листівки.

 Майстерня Святого Миколая

І.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
-Діти, ви підготували  листівки з проханнями для Діда Мороза. А що вам потрібно щоб відправити ваші листівки?

-Так, вам потрібні конверти.

- Сьгодні я вам допоможу виготовити конверти.

- Отже, тема нашого уроку: « Складання та оздоблення конверта «

II. Актуалізація опорних знань  учнів.

 Конверт – це паперова сумка  для пересилання паперів

1.Аналіз . Уважно роздивіться  конверти що лежать у вас на партах і подумайте  коли і для чого використовують конверти.

2.Забезпечення необхідними матеріалами та інструментами.

 Словник.

3.Правила техніки  безпеки,  організації робочого  місця  та  санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичних робіт. 

 III. Інструктаж до практичної роботи.

 Бесіда з практичним показом про технологічну послідовність. 

IV. Практична робота. Формування умінь на навичок учнів.

1.Самостійне      виконання      завдань      практичних      робіт      за інструкційними картками

2. Контроль учителя  з  метою  виявлення  недоліків  у знаннях та вміннях учнів.

3.Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий).

4.Словникова робота. Створювати мовні ситуації з метою розвитку усної мови учнів і закріплення нових термінів

V. Підбиття підсумків практичних робіт

  1. Демонстрація кращих робіт..
  2. Оцінювання виконаних практичних робіт.

3. Мотивація оцінок за заняття. Виставлення їх у журнал.

4.А тепер давайте порахуємо миколайчики скільки в кого?

5.Всі ви молодці, гарно працювали на уроці, але треба старатися голосно, чітко вимовляти звуки, щоб ваша мова була зрозумілою.

6.Оцінювання( за урок читання)

VI. Підсумок уроку

Кімната вражень( вчитель читання)

Діти я запрошую вас до кімнати вражень

-        Діти, чи сподобався вам урок?

-        Хто найрідніша людина для дитини?

-        Отже, треба бути слухняними, гарно вчитися, щоб до вас теж приходив з подарунками святий Миколай.

-        А зараз перевіримо, якими ви уважними були складемо вірш-сенкан

-                1.Хто?Що?  ( Миколай, добрий, дарує)

-        2. Який? Який? ( Святий,добрий, подарунки, дарує)

-        3.Що робить? Що робить? Що робить? (святий, чудотворець, дарує,любить,допомагає)

-        4. Речення ( несе Миколай подарунки дітям.)

-        5. Подібне слово до назви (людина,Чудотворець)

 Вчитель (трудового навчання)

Усі ваші листівки світлокрилі янголята передадуть святому Миколаю. І він здійснить усі – усі ваші бажання

VII. Домашні завдання. Вивчити словник.

Д/з. Інструктаж

  -Відповідати на запитання, розказувати те, що найбільше запам’яталось 

Автори: Ярошинська Н.Б., Гудзь О.М.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: