Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів

Мета: Ознайомити учнів із задачами на знаходження невідомого від’ємника; довести до свідомості учнів, що такий тип задач розв’язується дією віднімання. Формувати вміння коментувати розв’язування виразів із двоцифровими числами без переходу через десяток. Розвивати логічне мислення, мовлення з використанням математичних термінів. Виховувати толерантні стосунки між учнями. 
Обладнання: картки для індивідуального опитування, тренажерні кубики, схеми таблиць до задач, кольорова стрічка, сигнали із знаками +, - , картки для усного обчислення із виразами, сніжинки із числами, таблиця запису прикладів у стовпчик, презентація уроку. 
Зміст уроку 
І. Організація класу. 
Сьогодні ми будемо мандрувати по Країні Математиків (1 слайд). Це особлива країна і в ній є свої умови перебування (2 слайд). Відповіді ваші мають бути точними і чіткими, записи охайними, працюючи в парі, ви повинні поважати один одного, бути дисциплінованими і у продовж уроку перебувати в хорошому настрої. Мандрувати будемо шкільним автобусом і на зупинках виконуватимемо різні завдання (3 слайд). 
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань. 
1.Перевірка домашнього завдання. 
І зупинка Перевіряйко 
(4 слайд) 
- Пояснити розв’язання задачі № 413. 
Сподіваюсь, що у нашому класі теж будуть гарні результати з контрольної роботи. 
- Як називається невідоме число у прикладах із № 410? 

2. Самостійне виконання. 
ІІ зупинка Хвилинка 
Завдання на картках. 
Картка № 1 
90 ... 20 + 65 70 ... 15 + 34 
100 – 30 ...60 80 ...45 + 35 
Картка № 2 
74 – а 
Якщо а = 23, то 
Завдання для решти учнів.(5 слайд) 
а) Продовжити рядок чисел 3, 6, 9,... 
б) Утворити двоцифрові числа із цифр 4, 7, 9. 
(перевірка виконаної роботи) 

3. Завдання для опитування. 
ІІІ зупинка Сигнальна 
За допомогою сигналу знаків +, - дайте правильну відповідь. 
- Якою дією знаходимо суму? 
- Збільшити на треба ... 
- Зменшити на треба ... 
- Різницю знаходимо дією ... 
- Якою дією розв’яжете такий тип задачі? (схема задачі) 
- Задача на різницеве порівняння обчислюється ... 

4. Розв’язування прикладів у парах, диференційовано. 
ІV зупинка Рахівничок (6 слайд) 
Кубики Усна лічба Самостійна робота 
67 – 53 (з вчителем) № 418 
26 + 52 54-=12 
97 – 35 +16=49 1, 3 стовпчики (слабші учні) 
51 + 34 27+=68 2, 4 стовпчики (сильніші) 
-22=67 
49-=15 
(працюючи із кубиками, учні виложують числа як при письмовому обчисленні, по завершенню – залишають тільки результати на парті) 
По завершенню роботи, міняється завдання по рядах: І ряд працює самостійно, ІІ ряд - із кубиками, ІІІ ряд - із вчителем. Потім І ряд - із вчителем, ІІ ряд - самостійно, ІІІ ряд - із кубиками. 
Перевірка: сніжинки із зеленими кружечками – це результати прикладів з кубиками, на слайді результати самостійної роботи. 

5. Фізкультхвилинка (малюємо усмішку лівим ліктем, правою ногою, головою, правим ліктем, лівим коліном, пальчиками) 
V зупинка Відпочинок 
ІІ. Вивчення нового матеріалу. 
1.Підготовча робота. 
VІ зупинка Поміркуй 
(демонструю хід дій) 
У мене зелена стрічка довжиною 30 см. Після того, як я частину стрічки відрізала , у мене в руках залишилося 20 см. Скільки см я відрізала? 
- Що відомо? 
- Що ще відомо в задачі? 
- Що потрібно дізнатись? 
- Яку дію треба виконати, щоб дізнатись, скільки см я відрізала? 
- Який запишемо вираз? 30– 20 = 10 (см) 
(запис розв’язку у зошити) 
Цей тип задачі на знаходження невідомого від’ємника. 
2. Пояснення нового матеріалу. 
На аеродромі було 12 літаків. Після того, як кілька полетіло, залишилося 8 літаків. Скільки літаків полетіло? 
(демонстрація на 7 слайді) 
- Скільки літаків було? 
- Скільки літаків залишилося, коли кілька полетіло? 
- Як дізнатись, скільки літаків полетіло? 
- Який запишемо вираз? (запис розв’язку у зошити) 
Цей тип задачі на знаходження невідомого від’ємника. 
3. Робота над правилом. 
VІІ зупинка Вивчайко 
(демонстрація 8 слайду) – читання правила хором, мовчки. 
4. Первинне закріплення. Задача № 415 
VІІІ зупинка Задачник 
- читання умови задачі; 
- короткий запис; 
- розв’язання; 
- відповідь; 
- висновок Невідомий від’ємник знаходимо дією віднімання. 
ІХ зупинка Моргайко 
(відпочивають оченята) 
ІV. Розвиток математичних знань. 
1.Розв’язання задачі № 419.(9 слайд) 
- Про що задача? 
- Скільки було насінин пшениці? 
- Скільки проросло? 
- Як дізнатись, скільки насінин пшениці не проросло? 
- Скільки було насінин жита? 
- Скільки проросло? 
- Як дізнатись, скільки насінин жита не проросло? 
(запис розв’язання на дошці) 
- Як ви гадаєте, чому не всі насінини проросли? 
- Ось якими виглядають поля озимини взимку (10 слайд). Нині поля чорні не тому, що немає снігу, і не тому, що поля не засіяли восени, а тому що цьогорічна осінь була сухою і озимина не зійшла. Я сподіваюсь, що наступного року у нас буде хліб і до хліба. 
2. Робота над завданням із логічним навантаженням. 
Х зупинка Логічна 
Колективне виконання № 421. 
Скільки раз зустрічається цифра 7 від 1 до 100? 
V. Підсумок уроку. 
ХІ зупинка Кінцева(11 слайд) 
- Чи сподобалось вам мандрувати Математичною Країною? 
- Що найбільше сподобалось робити на уроці? 
- Що треба робити, щоб вміти швидко і правильно рахувати? 
- Сьогодні ми в останнє обчислювали вирази з двоцифровими числами усно, адже їх можна розв’язувати письмово – тобто у стовпчик (демонструю таблицю). 
- Вдома (12 слайд) закріпите здобуті знання № 424. 
№ 423 - для тих, хто хоче легко крокувати Країною Математиків.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 1
1 Prelmwele  
0
<a href=http://levitrax.pics>levitra en andorra</a> Clever as a wind butterfly, he soon discovered the dark nature of what Physician did, and the significant impact these actions had on elven traditions

Ім`я *:
Email *:
Код *: