Будь чистим і охайним. Правила особистої гігієни

Мета  Ознайомити учнів із поняттям « гігієна школяра»,  із призначенням предметів особистої гігієни; вчити учнів використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті; формувати і розвивати культурно-гігієнічні навички під час догляду за порожниною рота, носом, очима, руками та волоссям;розвивати мовлення, мислення; виховувати охайність, акуратність.

Обладнання: вологі серветки, мультимедійне обладнання,

Тип уроку.  Ознайомлення з новим матеріалом .  Урок – подорож.

                                              Хід уроку

І.  Організаційний момент (слайд 1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності ( слайд 2)

  1. Діти, подивіться уривок із мультфільму. Пригадайте як він називається. ( Фрагмент мультфільму «Мийдодір»)
  2. Як називається мультфільм?
  3. Чому від хлопчика утекли всі речі?
  4.  Про що кричав йому умивальник?
  5. Як ви вважаєте, чи потрібно бути щодня чистим і охайним, щоб зберегти своє здоров’я ?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку  (слайд 3)

Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про те, що треба робити , щоб бути чистим та охайним. Для цього  ми відправимося у цікаву подорож  річкою «Гігієна» і зупинимося  на кожному з островів , що нам зустрінуться. Ми дізнаємось з вами про речі, які належать до предметів індивідуального користування, як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, шкірою, волоссям.

ІV. Засвоєння нових знань

  1. Розповідь вчителя  ( слайд 4)

- Річка, по який ми будемо пливте, як я сказала називається «Гігієна». Слово «гігієна» походить від імені міфологічної богині Гігієї – доньки бога лікування  Ескулапа. З її іменем уособлювався культ охайності і чистоти. Сучасне  поняття «особиста гігієна» включає утримання в чистоті тіла

 ( шкіри, волосся, порожнини рота), натільної  та постільної білизни, одягу, взуття, житла. Дотримання особистої гігієни  сприяє збереженню та зміцненню здоров’я.

  1. Відгадування загадок ( слайди 5, 6)
  • На чому подорожують річкою? ( На кораблі)
  •  Щоб стати пасажирами корабля треба вам відгадати загадки:

          Я -  маленька полотнинка,

     Випрана дбайливо.

     Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

     Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,

     Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

    Я не гість – хазяїн в домі,

     І лежати я не звик

     Вам ім’я моє відомо, пригадайте я …

                                                                   ( Рушник)

  • Для чого потрібний рушник?

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну.

                                                                 ( Мило)

  • Для чого потрібне мило?

Поки вона гуляла спинка рожевою стала.

                                                                   (Губка)

  • Для чого потрібна губка?

 Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,

        Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.

        Буде часто усміхатись білими зубами,

        Мене знає вся малеча і бабусі й мами.

        Чистоту тримаю в роті. Справу знаю чітко,

        Вам  ім ‘ я моє знайоме, бо  я …..

                                                                         (Зубна щітка )

Біла  річка

У печеру затекла,

Струмочком  виходить –

Зі  стінок все виводить.

                                                             (Зубна паста)

  • Для чого потрібна зубна щітка?
  • Для чого потрібна зубна паста?

Який є, таким покаже

І без слів про все розкаже. 

                                                             (Дзеркало)

Два кінця, два кільця,

А посередині  - цвяшок.

                                                               ( Ножиці)

  • Для чого потрібне дзеркало, а для чого ножиці?

Маю я зубців багато,

Зачешу вас як на свято.

                                                                (Гребінець)

Як голівку будеш мити –

          Не забудь мене налити.

                                                                        (Шампунь)

  • Для чого потрібний гребінець?
  • Для чого потрібний шампунь?
  • Молодці діти, правильно відгадали всі загадки.
  •  Отже, вирушаємо в путь. (слайд 7)
  1. Розповідь про вмивання ( слайди 8, 9)
  1. Перший острів на нашому шляху «Охайність». На ньому нас зустрічає Губка Боб. Він хоче, щоб ви навчилися правильно мити руки.

Діти, я вам роздаю вологі серветки. Витріть свої руки.

Подивіться на чисту серветку  і на ту, що тільки витерли руки.

Що ви бачите?

- Навіщо треба мити руки? (Відповіді учнів)

-    Діти, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет, тримаємо у руках багато різних предметів впродовж дня. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до роту,  а постійно слідкуйте за чистотою рук.

  1. Пальчикова гімнастика

МИЄМО РУКИ

1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли духмяне мило,

Добре руки з ним помили.

2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води

Бризки з рук туди-сюди.

3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,

Швидко ручки обітру.

  1. Скажіть, будь ласка, а якими руками треба мити лице, вуха, шию?

( Вдруге намиленими руками.)

- Як часто треба купатися у душі чи ванні? ( Щодня.)

Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою.  Витиратися потрібно сухим і чистим рушником.

Своє волосся  необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними.  

Запам ‘ятайте: користуватися чужим гребінцем,  заколками , головними уборами – заборонено.

Губка Боб  задоволений тим, що ви навчилися правильно мити руки та  знаєте як доглядати за своїм тілом.  Він прощається з вами. А ми вирушаємо  далі.

  1. Догляд за зубами ( слайди 10,11)

Пливемо до другого острова « Чистота».

- Діти, як називають лікарів, які лікують зуби? ( Стоматолог)

- Отже, до нас в гості завітав лікар – стоматолог. Він нам розповість, як правильно доглядати за зубами.

( Заходить дитина перевдягнена у лікаря)

- Доброго дня, діти. Я лікар стоматолог. З яким ви повинні   

  товаришувати, щоб ваші зубки завжди були здорові.

 - Діти, якщо ви розглядали  свої зуби перед дзеркалом, то бачили

між зубами  багато нерівностей. У них легко  затримуються часточки їжі. Тому я хочу дати вам декілька порад щодо  догляду за зубами.

Поради:

1) Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном.

2) На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти.

3) Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів.

4) Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує)

5) Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.

6) Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою.

7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами.

8) Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.

9) Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби.

Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими.

- Діти, давайте подякуємо лікареві за поради.

     5. Догляд за вухами , носом та очима ( слайди 12, 13)

Вирушаймо далі на нашому кораблі. І ось перед нами острів «Акуратність». На ньому живе пірат Джоні. Він хоче, щоб ви відповіли  йому на деякі запитання.

- Діти, навіщо нам потрібні вуха?

- Як правильно доглядати за вухами?

  • Стеж, щоб вуха були чистими.
  • Під час щоденного вмивання мий вуха теплою водою з милом.
  • Не засовуй гострі предмети до вуха.
  • Бережи вуха.

- Діти, навіщо нам потрібен ніс?

- Як правильно доглядати за носом?

  • Стеж, щоб ніс був завжди чистий.
  • Не засовуй гострі предмети до носа.
  • Користуйся носовою хусткою.

Джоні  пошкодив  своє око і зараз ходить з пов’язкою. Він хоче дати вам декілька порад догляду за очима.

Поради пірата:

1)    Бережи очі.

2)    Не три їх брудними руками.

3)    Негайно звернися за допомогою, якщо в очі щось потрапило.

4)    Не грайся перед обличчям гострими предметами.

5)    Довгими годинами не сиди перед  екраном  телевізора чи комп‘ютера.

6)    Щодня роби вправи для очей.

Подякуємо Джоні за поради і попливемо далі. А поки будемо пливти давайте подивимося за борт корабля і поспостерігаємо за веселими рибками.

V. Фізхвилинка  для очей (слайди14 – 19)

VI. Закріплення знань учнів ( слайд 20)

- Діти,  щоб допливти нам до берега треба виконати такі завдання:

1. Робота із зошитом с. 12 ( Н. В. Діптан «Основи здоров’я» 1 клас)

Позначте «+» предмети, які допомагають вам бути чистими та акуратними.

2. Робота з прислів’ям. ( слайд 21)

Чиста вода – для  хвороби біда.

Твоє здоров’я – у твоїх руках.

- Як ви розумієте ці прислів’я?

3. Смішинки – веселики ( виступають діти)

                           Жирафа

Побачивши в зоопарку жирафу, Славко мамі сказав:

—      От добре, що я на неї не схожий!

—      А то чого?

—      Еге, довелося б щодня мити таку довгу шию.

                    Хочеш їсти — мийся

—      Я не буду, мамо, митись —

Можна знову забруднитись...

—      То й не треба їсти,  Вово, —

Все одно захочеш знову.

                      Кмітливий онук

—      Бабусю, почитай мені газету, — просить хлопчик.

—      Як же я тобі, рідненький, читатиму, коли я вже літер не бачу? То давай я буду на літери дивитись, а ти читай.

VII. Підсумок уроку ( слайд 22)

  1. По дорозі додому я пропоную вам заїхати у гості до героїв мультфільму «Маша и Медведь»

(Перегляд фрагменту із мультфільму «Маша и Медведь»)

  • Якою була Марія?
  • Чого хотів Ведмідь?
  • Чому вчить нас цей уривок ?

2)  Отже, дітки, на цьому наша подорож завершується і на останок я хочу у вас запитати.

  • Чому потрібно бути чистим і охайним?
  • Що слід робити, щоб бути чистим і охайним щодня?
  • Назвіть предмети особистої гігієни.

- Я думаю, що ви всі будете виконувати вимоги особистої гігієни та  слідкувати за своєю чистотою. ( слайд 23)

 

                                Література :

Будна Н.О.,Бей П.І.   Уроки з курсу «Основи здоров’я», 1клас – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006

Бойченко Т.Є. Основи здоров’я: Підручник для 1кл. загальноосвіт. навч. закл.- К.: Генеза, 2007

Друзь З.В.  Пізнавальні завдання з ознайомлення з навколишнім світом у 1-2 класах: Посібник для вчителя.-К.: Рад.шк.,1990

Усачев А.  « Азбука здоровья», М. «Росмэн», 1997

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

                            Песенка про умывание

                 (Мультфильм  « Маша и Медведь»)

Ни одна на свете кошка

Не коснется молочка,

Если прежде не промыта

Аккуратно мордочка.

Мамы учат мыть копытца

Непослушных поросят,

Вот идут они к корытцу,

Пяточки у них блестят!

 

Припев:

 

Если утром дети умываются,

Солнце в небе ярче улыбается. (2 раза)

 

Так же надо знать, конечно,

Что болеют часто те,

Кто живет в грязи и пыли,

Кто забыл о чистоте.

Мы с тобою все же – люди,

Ведь не зря так говорят,

Неужели мы же будем,

Будем хуже поросят?

 

Припев:

 

Если утром дети умываются,

Солнце в небе ярче улыбается. (4 раза)


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 1
1 marydem4enko94  
0
Где можно скачать полную разработку урока?

Ім`я *:
Email *:
Код *: