Мета: формувати уявлення про обернену задачу; повторити випадки додавання й віднімання виду 98 + 2, 50 – 3; формувати вміння розв’язати рівняння на знаходження невідомого доданка. Обладнання: предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів Перевірка домашнього завдання й контроль знань. 1. Записати розв’язання обох задач (№ 49) виразом. Порівняти їх, зробити висновки. 2. Індивідуальна робота за картками 1) Обчислити: 13 – 8 + 43 55 – (79 – 67) 2) У брата 25 к., а в сестри на 10 к. більше. Скільки грошей у брата й сестри? 3. Усне опитування (фронтально). — Що називається рівнянням? — Що означає «розв’язати рівняння»? 4. Усні обчислення за завданнями № 50, 51 (С. 11) III. Вивчення нового матеріалу
На дошці — малюнки предметів.
1) Глечик вміщує 5 л води, а каструля — 3 л. Скільки літрів води вміщують глечик та каструля разом? 2) Глечик і каструля разом вміщують 8 л води. Глечик вміщує 5 л води. Скільки літрів води вміщує каструля? — Що спільного та відмінного є в цих задачах? Як скласти другу задачу з першої? Друга задача є оберненою до першої. Щоб скласти обернену задачу, потрібно ввести в умову число, яке було невідомим у першій задачі, а одне з відомих у першій задачі чисел зробити невідомим. 2. Складання оберненої задачі до задач № 54 (під керівництвом учителя за поясненням у підручнику). 3. Фізкультхвилинка. IV. Закріплення вивченого матеріалу. Розвиток математичних умінь 1. Виконання завдання № 55. Розв’язування задачі; складання оберененої до неї; запис розв’язання оберненої задачі у зошитах. 42 +53 = 95 (м) 2. Самостійна робота. Виконання завдання № 56 — Який компонент дії додавання є невідомим у першому рівнянні? — Який компонент дії додавання є невідомим у другому рівнянні? — Якою дією можна найти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник? — Розв’яжіть самостійно рівняння (за варіантами). Перевірка роботи — взаємоперевірка в парах. I варіант x + 7 = 70 x – 7 = 70 II варіант 42 + x = 82 10 – x = 3 V. Підсумок уроку — Яка задача називається оберненою? — Як можна скласти таку задачу? VI. Домашнє завдання № 58, 59.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |