Вправи та задачі на засвоєння вивчених таблиць множення та ділення

Мета:

закріплювати знання таблиць множення; формувати вміння розв’язувати рівняння на знаходження невідомого від’ємника; вчити розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, формувати уміння застосовувати здобуті знання в житті.

Формування ключових  компетентностей: уміння вчитися, загальнокультурної.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: роз даткові картки, шаблони для тестів, картинки з планом подорожі, малюнки-пазли, «осінні листки» з завданням, презентація завдань до уроку.

 

І. Організація класу

Пролунав уже дзвінок,починається урок.

Він незвичний і цікавий, гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей і промовим: «Добрий день !»

  • Усі готові до уроку?

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

Дарма часу не втрачати,

Думати і працювати!

 ІІ. Повідомлення теми уроку

Сьогодні я хочу розповісти вам казку. Не дивуйтеся, що саме на уроці математики. Отож, слухайте уважно.

Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив хлопчак в однім селі. (З’являється малюнок Хлопчика-мізинчика) Звали його Хлопчик-мізинчик. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав з біди, хоч сам завбільшки із пальчик.

Одного разу вирушив він у подорож.Чи довго їхав, чи ні аж дорога привела його до казкового міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху.

- Що ж сталося?- поцікавився Хлопчик-мізинчик. Йому розповіли, що злий Гном  одного разу  вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються вони вчити уроки, одержують лише погані оцінки.

Не зміг цього стерпіти Хлопчик-мізинчик. Вирішив він боротися із чаклуном і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав де його знайти. Вирішив він спитати дорогу у  бабусі, яка жила у лісовій хатині. Знав він, що хоч і вкаже шлях старенька, нелегко буде подолати хитрого Гнома. Потрібні йому вірні побратими, бо одному не впоратись, адже він зовсім маленький.

- Чи згодні ви допомогти Хлопчику-мізинчику?

- Добре. Сьогодні ви повинні показати знання з вивчених таблиць множення і ділення. Бути уважними в обчисленнях, адже нам прийдеться дуже багато рахувати, розв’язувати задачі  і знаходити невідомі від’ємники у рівняннях.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Отже, перше випробування - “Блискавка”. Перевіримо ваші знання з вивчених таблиць множення.

-Готові? Почали.

1.  Веселих 7 хлоп’ят до ставка ходили.

Голодних троє комарят шукали наживи.

Кожного із друзів кожен укусив,

Принесли укусів … на всіх.

2. Якось 4 пухнасті білки, щоб було що їсти взимку,

    Смачненькі горіхи собі припасали – кожна по 7 старанно зібрала.

     Отже, всього ми налічили скільки горіхів? - …!

3. У хаті 7 кімнат, у кожній по 7 кошенят.

    Ну ж бо, кажіть , не вагайтесь, скільки у хаті котят?...

4. 5 днів ходив ведмедик в ліс, і ягоди збирав – щодня по 7,

    Хотів він пригостить хлоп’ят, порахував а ягід….

 5. 2 листи моряк Микола надіслав сестрі додому,

     Але в кожному, на жаль, 7 помилок припускав.

     Зажурився морячок – це ж … помилок.

6. Радісно курчатко закричало, врешті-решт воно запам’ятало:

    Коли 6 помножити на 7, буде … це знають всі.

 7. 7 пташенят, щоб повечерять з’їли комашок по 9.

     Матуся сплеснула крилами: ми … спіймали.

 8. На всіх континентах, в країнах великих й малих

     І діти й дорослі дарують вам радісний сміх,

     Адже знають усі як один: 7 по 3 - ….

 

- Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб нам швидше дістатися до лісової хатинки бабусі, і довга дорога стала коротшою, проведем естафету “Знайди помилку”. Зараз перед вами на екрані з’явиться таблиця з числами. Уважно дивіться на неї. В ній є відповіді до таблиці множення числа 7, але є і неправильні відповіді. Ваше завдання:по черзі,за бажанням піднятої руки,назвавши число, пояснити чи воно є відповіддю таблиці множення на 7 чи ні. Якщо «так» то учень сідає, якщо «ні» то залишається стояти, запам’ятавши своє число. 1 ряд працюватиме з 1 стовпчиком, 2 ряд – з 2, 3 ряд – з 3

14

16

21

28

32

35

40

42

49

53

56

62

63

64

68

 

-А тепер, дивлячись на екран, перевіримо правильність виконаного завдання.

14

16

21

28

32

35

40

42

49

53

56

62

63

64

68

 

Ось ми і прийшли до хатинки , а на порозі – бабуся з чарівним клубочком. Вислухала вона хлопчика і сказала, що вкаже дорогу, але спочатку повинен він виграти гру “Хто правий?” (тестування)

(Використання мультимедійної дошки )

- Діти, ви бачите приклад. Під ним – зображення трьох казкових героїв із відповідями до прикладу. Допоможіть хлопчику, виберіть, хто з них правий?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Виграв Хлопчик-мізинчик  гру і подарувала йому бабуся клубочок, але попередила, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатись до царства де мешкає Гном. Допоможуть йому уважність, кмітливість і вірні друзі.

Покотився клубочок, помчав уперед хлопчик . Підійшов він до каменя, від якого відходять три дороги. Задумався : ”По якій же йти?”. Тут з нірки вискочила мишка. Хлопчик-мізинчик почастував її хлібом, і вона сказала: “Не сумуй, друже, пройдемо зараз ми з тобою осіннім листопадом і ти знайдеш дорогу далі ”.

1.    Рухлива хвилинка

(5 груп дітей  повинні з листочків скласти і розв’язати по прикладу. Потім з відповідей скласти слово, перевернувши листки на іншу сторону ( діти з відповідями повинні стати у порядку зростання чисел).

7 х 6 – 22 = 20    -        Я

14 : 2 х 3 = 21     -        М

7 х 3 + 12 = 33    -        О

16 : 2 + 9 = 17     -        П

7 х 5 – 16 = 19    -        Р

- Подякував Мізинчик мишенятку та своїм вірним друзям і швидко помчав прямо по дорозі. Під’їхав він  до високої ялини і вирішив відпочити. Ліг під нею і заснув. І сниться йому, що  спустилася з верхівки білочка і каже  людським голосом: ”Годі спати, Хлопчику-мізинчику! Гном не дрімає. Дістань шишку”. Хотів було він дістати шишку, та зась. Адже його чаклун перетворив на зовсім маленького хлопчика. А щоб Мізинчик зміг її дістати, йому необхідна ваша допомога. Треба розв’язати задачу. (на слайді)

2.  Задача

Мама Червоної шапочки за одну годину в печі пекла 2 пироги. В новій духовці вона почала пекти за годину 9 таких пирогів. На скільки більше пирогів почала пекти мама за 8 годин?

- Молодець, хлопчику!- промовила білочка. Я подарую тобі шишку. Куди вона покотиться, туди і ти йди. Мізинчик   рушив в дорогу.

3. Самостійна робота та усні обчислення

Їхав-їхав хлопчик і під’їхав до озера. Шукав-шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом щука женеться за Золотою рибкою. Прогнав Мізинчик щуку. Припливла до берега рибка і говорить:

- Дякую тобі, друже! Подарую я тобі човна, але спочатку поділися зі мною тим, що запас у своїй торбині.

-Діти, зараз перед вами стоїть завдання: розв’язати рівняння на знаходження невідомого від’ємника. Потім, відшукавши у класі друзів з однаковою відповіддю, спробувати на дошці скласти те, що було у Мізинчика в торбині  ( гра «Цікаві пазли»).

- Та Золота рибка боїться , що її зможуть з’їсти інші риби, то вона просить виділити декількох рибалок , щоб вони спіймали  хижаків.  (на картках є приклади треба «спіймати» правильну відповідь і з закодованих літер скласти назви риб-хижаків - щука, окунь).

- Ну от, з вашою допомогою впорався Хлопчик-мізинчик. Переплив він озеро і рушив прямо до палацу Гнома.

Вийшов  Гном-чаклун, а  у нього – 3 парасольки, на кожній – по 7 птахів. І сказав:

- Де тобі мене перемогти, ти навіть ще й не виріс, от коли скажеш скільки на моїх парасолях птахів поверну тобі твій ріст. Хто допоможе Мізинчику? (7х3=21птах)

Враз виріс хлопчик та й каже: …

- А щоб дізнатися, що він сказав , давайте розв’яжемо ось ці приклади:   1 ряд - 1 стовпчик, 2 ряд - 2 стовпчик, 3 ряд - 3 стовпчик. Приклади записуємо в зошит  чітко, охайно, в стовпчик так, щоб справа можна було записати літери.

 7х7-28=21

-

P

7х2+3=17

-

М

7х9-53=10

-

З

 7х2+5=19

-

О

6х7-23=19

-

О

7х5-33=2

-

Б

7х8-46=10

-

З

3х7+12=33

-

Я

7х4-7=21

-

Р

7х3+3=24

-

У

 

-

 

7х8-37=19

-

О

7х6-25=17

-

М

 

-

 

7х6-9=33

-

Я

( на екрані 2 – Б, 10 – З, 17 – М, 19 – О, 21 – Р, 24 – У, 33 – Я.)

(Діти читають: «Розум – моя зброя»).

V. Підсумок уроку

- Молодці! Дуже добре ви старалися і Гном  змушений повернути  10,11,12 , а Хлопчик-мізинчик  поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і  вам напевно вистачить сьогодні. (оцінювання учнів) А ще Гномик передав на гостинець кошик яблук для всіх учнів 3-Б класу.

VI. Домашнє завдання

Виконати №253, №254. (пояснення виконання завдань)

-         Знову дзвоник пролунав, час прощатися настав.

За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі!

Авто: Батечко Тетяна Володимирівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: