Розв’язання рівнянь на знаходження невідомого доданка

Мета: формувати уявлення про обернену задачу; повторити випадки додавання й віднімання виду 98 + 2, 50 – 3; формувати вміння розв’язати рівняння на знаходження невідомого доданка.

Обладнання: предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання й контроль знань.

1. Записати розв’язання обох задач (№ 49) виразом. Порівняти їх, зробити висновки.

2. Індивідуальна робота за картками

1) Обчислити:

13 – 8 + 43

55 – (79 – 67)

2) У брата 25 к., а в сестри на 10 к. більше. Скільки грошей у брата й сестри?

3. Усне опитування (фронтально).

— Що називається рівнянням?

— Що означає «розв’язати рівняння»?

4. Усні обчислення за завданнями № 50, 51 (С. 11)

III. Вивчення нового матеріалу


1. Ознайомлення з оберненою задачею.

На дошці — малюнки предметів.

 

1) Глечик вміщує 5 л води, а каструля — 3 л. Скільки літрів води вміщують глечик та каструля разом?

2) Глечик і каструля разом вміщують 8 л води. Глечик вміщує 5 л води. Скільки літрів води вміщує каструля?

— Що спільного та відмінного є в цих задачах? Як скласти другу задачу з першої?

Друга задача є оберненою до першої.

Щоб скласти обернену задачу, потрібно ввести в умову число, яке було невідомим у першій задачі, а одне з відомих у першій задачі чисел зробити невідомим.

2. Складання оберненої задачі до задач № 54 (під керівництвом учителя за поясненням у підручнику).

3. Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу. Розвиток математичних умінь

1. Виконання завдання № 55.

Розв’язування задачі; складання оберененої до неї; запис розв’язання оберненої задачі у зошитах.

42 +53 = 95 (м)

2. Самостійна робота. Виконання завдання № 56

— Який компонент дії додавання є невідомим у першому рівнянні?

— Який компонент дії додавання є невідомим у другому рівнянні?

— Якою дією можна найти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник?

— Розв’яжіть самостійно рівняння (за варіантами).

Перевірка роботи — взаємоперевірка в парах.

I варіант

x + 7 = 70

x – 7 = 70

II варіант

42 + x = 82

10 – x = 3

V. Підсумок уроку

— Яка задача називається оберненою?

— Як можна скласти таку задачу?

VI. Домашнє завдання

№ 58, 59.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: