Мета: закріплювати знання таблиць множення; формувати вміння розв’язувати рівняння на знаходження невідомого від’ємника; вчити розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, формувати уміння застосовувати здобуті знання в житті. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися, загальнокультурної. Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу. Обладнання: роз даткові картки, шаблони для тестів, картинки з планом подорожі, малюнки-пазли, «осінні листки» з завданням, презентація завдань до уроку.
І. Організація класу Пролунав уже дзвінок,починається урок. Він незвичний і цікавий, гостей багато завітало. Повернемось обличчям до гостей і промовим: «Добрий день !»
Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно й гарно, Дарма часу не втрачати, Думати і працювати! ІІ. Повідомлення теми уроку Сьогодні я хочу розповісти вам казку. Не дивуйтеся, що саме на уроці математики. Отож, слухайте уважно. Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив хлопчак в однім селі. (З’являється малюнок Хлопчика-мізинчика) Звали його Хлопчик-мізинчик. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав з біди, хоч сам завбільшки із пальчик. Одного разу вирушив він у подорож.Чи довго їхав, чи ні аж дорога привела його до казкового міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху. - Що ж сталося?- поцікавився Хлопчик-мізинчик. Йому розповіли, що злий Гном одного разу вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються вони вчити уроки, одержують лише погані оцінки. Не зміг цього стерпіти Хлопчик-мізинчик. Вирішив він боротися із чаклуном і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав де його знайти. Вирішив він спитати дорогу у бабусі, яка жила у лісовій хатині. Знав він, що хоч і вкаже шлях старенька, нелегко буде подолати хитрого Гнома. Потрібні йому вірні побратими, бо одному не впоратись, адже він зовсім маленький. - Чи згодні ви допомогти Хлопчику-мізинчику? - Добре. Сьогодні ви повинні показати знання з вивчених таблиць множення і ділення. Бути уважними в обчисленнях, адже нам прийдеться дуже багато рахувати, розв’язувати задачі і знаходити невідомі від’ємники у рівняннях. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів - Отже, перше випробування - “Блискавка”. Перевіримо ваші знання з вивчених таблиць множення. -Готові? Почали. 1. Веселих 7 хлоп’ят до ставка ходили. Голодних троє комарят шукали наживи. Кожного із друзів кожен укусив, Принесли укусів … на всіх. 2. Якось 4 пухнасті білки, щоб було що їсти взимку, Смачненькі горіхи собі припасали – кожна по 7 старанно зібрала. Отже, всього ми налічили скільки горіхів? - …! 3. У хаті 7 кімнат, у кожній по 7 кошенят. Ну ж бо, кажіть , не вагайтесь, скільки у хаті котят?... 4. 5 днів ходив ведмедик в ліс, і ягоди збирав – щодня по 7, Хотів він пригостить хлоп’ят, порахував а ягід…. 5. 2 листи моряк Микола надіслав сестрі додому, Але в кожному, на жаль, 7 помилок припускав. Зажурився морячок – це ж … помилок. 6. Радісно курчатко закричало, врешті-решт воно запам’ятало: Коли 6 помножити на 7, буде … це знають всі. 7. 7 пташенят, щоб повечерять з’їли комашок по 9. Матуся сплеснула крилами: ми … спіймали. 8. На всіх континентах, в країнах великих й малих І діти й дорослі дарують вам радісний сміх, Адже знають усі як один: 7 по 3 - ….
- Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб нам швидше дістатися до лісової хатинки бабусі, і довга дорога стала коротшою, проведем естафету “Знайди помилку”. Зараз перед вами на екрані з’явиться таблиця з числами. Уважно дивіться на неї. В ній є відповіді до таблиці множення числа 7, але є і неправильні відповіді. Ваше завдання:по черзі,за бажанням піднятої руки,назвавши число, пояснити чи воно є відповіддю таблиці множення на 7 чи ні. Якщо «так» то учень сідає, якщо «ні» то залишається стояти, запам’ятавши своє число. 1 ряд працюватиме з 1 стовпчиком, 2 ряд – з 2, 3 ряд – з 3
-А тепер, дивлячись на екран, перевіримо правильність виконаного завдання.
Ось ми і прийшли до хатинки , а на порозі – бабуся з чарівним клубочком. Вислухала вона хлопчика і сказала, що вкаже дорогу, але спочатку повинен він виграти гру “Хто правий?” (тестування) (Використання мультимедійної дошки ) - Діти, ви бачите приклад. Під ним – зображення трьох казкових героїв із відповідями до прикладу. Допоможіть хлопчику, виберіть, хто з них правий? ІV. Закріплення вивченого матеріалу Виграв Хлопчик-мізинчик гру і подарувала йому бабуся клубочок, але попередила, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатись до царства де мешкає Гном. Допоможуть йому уважність, кмітливість і вірні друзі. Покотився клубочок, помчав уперед хлопчик . Підійшов він до каменя, від якого відходять три дороги. Задумався : ”По якій же йти?”. Тут з нірки вискочила мишка. Хлопчик-мізинчик почастував її хлібом, і вона сказала: “Не сумуй, друже, пройдемо зараз ми з тобою осіннім листопадом і ти знайдеш дорогу далі ”. 1. Рухлива хвилинка (5 груп дітей повинні з листочків скласти і розв’язати по прикладу. Потім з відповідей скласти слово, перевернувши листки на іншу сторону ( діти з відповідями повинні стати у порядку зростання чисел). 7 х 6 – 22 = 20 - Я 14 : 2 х 3 = 21 - М 7 х 3 + 12 = 33 - О 16 : 2 + 9 = 17 - П 7 х 5 – 16 = 19 - Р - Подякував Мізинчик мишенятку та своїм вірним друзям і швидко помчав прямо по дорозі. Під’їхав він до високої ялини і вирішив відпочити. Ліг під нею і заснув. І сниться йому, що спустилася з верхівки білочка і каже людським голосом: ”Годі спати, Хлопчику-мізинчику! Гном не дрімає. Дістань шишку”. Хотів було він дістати шишку, та зась. Адже його чаклун перетворив на зовсім маленького хлопчика. А щоб Мізинчик зміг її дістати, йому необхідна ваша допомога. Треба розв’язати задачу. (на слайді) 2. Задача Мама Червоної шапочки за одну годину в печі пекла 2 пироги. В новій духовці вона почала пекти за годину 9 таких пирогів. На скільки більше пирогів почала пекти мама за 8 годин? - Молодець, хлопчику!- промовила білочка. Я подарую тобі шишку. Куди вона покотиться, туди і ти йди. Мізинчик рушив в дорогу. 3. Самостійна робота та усні обчислення Їхав-їхав хлопчик і під’їхав до озера. Шукав-шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом щука женеться за Золотою рибкою. Прогнав Мізинчик щуку. Припливла до берега рибка і говорить: - Дякую тобі, друже! Подарую я тобі човна, але спочатку поділися зі мною тим, що запас у своїй торбині. -Діти, зараз перед вами стоїть завдання: розв’язати рівняння на знаходження невідомого від’ємника. Потім, відшукавши у класі друзів з однаковою відповіддю, спробувати на дошці скласти те, що було у Мізинчика в торбині ( гра «Цікаві пазли»). - Та Золота рибка боїться , що її зможуть з’їсти інші риби, то вона просить виділити декількох рибалок , щоб вони спіймали хижаків. (на картках є приклади треба «спіймати» правильну відповідь і з закодованих літер скласти назви риб-хижаків - щука, окунь). - Ну от, з вашою допомогою впорався Хлопчик-мізинчик. Переплив він озеро і рушив прямо до палацу Гнома. Вийшов Гном-чаклун, а у нього – 3 парасольки, на кожній – по 7 птахів. І сказав: - Де тобі мене перемогти, ти навіть ще й не виріс, от коли скажеш скільки на моїх парасолях птахів поверну тобі твій ріст. Хто допоможе Мізинчику? (7х3=21птах) Враз виріс хлопчик та й каже: … - А щоб дізнатися, що він сказав , давайте розв’яжемо ось ці приклади: 1 ряд - 1 стовпчик, 2 ряд - 2 стовпчик, 3 ряд - 3 стовпчик. Приклади записуємо в зошит чітко, охайно, в стовпчик так, щоб справа можна було записати літери.
( на екрані 2 – Б, 10 – З, 17 – М, 19 – О, 21 – Р, 24 – У, 33 – Я.) (Діти читають: «Розум – моя зброя»). V. Підсумок уроку - Молодці! Дуже добре ви старалися і Гном змушений повернути 10,11,12 , а Хлопчик-мізинчик поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і вам напевно вистачить сьогодні. (оцінювання учнів) А ще Гномик передав на гостинець кошик яблук для всіх учнів 3-Б класу. VI. Домашнє завдання Виконати №253, №254. (пояснення виконання завдань) - Знову дзвоник пролунав, час прощатися настав. За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі! Авто: Батечко Тетяна Володимирівна
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |