Мета уроку: познайомити учнів з правилом обчислення площі прямокутника; вчити їх застосовувати це правило практично; продовжувати роботу над обчисленням виразів, які містять дію множення багатоцифрових чисел; вправляти їх у обчисленні виразів та розв’язуванні задач на спільну роботу. Обладнання: комп’ютер, проектор, малюнки, рисунки фігур, картки. Зміст уроку І. Організація учнів до уроку - Добрий день! В добрий час! Рада, діти, бачить вас! Ви почули всі дзвінок? Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався – На перерві постарався. Зараз сядуть всі дівчатка, А за ними і хлоп’ятка. Математика – наука Точна і серйозна. І прожить без неї нам Навіть дня не можна. - Девізом нашого уроку стануть слова: (читаємо хором) «Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Перевірка домашнього завдання (самоперевірка)
(На екрані – розв’язки домашнього завдання)
IV. Хвилинка математичної каліграфії - Відкрийте, будь ласка, свої зошити, у яких ми сьогодні працюватимемо і запишіть число. Під час письма дотримуйтесь правил посадки за партою, тримайте спинку прямо, не нахиляйтесь надто над партами. - Запишіть найбільше шестизначне число стільки разів, скільки у класі вікон. - Запишіть число, коли ви народилися стільки разів, скільки вам зараз років. - Слідкуйте за каліграфією написання цифр. - Молодці, ви добре справились із завданням. Вміло і каліграфічно написали вивчені ще у 1 класі цифри. Наші гості хочуть переконатись у тому, що ви умієте писати не тільки диктанти на уроках української мови, але й на уроці математики. Покажемо їм, що це дійсно так?
V. Математичний диктант 1. Яку одиницю вимірювання використовують для площі фігури? (1 см кв) 2. Запишіть сусідів чисел: 500, 1005, 23 499. 3. Який місяць наступить, якщо від початку року пройде 4 місяці? (травень) 4. Запишіть суму розрядних доданків 900 + 50 + 4 одним числом. 5. За 3 хвилини равлик подолав відстань 15 см. З якою швидкістю він рухається? Взаємоперевірка математичного диктанту
VI. Усні обчислення
Картка 1 (140 – 40 + 250) : 70 = а) 120; ф) 5; в) 45. (900 – 300) * 6 = б) 680; і) 3600; с) 154 800 000 + 100 000: 1000 = н) 800 100; р) 67; ч) 342 50 – 45 + 12 : 4 = п) 88; о) 8; ц) 674 Картка 2 1 * 4 + 0 * 2 = м) 4; ф) 67; ч) 890 120 000 + 34 000 – 4 000 = г) 4500; о) 50 000; 56 000 42 : 7 + 87 000 = б) 87600; л) 87006; т) 450 999 000 – 99 000 = к) 9 000; і) 900 000; ф) 29 - Назвіть правильні відповіді 1 групи….2 групи. Складіть із цих букв слова.
Закрийте очі, уявіть себе у зручному кріслі транспортного засобу…Злітаємо!
VII. Актуалізація опорних знань учнів
VIII. Повідомлення теми і мети уроку
ІХ. Вивчення нового матеріалу
Тепер розгляньте жовтий прямокутник у підручнику і прочитайте, як знайти його площу. Знаючи таємницю магічного числа 7, опрацюйте правило знаходження площі фігури. Таким чином ми допоможемо нашим інопланетним друзям знаходити площу прямокутних об’єктів на їх планеті.
(Довжину його помножити на ширину)
Рухавка Друг наш Зіно потягнувся, Раз нагнувся, два нагнувся, Руки в сторони розвів, мабуть, пульт він загубив. Щоб пультик відшукати, Треба на носочки встати.
Х. Закріплення вивченого матеріалу 1) Робота з вправою 474 - Давайте знайдемо площі фігур у вправі 474. Знаходимо за варіантами. Порадьтесь між собою і визначте площі цих фігур 1 варіант – жовтої фігури, яка символізує площу летовища планети жовтих чоловічків, а 2 – зелених. Влад, Денис, Оля та Віка визначать ще й периметри цих фігур. - То яка площа 1 фігури? (12 см. кв) Як ви її визначали? Який периметр прямокутника жовтого кольору (14 см)? - Яка площа 2 прямокутника? (12 см кв) Як ви знайшли її? - Який периметр прямокутника зеленого кольору? (16 см) Розумники! Наші інопланетні друзі дуже вам вдячні за допомогу.
2) Задача 477 - Прочитайте задачу 477. Давайте проаналізуємо її. - На скільки днів вистачить 72 ц сіна коровам? ( на 12) - На скільки днів вистачить цього сіна вівцям? ( на 24) - Чи можемо ми дізнатися, скільки сіна треба коровам на 1 день? (так, 72:12= 6) - Чи можемо ми дізнатися, скільки сіна треба вівцям на 1 день? (так. 72:24=3) - Чи можемо відповісти на запитання задачі? Прочитайте запитання ще раз. (Так, можемо, 6+3=9 (днів)) Запишемо задачу коментовано. 3) Задача 478 Задача розв’язується учнями за поданими на екрані запитаннями. 4) Тест - Кожному з вас я роздам картки із завданнями, які вам потрібно обчислити та вибрати одну правильну з трьох варіантів. На це завдання вам 3 хвилини. 5) Ключ до тесту (взаємоперевірка) 1) б 2) б 3) в 4) в 5) б 6) а Я перевірю роботу кожного з вас та виставлю оцінки. ХІ. Підведення підсумків уроку
ХІІ. Домашнє завдання: виконати вправу 480, задачу 481 та *479. Автор: Машталяр Т. Б.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |