Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів
Мета: Ознайомити учнів із задачами на знаходження невідомого від’ємника; довести до свідомості учнів, що такий тип задач розв’язується дією віднімання. Формувати вміння коментувати розв’язування виразів із двоцифровими числами без переходу через десяток. Розвивати логічне мислення, мовлення з використанням математичних термінів. Виховувати толерантні стосунки між учнями.
Обладнання: картки для індивідуального опитування, тренажерні кубики, схеми таблиць до задач, кольорова стрічка, сигнали із знаками +, - , картки для усного обчислення із виразами, сніжинки із числами, таблиця запису прикладів у стовпчик, презентація уроку.
Зміст уроку
І. Організація класу.
Сьогодні ми будемо мандрувати по Країні Математиків (1 слайд). Це особлива країна і в ній є свої умови перебування (2 слайд). Відповіді ваші мають бути точними і чіткими, записи охайними, працюючи в парі, ви повинні поважати один одного, бути дисциплінованими і у продовж уроку перебувати в хорошому настрої. Мандрувати будемо шкільним автобусом і на зупинках виконуватимемо різні завдання (3 слайд).
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1.Перевірка домашнього завдання.
І зупинка Перевіряйко
(4 слайд)
- Пояснити розв’язання задачі № 413.
Сподіваюсь, що у нашому класі теж будуть гарні результати з контрольної роботи.
- Як називається невідоме число у прикладах із № 410?
2. Самостійне виконання.
ІІ зупинка Хвилинка
Завдання на картках.
Картка № 1
90 ... 20 + 65 70 ... 15 + 34
100 – 30 ...60 80 ...45 + 35
Картка № 2
74 – а
Якщо а = 23, то
Завдання для решти учнів.(5 слайд)
а) Продовжити рядок чисел 3, 6, 9,...
б) Утворити двоцифрові числа із цифр 4, 7, 9.
(перевірка виконаної роботи)
3. Завдання для опитування.
ІІІ зупинка Сигнальна
За допомогою сигналу знаків +, - дайте правильну відповідь.
- Якою дією знаходимо суму?
- Збільшити на треба ...
- Зменшити на треба ...
- Різницю знаходимо дією ...
- Якою дією розв’яжете такий тип задачі? (схема задачі)
- Задача на різницеве порівняння обчислюється ...
4. Розв’язування прикладів у парах, диференційовано.
ІV зупинка Рахівничок (6 слайд)
Кубики Усна лічба Самостійна робота
67 – 53 (з вчителем) № 418
26 + 52 54-=12
97 – 35 +16=49 1, 3 стовпчики (слабші учні)
51 + 34 27+=68 2, 4 стовпчики (сильніші)
-22=67
49-=15
(працюючи із кубиками, учні виложують числа як при письмовому обчисленні, по завершенню – залишають тільки результати на парті)
По завершенню роботи, міняється завдання по рядах: І ряд працює самостійно, ІІ ряд - із кубиками, ІІІ ряд - із вчителем. Потім І ряд - із вчителем, ІІ ряд - самостійно, ІІІ ряд - із кубиками.
Перевірка: сніжинки із зеленими кружечками – це результати прикладів з кубиками, на слайді результати самостійної роботи.
5. Фізкультхвилинка (малюємо усмішку лівим ліктем, правою ногою, головою, правим ліктем, лівим коліном, пальчиками)
V зупинка Відпочинок
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Підготовча робота.
VІ зупинка Поміркуй
(демонструю хід дій)
У мене зелена стрічка довжиною 30 см. Після того, як я частину стрічки відрізала , у мене в руках залишилося 20 см. Скільки см я відрізала?
- Що відомо?
- Що ще відомо в задачі?
- Що потрібно дізнатись?
- Яку дію треба виконати, щоб дізнатись, скільки см я відрізала?
- Який запишемо вираз? 30– 20 = 10 (см)
(запис розв’язку у зошити)
Цей тип задачі на знаходження невідомого від’ємника.
2. Пояснення нового матеріалу.
На аеродромі було 12 літаків. Після того, як кілька полетіло, залишилося 8 літаків. Скільки літаків полетіло?
(демонстрація на 7 слайді)
- Скільки літаків було?
- Скільки літаків залишилося, коли кілька полетіло?
- Як дізнатись, скільки літаків полетіло?
- Який запишемо вираз? (запис розв’язку у зошити)
Цей тип задачі на знаходження невідомого від’ємника.
3. Робота над правилом.
VІІ зупинка Вивчайко
(демонстрація 8 слайду) – читання правила хором, мовчки.
4. Первинне закріплення. Задача № 415
VІІІ зупинка Задачник
- читання умови задачі;
- короткий запис;
- розв’язання;
- відповідь;
- висновок Невідомий від’ємник знаходимо дією віднімання.
ІХ зупинка Моргайко
(відпочивають оченята)
ІV. Розвиток математичних знань.
1.Розв’язання задачі № 419.(9 слайд)
- Про що задача?
- Скільки було насінин пшениці?
- Скільки проросло?
- Як дізнатись, скільки насінин пшениці не проросло?
- Скільки було насінин жита?
- Скільки проросло?
- Як дізнатись, скільки насінин жита не проросло?
(запис розв’язання на дошці)
- Як ви гадаєте, чому не всі насінини проросли?
- Ось якими виглядають поля озимини взимку (10 слайд). Нині поля чорні не тому, що немає снігу, і не тому, що поля не засіяли восени, а тому що цьогорічна осінь була сухою і озимина не зійшла. Я сподіваюсь, що наступного року у нас буде хліб і до хліба.
2. Робота над завданням із логічним навантаженням.
Х зупинка Логічна
Колективне виконання № 421.
Скільки раз зустрічається цифра 7 від 1 до 100?
V. Підсумок уроку.
ХІ зупинка Кінцева(11 слайд)
- Чи сподобалось вам мандрувати Математичною Країною?
- Що найбільше сподобалось робити на уроці?
- Що треба робити, щоб вміти швидко і правильно рахувати?
- Сьогодні ми в останнє обчислювали вирази з двоцифровими числами усно, адже їх можна розв’язувати письмово – тобто у стовпчик (демонструю таблицю).
- Вдома (12 слайд) закріпите здобуті знання № 424.
№ 423 - для тих, хто хоче легко крокувати Країною Математиків.
<a href=http://levitrax.pics>levitra en andorra</a> Clever as a wind butterfly, he soon discovered the dark nature of what Physician did, and the significant impact these actions had on elven traditions