Побудова квадрата на папері в клітинку. Знаходження периметра квадрата

Мета: Повторити і закріпити загальне правило додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, формувати вміння розв’язати задачі на дві дії, в яких потрібно порівняти результати першої дії з одним із даних задач. Виховувати любов до тварин.

 

Зміст уроку.

 

I. Організація уроку.

  

Встаньте всі скоріше діти!

Посміхніться всім миліше.

Привітайтесь: «Добрий день!»

Продзвенів дзвінок: «дзелень».

 

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми здійснимо подорож до зоопарку.

- А, які звірі живуть в зоопарку?

- Хто доглядає їх? Добре.

 

II. Повторення вивченого.

  1. Усні обчислення.
  • Якщо правильно виконаєте завдання, то дізнаєтесь, яким видом транспорту вирушимо в дорогу.

 

                            38-24=14 (А)                         56-3=53 (Б)

40-20=20 (В)                          47+22=69 (У)

                            75-30=45 (Т)                           89-45=44 (С)

                            36+13=49 (О)

 

  • А тепер поїхали.
  • Ось, зупинка «Цікаві задачі».

1. Пантера може стрибнути на 12 м. у довжину, а тигр – на 5 м. Хто довше стрибне? На скільки метрів? (на 7 м.)

2. Бегемот з’їдає за добу 40 кг трави, а корова може з’їсти  стільки, скільки два бегемоти. Скільки кг трави з’їсть корова за добу?  (40+40=80 кг)

3. Роги плямистого оленя мають довжину 9 дм, а гірського козла – на 6 дм довші. Яка довжина рогів козла? (9+6=15 дм)

- От, молодці. Поїхали далі.

- Увага! Увага! Ми під’їжджаємо до зоопарку. Щоб придбати вхідний квиток потрібно розв’язати завдання Математичного диктанту.

- 24 збільшити на 32; (56)

- різницю чисел 50 і 30 збільшити на 20; (40)

- зменшуване 70, від’ємник 40. Обчислити різницю; (30)

- число 56 зменшити на 24; (32)

- число 18 зменшити на суму чисел 5 і 3. (10)

- Молодці! Усі отримали квитки! А звідки ми почнемо екскурсію?

 

Математичний лабіринт.

 

(60+31)-90=1              46-43=3

54-50=4                        69-64=5

84-(50+32)=2              76-(50+20)=6

 

Ось, які ми молодці. Ми дізнались номери кліток, де знаходяться звірі.

1 – слон; 2 – зебра; 3 – мавпочки; 4 – кенгуру; 5 – лев; 6 – тигр.

 

Робота з підручником.

 

  • Отже під №1 знаходиться слон, щоб подружитись з ним розв’яжемо приклад на ст.. 74 №409.

56-20=36

  • Далі №410. Якщо, ми правильно виконаємо завдання, то дізнаємось, скільки років зебрі, яка знаходиться в клітці №2.
  • Читаємо приклад: 35-12=23
  • Як, називається компоненти при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
  • А тепер від зменшуваного віднімемо різницю.

35-23=12

  • Молодці!
  • Ми, дійшли до клітки під номером №3. Тут живуть мавпочки. Відгадайте, які карточки з числами вони забрали:

60-10=50     15-6=9      32-20=12

Задача №412.

Кенгуру дуже любить подорожувати поїздом. Давайте ми йому допоможемо.

Купейних 12 вагонів              17 вагонів

Плацкартних - ? решта

 

Словникова робота.

Купейні вагони – це в середині вагона закриті кабінки, як окремі кімнатки. Плацкартні – це звичайні місця, де кожна людина може лежати.

 

  • Отже, що ми знаходимо в 1 дії?    (скільки плацкартних вагонів)
  1. 17-12=5 (в) – плацкартних;
  2. 12-5=7 (в) – на стільки більше.

Відповідь: на 7 вагонів більше.

  • Що знаходимо 2 дією? (Те, що питається в задачі)

Читаємо питання.

Задачу записуємо в зошит.

  • Ось і добре. Тепер наші кенгуру  зможуть подорожувати.
  • Ох і натомились ми.
  • Час уже відпочити.

 

Фізкультхвилинка.

III. Робота з геометричними матеріалом.

 

                         Побудова квадрата на папері в клітинку.

 

  • Ми підійшли до клітки № 4.
  • Тут живе Лев із сім’єю.  Його клітка потребує ремонту. Давайте побудуємо йому  нову клітку.
  • Діти, накреслимо квадрат із стороною 4 см.
  • Що ми знаємо про квадрат ? (в квадрата всі сторони однакові)

(Діти креслять квадрат)

  • А тепер знайдемо його периметр.
  • Як знайти периметр (треба всі сторони додати) 

 

                                                                      

          4 см

 

 

4 см              4 см

 

 

           4 см

 

                      

 

 

 

                                                         4 см

 

 

                Р  = 4+4+4+4=16 (см)

  • Чому дорівнює периметр квадрата?   (Р квадрата = 16 см)
  • Отже, клітка Лева має Р = 16 см.
  • Погляньте Тигр сперечається з Левом: у кого більша клітка.

Робота в парах.

  • У кожного з вас на парті квадрата квадрат (клітка тигра). Виміряйте, його сторони. Знайдіть усно периметр і помиріть звірів.
  • Як знайти периметр квадрата ?

Р  = 3+3+3+3 = (12)

  • Отже, який периметр квадрата?  (Р квадрата = 12 см)   
  • То чия клітка більша?  (більша клітка у Лева)

 

 

IV. Гра «Конструктор» (теж в парах)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Скільки у нас є квадратів?  (є 9 квадратів)

Заберіть чотири палички, щоб залишилось 5 однакових квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок.

 

- Молодці! Чи сподобалось вам наша екскурсія  по зоопарку?

- Що запам’яталось?

Сідаймо в свій автобус і повертаємось додому на домашнє завдання.

 

VI.  Д/з 712; 478.

Автор: Кузяк Світлана Ігорівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: